Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

i.s

i.s

10-10-2012 om 22:01

Tips om te scheren

wie kan me een tip geven om me van onderen te scheren.
ik wil nl graag eens naar de sauna maar durf niet omdat ik een bos krulhaar van onderen heb.
ik heb al verschillende dingen geprobeerd om te scheren maar ik krijg gelijk rode bultjes, jeuk en binnen een halve dag de eerst stoppels alweer (die weer door m'n slipje prikken en dus voor extra jeuk zorgt)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

10-10-2012 om 22:14

Niet

Ik ga gewoon met een bos haar van onderen naar de sauna hoor.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-10-2012 om 23:07

Scheren

http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/uiterlijk/24641/de-bikinilijn-scheren-10-tips

Ik scheer alleen de haartjes buiten mijn bikinilijn (onder de douche met Gillette Venus en Lactacyd); de rest trim ik. Een keer moest de hele boel kaal voor een operatie; ten eerste vind ik het niet mooi staan (ik ben een volwassen vrouw, geen klein meisje!) en ten tweede werd ik ook gek van die aangroeiende haren en stoppels. Dat was dus eens en nooit meer

Fiorucci

Fiorucci

11-10-2012 om 07:01

Nou

Ik zou niet weten waarom je niet gewoon met krulhaar naar de sauna kunt hoor. Wil je geen bultjes etc dan moet je mesje goed scherp zijn, en na het scheren insmeren met een dun laagje zinkzalf.

ishtar

ishtar

11-10-2012 om 08:27

Tondeuse

ik gebruik een tondeuse. Heb je wel nog iets staan, maar 'men' moet er dan wel met de neus bovenop staan om dat te zien. En geen rode bultjes of jeuk.

Eerste keer sauna?

Ik begrijp dat je niet eerder in de sauna bent geweest? Misschien helpt het dan om te weten dat je in de sauna gods creatie in alle soorten en maten en met alle vormen van beharing kunt tegenkomen.

Er is echt geen regel die zegt dat je alleen met geschoren onderkant binnenkomt.

Chris

koentje

koentje

11-10-2012 om 10:16

I.s.

Als je het prettiger vindt om niet met zo'n oerwoud rond te lopen, kun je er ook voor kiezen om het met de tondeuse stevig in te korten. Ik heb zo'n combinatie van epileren en scheren en tondeuse op mijn braun ladyshave-ding zitten.
Maar goed, desnoods doe je dat met een schaar. Ben je een groot gedeelte kwijt, maar zonder de jeuk en de ellende.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2012 om 12:32

Durf het bijna niet meer te noemen

Op gevaar af dat het drammerig is geworden kom ik toch weer met Veet. Ik doe het met Veet voor onder de douche. Het is dan wel zaak dat je de crème niet in het 'spleetje' smeert, maar verder kun je het smeren waar je wilt. Ik gebruik het bijbehorende schrapertje niet. Ik boen de haren weg met een washandje. Het kan zijn dat de haren niet helemaal weg zijn. Je houdt dan wat stoppeltjes, maar dat ziet er niet vervelend uit. Bovendien zijn die stoppeltjes niet zo hard als na scheren. Ik vermoed omdat je de haren niet bot afknipt, maar meer afbreekt, dus een rafeliger bovenkantje. Net als een touwtje wat je doorbreekt er anders uitziet dan wanneer je het touwtje zou afknippen.
Ik ben ook nog nooit naar een sauna geweest, dus de gebruiken ken ik ook niet, maar ik denk dat ik vorige 'sprekers' wel gelijk moet geven in dat je moet gaan met waar jij je mee op je gemak voelt. Scheren is niet verplicht in een sauna.

Waarom?

Als het te lang is naar je smaak knip je er toch gewoon een stukje van af? Ik kom ook wel eens in een sauna, je ziet van alles en nog wat rondlopen. Kale kipfiletjes vind ik persoonlijk raar staan.

Waxen?

Heb je laten waxen van je bikinilijn ook al eens geprobeerd? Evt. bultjes zullen na een dag al weg zijn.
De "lange plukken" knip ik meestal weg, maar zorgen af en toe ook voor wat jeuk, dus niet te kort, zou ik aanraden

i.s

i.s

11-10-2012 om 18:09

Bedankt voor de reacties

allemaal bedankt voor de reacties en tips..
hoewel ik de meeste tips al geprobeerd heb.
als ik scheer dan doe ik dat inderdaad met een nieuw mesje. zinkzalf, babypoeder creme voor na het scheren heb ik ook allemaal geprobeerd
van de tonduese krijg ik ook bultjes
knippen heb ik ook eens gedaan maar dat was helemaal een jeuk in de broek
Veet heb ik ook gedaan, of iets wat daarop leek, wordt wel mooi glad maar de stoppeltjes zaten er ook snel weer.
waxen heb ik nog niet gedaan, is dat niet pijnlijk???

ik ben inderdaad nog nooit in de sauna geweest, gewoon omdat ik zoveel hoor over het "kaal" zijn dat ik daarom al niet durf, zelfs niet met mijn beste vriendinnen.
de haartjes op mijn bovenbenen scheer ik weg als ik zeker weet dat ik naar het zwembad ga of zo. en dat worden zelfs al rode bultjes

ppc

ppc

11-10-2012 om 20:59

Knippen

'knippen heb ik ook eens gedaan maar dat was helemaal een jeuk in de broek'. Misschien volgende keer eerst je broek uitdoen

Inge M

Inge M

11-10-2012 om 21:35

Waarom jeuk bij knippen?

Als je alle haren tot ongeveer 1 cm terugknipt, dan zijn ze toch zacht genoeg om niet te gaan jeuken.
Of werkt dat bij andere vrouwen anders?

koentje

koentje

13-10-2012 om 15:27

I.s.

misschien even de haartjes goed wegspoelen om jeuk te voorkomen?? ☺
Maar met knippen of een stukje eraf met de tondeuse kun je nooit last krijgen van je huid. Dan is er iets anders aan de hand.

Beer

Beer

14-10-2012 om 12:00

Scrubben en olie gebruiken ipv scheerschuim

Probleem is herkenbaar maar wellicht iets minder heftig. Misschien is dit de tip waar je echt iets aan hebt want bij mij werkt dit het beste. De avond voordat je naar de sauna gaat ga je onder de douche en daar scrub je de bikinilijn met een milde scrub. Hiermee verwijder je alle dode huidcelen en de poriën gaan er van open staan. Dan spoel je het af. Om te scheren gebruik je inderdaad een scherp mesje (bv wegwerpmesjes van Gilette)en de truc: scheerolie ipv scheerschuim. Scheerolie verkopen ze bv bij de Etos. Voordeel is dat dit minder reacties uitlokt zoals bultjes enzo! Olie is nagenoeg reukloos en dus zonder parfum. Resultaat: mooi glad en zacht en geen rode bultjes. Nadeel: je moet je scheermesje goed schoonmaken want de olie is wat lastiger weg te spoelen. Ik vind het echt super spul. Sommige mensen gebruiken zelfs gewoon een beetje olijfolie voor het scheren!

Succes en veel plezier in de sauna (met haar of zonder haha).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.