Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ano9

ano9

24-12-2008 om 20:53

Te licht?

vraag me eigenlijk af hoe zwaar jullie kinderen zijn. heb een zoon van 8 jaar die 20.2 weegt en een dochter van 6 die 18.2 weegt. allebei ook vrij klein. ze eten allebei goed. krijg nl vaak de opmerking van wat zijn het toch spinnetjes. ben gewoon nieuwschierig. groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ano9

ano9

24-12-2008 om 22:51

Pelle

ja, ze zitten allebei op het onderste lijntje. dochter is ongeveer 1.10m en zoon is ongeveer 1.20m. in groep 2 is ze naar ggd geweest en toen zeiden ze dat ze in groep 3 nog een keer een oproep kreeg omdat ze wat magertjes was. daarbij moet ik wel zeggen dat onze zoon wel 3 keer per week 1 uur voetbald. dan kan er natuurlijk ook geen spek aankomen he? haha groetjes

Dank pelle

Ik ga zo'n mijn kinders eens even meten en op de grafiek zetten. Allebei aan de kleine kant volgens mij.

Fijne link pelle

Dank je wel!

Handige link idd

Mijn oudste zoon is 6, weegt 27kg en is 1.32m.
Mijn dochter is 4, weegt 16kg en 1.05m.
En mijn jongste zoon is 22 maanden, weegt iets van 15 kg en is ca 1 meter.

Ik maakte me wel wat zorgen om mijn dochter, het is zo'n tenger ding (vergeleken bij mijn jongens) maar ze zit nog op een gezond gewicht, al is het dan nog net...

En mijn jongens zijn groot maar hebben ook een gezond gewicht, toch fijn om te weten.

ano9

ano9

25-12-2008 om 21:03

Klopt

hoi, heb net stap 2 gekeken, en idd valt het allemaal nog wel mee zie ik. zoon eet s,morgens 1 of 2 beterhammen en s'middags ook. sávond warm eten en een toetje. verder tussendoor fruit en een koek als hij uit school komt. verder een actief mannetje wat veel buitenspeeld. niks om me zorgen om te maken dus. dank je wel. groetjes

Rafelkap

Rafelkap

26-12-2008 om 08:10

Aantal boterhammen

Nou, ik weet nog dat ik in de brugklas zat (12 jaar) en op een gegeven moment twee boterhammen mee naar school wilde. Ik at er altijd 1, 's ochtends ook 1. Dus die hoeveelheid boterhammen die de 8 jarige van ano9 naar binnen werkt lijkt me prima.
Hoe is jullie bouw? (of familie?) Als hij niet vaak ziek is en lekker actief is zou ik me geen zorgen maken.

Minet

Minet

26-12-2008 om 09:46

Brood in kleine hoeveelheden

onze jongens eten al sinds jaar en dag 2 boterhammen tussen de middag. Ze zijn bijna 17, en zolang ze op school lunchen (vanaf hun vierde jaar) nemen ze 2 boterhammen mee. Het ontbijt bestond tot 2 jaar geleden uit 1 boterham, soms aangevuld met een rijstwafel. Tegenwoordig eten ze er meestal 2, maar 1 komt ook echt nog voor.
Avondeten gaat hier echter met flinke porties, maar als ik op die voedingswijzer kijk zeker niet meer dan dat daar staat voor die leeftijd.
Ze zijn zeer energiek, sporten dagelijks 1 tot meerdere uren, hebben een prima bouw, maar zitten kwa gewicht altijd lager in de grafiek dan dat bij hun lengte past. Toch gaat die gewichtslijn keurig, dus maakten wij ons geen zorgen.
Groetjes, Minet

ano9

ano9

26-12-2008 om 22:36

Rafelkap

nee, het aantal boterhammen vindt ik ook niet weinig, eerlijk gezegd. ja de bouw van mij is 1.60 bij 65 kilo, en mijn man is 1.89 bij 97 kilo. en verder zoals ik al zei is hij heel actief en speeld veel buiten. 2x voetbaltrainig + 1 wedstrijd per week. hij is ook maar zelden ziek.

Rafelkap

Rafelkap

27-12-2008 om 09:49

Zo laten

Niks van aantrekken dus, van opmerkingen over spinnetjes. Ach ja, kinderen worden tegenwoordig vaak te dik en zijn ze aan de dunne kant is het weer niet goed Er werd een site gegeven in dit draadje over gezond gewicht (dank voor de tip), als daar niets verontrustends uit komt, lekker zo laten.
Veel geluk met je spinnetjes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-12-2008 om 14:20

Prima toch

Ach, als je kinderen goed gezond zijn en verder gewoon goed groeien is er niks aan de hand hoor. Mijn zoontje is ook zo'n schrielkip (1.25 en 21 kilo, bijna acht). Hij eet wel iets meer (zo'n 6 boterhammen per dag) maar is ook erg actief; lichamelijk en geestelijk. Ik ben zelf ook klein en tenger dus hij heeft het niet van een vreemde En beter iets te licht dan te dik...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.