Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tijdelijk overstappen naar zachte lenzen

Ik draag al meer dan 30 jaar harde contactlenzen. Over het algemeen met weinig problemen. Alleen nu in het voorjaar met ook nog vrij veel wind heb ik er tijdens het fietsen wel vaak last van.
Mensen met zachte lenzen zeggen dan dat hun lenzen veel meer stof tegen houden.
Eigenlijk wil ik niet van die harde lenzen af, dus ik denk erover om tijdens fietstochtdagen gewoon daglenzen van de drogist te gebruiken.
Kan dat zomaar, of moet ik toch naar de opticien en daar duurdere lenzen kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijdeltuit

ijdeltuit

17-04-2012 om 11:18

Kruidvatlenzen

ik heb wel eens een tijdje Kruidvatlenzen gebruikt, de maandlenzen. Ik had vroeger harde lenzen, maar was voor het gemak weer overgegaan naar een bril.
Als je regelmatig onder controle bent voor je harde lenzen, is er geen enkel probleem om een tijdje (goedkope)zachte te gebruiken. Let wel op: je moet dan wel weer inwennen aan je "harde" lenzen. En de goedkope zachte lenzen zijn niet zuurstofdoorlatend. En je moet ze uit je oog "plukken", maar dat zal wel lukken.
Weet iemand trouwens hoe je op een goede manier de sterkte bepaald voor je lenzen als je je bril-sterkte weet? (+cylindrische afwijking!)

notje

notje

17-04-2012 om 15:02

Het kan

Ik ooit wel eens even zachte lenzen gebruikt omdat ik een harde lens was verloren.Ik vind harde lenzen fijner.
Het is trouwens niet zo dat zachte lenzen het stof tegengaan,maar bij harde lenzen irriteerd het eerder je oog.Eigenlijk is dat dus beter omdat je dan traant en het vuil eruit gaat,of je lens moet er even uit.
Ik loop overigens best snel met een zonnebril,dat houd al veel stof tegen.

Thursday Next

Thursday Next

17-04-2012 om 22:18

Zonnebril

Veel zonne-fietsbrillen hebben tegenwoordig verwisselbare "glazen", en je krijgt er ook blanco glazen bij. Dus zon bril opzetten lijkt me handiger dan andere lenzen meenemen en wisselen. Ik bedoel zoets als dit:
http://www.sportxl.nl/index.php?item=agu-ryota-sport-zonnebril&action=article&group_id=10000284&aid=141171&lang=NL

Angelika

Angelika

20-04-2012 om 14:49 Topicstarter

Zonnebril en gewoon glas (plastic)

Dat doe ik nu, maar desondanks gebeurt het regelmatig dat er iets van stof onder de lenzen komt.
Ik had laatst een afspraak en toen ik daar na een korte fietstocht binnen kwam duurde het wel vijf minuten, voordat ik met de vergadering kon beginnen.
Toen werd me door een mevrouw verteld dat zij, sinds ze zachte lenzen veel minder last heeft, vandaar mijn vraag

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.