Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

20-11-2012 om 22:52

T-safe koperspiraal

Ik heb al eens een vraag gesteld over het T-safe spiraal, maar nog maar een keer. Heeft iemand er ervaring mee? Ik heb er van de week een besteld en volgende maand wordt mijn oude koperspiraal vervangen. Maar nu krijg ik de kriebels ;-( Ik heb eens in de verpakking gegluurd en het spiraal ziet er best groot uit, veel groter dan ik me herinner dat mijn huidige is. En hij doet zijn naam eer aan, het is een hoekige T (ca. 3 cm breed/lang). Past dat wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

21-11-2012 om 09:58

Zou hij op de markt zijn als hij niet zou passen? Ik heb er een, en hij zit beter dan mijn vorige, kleinere. De vorige was waarschijnlijk niet perfect geplaatst, die voelde ik af en toe zitten. Deze voel ik nooit. Als het goed is, wordt er een echo gemaakt om te kijken of hij goed zit (bij mij de eerste keer niet).
Maria

Vic

Vic

21-11-2012 om 10:59

Echo

Mijn vorige spiraaltjes zijn door de gynaecoloog geplaatst maar ik heb nu een huisarts die daar ervaren in is. Hij wilde me wel doorverwijzen, maar qua planning is het handiger als ik het gewoon door hem laat doen. Ik vraag wel een verwijzing voor een controle-echo. Het is wel belangrijk dat het goed zit.

bk

bk

21-11-2012 om 14:33

Ervaring

Ik heb tsafe omdat ik geen ac met hormonen mag. Als dat wel mocht zou ik de tsafe gelijk laten weghalen want ik word er niet echt gelukkig van. Maar t is kiezen uit kwaden mi
Mijn ervaring met tsafe:
Hele zware, langdurige menstruatie. Die na een paar dagen ophoudt en dan weer losbarst (handig om op beducht te zijn )
Gevoelige buik rond de eisprong, als ik hard op een stoel neerplof voel ik dat dan - raar maar waar
Passen doet ie , krijg ook geen klachten dattie voor mijn vent in de weg zit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

21-11-2012 om 14:43

Heb je ook ervaring met bijv. Multiload? Die heb ik nu en van de klachten die jij beschrijft heb ik totaal geen last. Als ik ze wel krijg van de T-safe laat ik hem zo weer weg halen.

bk

bk

21-11-2012 om 22:37

Multiload

Ken ik niet. Mag ik vragen waarom jij wilt switchen?
Ik heb het even opgezocht op internet maar bij bijwerkingen staat ook hier zwaardere menstruatie . Bah, wat een gedoe is het toch altijd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

MariaV

MariaV

22-11-2012 om 12:36

Standaard

Langere en zwaardere menstruatie is een standaardbijwerking van alle koperspiraaltjes. Of en zo ja hoeveel last je daarvan krijgt, is heel persoonlijk. Ik ben twee dagen langer ongesteld. Nu 7 dagen, waarvan 5 heel licht, 1 zwaar en 1 normaal. Nu ik erover nadenk: bij mijn vorige spiraaltje was ik wel zwaarder ongesteld. Maar misschien ligt dat meer aan mijn hormonen (leeftijd) dan aan het spiraaltje? Daar heb ik geen verstand van.

K. Dootje

K. Dootje

24-11-2012 om 22:11

Hoeft niet

Ik heb sinds drie jaar een koperspiraal en mijn menstruatie is niet zwaarder dan ervoor. Dat hoeft dus niet steeds zo te zijn. Ik had last van hormoonpreparaten, zowel pil als mirena en dit is een perfecte oplossing voor mijn lichaam.

Zelfs buikpijn heb ik amper, ik voel het een beetje de eerste dag maar meer vanuit een 'oja, ongesteld' dan echt pijn.

Dus als je twijfelt, het kost bijna niks... je kan hem altijd terug laten verwijderen. Bij een goede gynaecoloog kan je zelfs een verdoving krijgen als je een gevoelige binnenkant hebt als ik. Eerste keer bijna flauw gevallen na het plaatsen (van een mirena), andere gyn van zodra ik piepte een verdoving met de opmerking dat gevoelig zijn daar ook zijn voordelen heeft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.