Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-09-2013 om 17:56
Mijn oudste zoon (10 jaar, heeft astma) is, naar mijn sterke vermoeden, nogal allergisch voor cashewnoten. Onderzoek bij het ziekenhuis is inmiddels aangevraagd, ik wacht op de uitnodiging. Is er hier iemand die in de tussentijd alvast wat tips voor me heeft? Ik lees nu alle ingrediëntenlijstjes nauwkeurig, krijg de indruk dat het niet snel zomaar ergens in zit, zoals pinda's. Maar toch. Zijn cashews ook onder een andere naam bekend bijv.(vgl. arachideolie ipv pindaolie), zijn er producten waar je ze niet verwacht maar waar ik toch op moet letten, dat soort dingen?
Ben eigenlijk best ongerust. Schrok van zijn heftige reactie.
03-11-2013 om 21:21
Epipen
Als je er 2 hebt gekregen (en niet een als extra) dan zou ik ervoor zorgen dat zoon er altijd 2 bij zich heeft. Het kan echt zijn dat 1 injectie niet genoeg is. Ik heb er een speciaal tasje voor gekocht en dat tasje met 2 pennen en antihistamine gaat echt altijd overal mee naartoe.
Aan de ene kant is het lastiger met een peuter die nog niet weet wat hij wel en niet kan eten, maar aan de andere kant komt hij vrijwel nergens zonder mij. Ik hou mijn hart vast voor als hij naar school gaat en naar verjaardagsfeestjes...
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.