Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

cecile_s

cecile_s

28-06-2009 om 12:59

Teennagels laten los!?

In een paar maanden tijd heeft nu een tweede teennagel (niet grote teen) van mij zomaar losgelaten. Ze waren niet blauw/zwart omdat ik ze gestoten had. Iemand een idee hoe dat komt? Overigens lak ik ze wel, maar dat doe ik al langer... En (gelukkig) zitten de anderen er nog wel aan, dus of dat de reden is?
Ook waren ze niet bijzonder lang, misschien wel een klein beetje.

Iemand met ervaring of ideeën? Ik hoor het graag.
Ook of het zinvol is ermee naar de dokter te gaan.

Alvast bedankt.
Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

28-06-2009 om 14:12

Dokter

Het lijkt mij wel iets voor de dokter, om te laten zien. Misschien een vitaminetekort waardoor je nagels broos worden? Lijkt me erg pijnlijk. Sterkte!

Polly Shearman

Polly Shearman

28-06-2009 om 16:58

Hier 1 nagel

spontaan verloren, zonder pijn ( ervoor) was niet blauw/zwart, eronder zat nog geen nieuwe nagel.
van dezelfde teen als jij trouwens, tegen mij is gezegt dat het van het hardlopen kan komen dat hij net iets te lang is geweest.. bv.

later nooit meer last van gehad, mijn andere nagels zitten stevig vast, ik gebruik zelden nagellak trouwens.
voor zoiets zou ik niet speciaal naar de huisarts gaan trouwens.
misschien kan je hem eens mailen, dat kan hier nl met niet dringende medische vragen.
Ik bedoel hij hoeft je er niet voor te zien, hij kan zelf ook wel bedenken hoe het er uit ziet toch??

ps tegen de pijn toen de nagel eraf was had ik iets gevonden, ik smeerde vloeibare paracetamol op de plaats waar eerst de nagel zat, zo kon ik toch in mijn schoenen en zelfs hardlopen

Ik zou toch even bellen

met de assistente van de huisarts, die kan je wel vertellen of je langs moet komen of niet. 1 nagel oke zou ik zeggen maar nu 2? Wie weet toch iets wat bij de andere nagels ook kan?

cecile_s

cecile_s

28-06-2009 om 23:11

Polly

Ik ben ook van het hardlopen, dus komt het inderdaad misschien daarvan. Toch net iets te lang en dan met die druk. Ja, en doet ook (nog) geen pijn. Herkenbaar aan jouw verhaal. Fijn, maak ik me in elk geval niet erge zorgen. Misschien zal ik ze maar wat korter houden, wie weet helpt het. En als het nu weer gebeurt, misschien inderdaad de (assistente van) de huisarts bellen wat de anderen aanraden. Wist trouwens niet dat vloeibare paracetamol bestaat. Houd het in mijn achterhoofd.

Als nog meer mensen ervaring hebben, hoor ik het trouwens graag. Om nog iets meer zekerheid/tips te krijgen.

Bedankt zover iedereen!
Cecile

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.