Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Technische vraag over ogen en lenzen

als je beide ogen precies dezelfde sterkte lenzen nodig hebben krijg je dan ook precies dezelfde lenzen of zijn ze dan gespiegeld ?

Moeilijk om uit te leggen. Krijg je dan dus 2 doosjes van precies dezelfde sterkte en maakt het niet uit welke lens je in doet (ongeacht links of rechts) of is er een linker en rechter doosje ?

Ik heb een cylinder in mijn ogen en nu heb ik lenzen besteld via internet die precies hetzelfde zijn vandaar dat ik wil weten of het nog uit maakt.

Vroeger had ik altijd verschillende sterktes maar nu niet meer dus ik kan nu niet zien welke voor welk oog is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

03-10-2009 om 13:52

Maakt niet uit

Maakt niet uit. Ik heb juist al jaren dezelfde lenzen terwijl mijn ogen net niet helemaal hetzelfde zijn. De lenzenboer deed dat juist expres omdat er dan geen verwisseling mogelijk is. Natuurlijk kon ik teruggaan als ik toch niet goed zou zien. Maar dat is nooit nodig geweest.

Prulletje

Annet

Annet

03-10-2009 om 14:11

Wel uit elkaar halen

Aangenomen dat je geen daglenzen hebt, zou ik de lenzen wel altijd in hetzelfde oog doen. Mijn dochter heeft maandlenzen en er gaat er wel eens een te vroeg kapot. Dan moet je wel weten welke lens wanneer vervangen is.
Ze zijn inderdaad precies hetzelfde.

Manda Rijn

Manda Rijn

03-10-2009 om 20:49 Topicstarter

Bedankt

mooi weet ik dat ook weer. Het zijn daglenzen dus ik gooi ze gewoon sávonds weg.

kaatje43

kaatje43

05-10-2009 om 16:46

Met een cilinder is het vaak wat anders

Ik hoor veel verhalen dat mensen met een cilinder niet genoeg hebben aan lenzen op sterkte. De cilinder moet er echt ingeslepen worden. Ik zou echt even naar een opticien gaan als ik jou was.

Annet

Annet

05-10-2009 om 22:13

Hangt ervan af hoe groot de cilinder is

Dochter had in haar bril een kleine cilinder. Opticien heeft haar contactlenzen voorgeschreven die vrij dik zijn. De verwachting was dat ze dan geen lenzen met cilinder nodig zou hebben. Dat is inderdaad zo uitgekomen (getest en al)
Mocht in de toekomst een grotere cilinder gemeten worden, dan komen er misschien alsnog lenzen met cilinder.

Manda Rijn

Manda Rijn

06-10-2009 om 09:57 Topicstarter

Cylinder

ik heb lenzen zonder sterkte maar alleen met een cylinder erin. Ik heb mijn ogen een jaar geleden laten meten en kreeg toen proeflezen mee, maar op die doosjes stonden wel opgeschreven welke voor het linker en rechter oog waren, ondanks dat het precies dezelfde lenzen waren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.