Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bripa

bripa

11-02-2010 om 21:04

Tampon misschien vergeten

Een rare vraag, ik ben over spannen en heb medicijnen nu ben ik heel vergeet achtig. Zelfs zo erg dat ik niet meer weet of ik wel of niet vanmorgen een tampon heb in gedaan. Ik durf het niet tegen mijn man te zeggen omdat hij dan waarschijnlijk zal gaan knoteren dat ik die on dingen ook niet moet gebruiken. Ik had vandaag wel veel last van pijn boven mijn schaambeen, maar dat is in de loop van de middag weer weg getrokken. Ik heb al eens gevoelt zo ver als ik kon komen en nu twijfel ik of ik een touwtje voel of niet. Voor het zelfde geld ben ik vanmorgen gewoon vergeten iets in te doen. Wel veeg ik heel veel zwarte troep weg van onderen. Wat moet ik doen naar de dokter gaan of niet maar dit. Maar morgen heeft mijn zoon kindercarnaval op school en dat wil ik ook niet verpesten omdat ik naar de dokter moet.
Help

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

11-02-2010 om 21:13

Bripa

probeer eens flink te persen, een tampon komt dan echt wel wat naar beneden als hij al heel hoog zou zitten. Naarmate hij voller raakt wordt hij zwaarder en komt dan echt wel vanzelf naar beneden gezakt. Ik denk dat er dus geen tampon meer zit.
Trouwens, als je wel een tampon hebt ingedaan, dan hangt het touwtje er toch gewoon uit? Of heb je nog gemeenschap gehad terwijl de tampon er (misschien) inzat? Dan kan het zijn dat het touwtje naar binnen verdwenen is.

Misschien toch dokter?

Gewoon naar de dokter...als het niet voor de tampon is dan in ieder geval voor die zwarte klonten. Maar een tampon die er niet meer uitgaat kan wel hoor dames! Ik heb (járen terug) ooit een vriendin gehad die dat had. Schokking klem zat dat ding. Na talloze pogingen van vriendin heeft ze het mij nog laten proberen.....zoiets vergeet je nooit. Maar het lukte écht niet. Ook niet met persen. Dus zijn we samen naar meneer de huisarts gegaan die 'm er zo uipakte met zo'n klem.
groeten albana

Dwars

Bij mij zat er een keer eentje dwars en het touwtje zat ook binnen, moet wel zeggen dat ik niet erg ongesteld meer was, was meer voor de zekerheid en heb toen gemeenschap gehad. Maar als je maar lang genoeg zoekt zal je hem toch tegen moeten komen? Je moet wel helemaal rond de baarmoederhals voelen daar is ruimte waar hij zou kunnen zitten. Ik heb trouwens ook vaak die donkere afscheiding, dat is het laatste beetje bloed wat er bijmij nog komt en soms is mijn hele menstruatie zo donker, kan volgens mijn huisarts.

Maar mocht er eentje nog binnen zitten mag dat ook niet te lang want op de verpakking staat dat je dan een toxic shock of zo kan krijgen. Ik gebruik alleen softcups, kun je alles mee doen ook zex en zwemmen en kun je niet kwijt raken.

Tango

Tango

12-02-2010 om 13:47

Softcups (ot)

Dat vind ik dan weer niets. Heb het ooit eens geprobeerd, maar vind het zo vies met eruit halen. Nee dan liever tampons. Gelukkig ben ik er ook nooit een 'kwijt' geraakt.

Puck

Puck

12-02-2010 om 15:27

Tango (ook o.t.)

Ik vond softcups ook een eenmalig probeersel. Allereerst het geklieder, maar oke, daar kon ik me dan nog wel overheen zetten. Maar mijn baarmoeder ligt gekanteld en dan blijft het hele ding voor geen meter zitten dus.

Petr@

Petr@

12-02-2010 om 16:04

Ook een keer gehad

Ik was alleen vergeten de tampon eruit te halen en had er steeds een bij gepropt. Vond het wel wat vreemd dat er zo weinig bloed was, maar vond dat niet zo heel erg ) Na een dag of twee begon het toch wat vreemd te ruiken en viel bij mij het kwartje. De oude tampon zat wel diep, maar ik kon hem wel zelf verwijderen.

Rembrand

Rembrand

12-02-2010 om 23:47

Bripa.

Mag ik vragen wanneer je bevallen bent ?
Heb je elke dag zwarte afscheiding ?
Ben je nooit op nacontrole geweest na de bevalling ?
Ik zou zeker voor maandag een afspraak maken en als je klachten dit weekend erger worden zou ik naar de HAP gaan.
Sterkte ermee.
M.

Voelen

Je kan toch met je vinger je hele vagina afvoelen? en dan eventueel tussen 2 vingers het dunne iets wat je voelt eruit proberen te halen?
Of ben ik 'ruim gebouwd' dat dat bij mij geen probleem zou zijn en bij jou wel?

Rembrand

Rembrand

16-02-2010 om 08:59

Bripa.

Het lijkt me niet normaal als je meerdere keren per week bloedverlies en zwarte afscheiding kwijt raakt en ook steeds vaginale schimmel hebt ( ik neem aan dat je dat bedoeld ). Toch maar eens door laten verwijzen naar de gynaecoloog hoor Bripa. Dit is niet zoals het zou moeten zijn.
M.

Polar

Polar

17-02-2010 om 19:35

Vleesboom?

Deze klachten kunnen heel goed wijzen op een baarmoederpoliep of vleesboom. Heb het ook gehad, soortgelijke klachten.
Die zijn onschuldig maar je moet het wel laten behandelen. Dus laat je doorverwijzen naar de gyn, even tanden op elkaar dan ben je er een keer vanaf!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-02-2010 om 18:49

Bripa

Met deze klachten zou ik niet lang door blijven lopen en zo snel mogelijk naar de gyn gaan. Chronische ontstekingen, vers bloedverlies en zwarte rommel (=oud bloed of oud afgestoten ander weefsel) duiden er op dat er in ieder geval iets mis is en dat moet behandeld worden, liever eerder dan later. Hebben ze al een keer een inwendige echo gemaakt? Met name die "zwarte rommel" is iets wat beslist niet goed is; als dit achterblijft in je baarmoeder/vagina kan dit ook voor ontstekingen gaan zorgen. Ga erachteraan! Succes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-02-2010 om 15:58

Mirena

Ik heb vijf jaar naar volle tevredheid de Mirena gehad; na het vervangen kreeg ik binnen een paar maanden last van extreem bloedverlies en buikpijn. Het bleek dat de Mirena een groeiende vleesboom in de weg zat. Uiteindelijk moest ik helaas mijn baarmoeder laten verwijderen omdat de vleesboom in mijn baarmoederwant vergroeid zat. Ik heb wat research gedaan en de Mirena kan het ontstaan van vleesbomen bevorderen. Maar als ik jou was gewoon zo snel mogelijk naar de gyn gaan en de boel goed laten onderzoeken. Laat je niet afschepen met een pilletje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.