Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tenniselleboog

IK heb al een paar weken een zere elleboog. Vanzelf gekomen, dus...ik dacht dat het vanzelf wel weer weg zou gaan.
Heb af en toe een paar dagen zo'n elleboog band gedragen om mn arm rustig te houden, en na te denken welke bewegingen ik maakt etc, maar t wordt er niet beter van.

Vandaag op internet zitten kijken bij de omschrijvingen van een tenniselleboog (ik tennis niet trouwens) en volgens het belastingsschema om een diagnose te kunnen stellen, lijkt wat ik voel wel erg op een tenniselleboog.

Tja..en wat dan nu? De een zegt rust en medicijnen. De ander zegt geen rust, blijven bewegen, zelfs oefeningen doen, en geen medicijnen.

Dus nu ben ik op zoek naar ervaringen van anderen.....wat heb je gedaan om er van af te komen, en ben je er inderdaad van af??

KWala

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

26-05-2009 om 16:32

Fysio

mijn moeder had een tennisschouder. Zij kreeg oefeningen en medicijnen (injecties) en begeleiding van de fysio.
Het lijkt me wel handig om een 'officiele' diagnose te gaan halen.

jow

jow

26-05-2009 om 17:16

Niets

Mijn man heeft sinds een week of 3 een tennisarm. Hij tennist wel. Hij heeft aan twee huisartsen een advies gevraagd, allebei adviseren ze om het vanzelf over te laten gaan, kon wel een maand of 9 duren maar het gaat vanzelf over. Hij tennist nu steeds met een band om, dat gaat goed. Verder masseer ik de arm 2x per week. Het gaat best goed allemaal al blijft het vervelend, maar kun je niet beter eerst naar de huisarts gaan voor een officiele diagnose?

reina

reina

26-05-2009 om 18:02

Fysio

Ga bij en fysiotherapeut langs, zelf dokteren is niet erg slim. Ik dacht ook dat het vanzelf wel weer weg zou gaan, na allerlei goedbedoelde adviezen te hebben aangehoord werd het steeds pijnlijker.... Uiteindelijk heb ik er in totaal 2 jaar behoorlijk last van gehad, mbv oefeningen en aanwijzingen hoe er mee om te gaan van de fysio is het over gegaan, al blijft het een zwakke plek.

Lynna

Lynna

27-05-2009 om 07:46

Precies hetzelfde

Ik heb al een paar weken precies hetzelfde Kwala! En zit ook te twijfelen wat ik er aan kan doen. Dacht ook dat het vanzelf wel over zou gaan. Maar krijg er steeds meer last van. Eergister kreeg ik een rondleiding over een afdeling en moest ik allemaal handen schudden. Vreselijk!

En de pijn wisselt ook, vandaar de twijfels denk ik. Momenten van geen pijn en momenten dat ik er echt veel last van heb.

Ik wacht af of het dit weekend vanzelf overgaat en anders ga ik volgende week toch maar eens naar de huisarts.

Petra-

Petra-

27-05-2009 om 09:27

Ik ook

en helaas al twee jaar, heb ondertussen bijna alles al geprobeerd, nu als laatste poging word ik onderworpen aan de 'nijmeegse' methode. Als dat niet helpt dan overweeg ik toch naar de orthopeed te gaan. Hoewel ik me afvraag wat hiij er aan kan doen, de echo laat zien dat er ruim twee cm pees vanaf de aanhechting niet goed is.
Maar het is wel vreemd, kan bijvoorbeeld wel golfen maar geen kop koffie drinken metmijn rechterarm.

fysio

fysio

27-05-2009 om 10:33

Fysio

Ik zou zeker langs de fysio gaan. Op de eerste plaats weet je dan zeker dat het een tenniselleboog is, op de tweede plaats kan hij/zij je op weg helpen met goede oefeningen en adviezen.
Tennisellebogen duren meestal lang, ook omdat mensen vaak ook al lang klachten hebben voordat ze komen. Na een aantal keer kun je fysio afbouwen en alleen terug gaan als het erger wordt of ter controle van de oefeningen e.d.
De fysio kan ook uitsluiten dat de oorzaak van de tenniselleboog in de nek ligt, want dat vraagt natuurlijk een andere aanpak.
Dat je wel kunt golfen, maar niet kunt koffiedrinken is "logisch" en tekent de aandoening. Het zijn specifieke spieren/pezen die meespelen, waardoor bepaalde bewegingen heel goed gaan en andere, soms pietluttige bewegingen heel veel pijn doen.

Er is ook een website met goede info, ik meen www.tenniselleboog.nl. Maar ik zou niet zelf zonder begeleiding aan de slag gaan met de oefeningen. Als je ze verkeerd doet, heeft het weinig zin en verergert het alleen maar.

Lynna

Lynna

04-06-2009 om 21:21

Fysio geweest

Ik ben vanmiddag bij de fysio geweest. Die heeft mijn arm niet behandeld want het komt uit mijn nek. Dus die pakt hij aan met massages (klinkt heel veel prettiger dan het was...). Zelf moet ik oefeningen doen en volgende week terugkomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.