Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips voor gipsen arm

Zoon heeft sinds vandaag zijn arm in het gips (gebroken). Wie heeft tips mbt badderen, kleding etc? Of andere handigheidjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-02-2009 om 18:45

Hier

Helaas nogal ruime ervaring met ledematen in het gips Ik werk gewoon heel ouderwets met vuilniszakken en tape als er gebadderd word en kleding met wijde mouwen (of pijpen, al naar gelang het gebroken ledemaat). Jackies en een wijd t-shirt zijn handiger dan truien vind ik.

Petra-

Petra-

08-02-2009 om 20:22

Wij hebben het er net op zitten

4 weken gips, wat ik gedaan heb is groot formaat pedaalemmerzakken gehaald, die om het gips, kniekous van mezelf eromheen en douchen maar! Het is 4 weken goed gegaan!

Sterkte ermee!

Petra-

Petra-

08-02-2009 om 20:24

En met kleding

heb ik een aantal shirts gebruikt, iets vaker wassen maar dan is in ieder geval niet elke trui uit model.

Roos

Roos

08-02-2009 om 20:54

Went

Zoon had hier een paar maanden geleden ook zn arm gebroken. De eerste dagen kon hij nog niet eens zn knoop open en dicht doen, maar het went verbazingwekkend snel. Al snel kon hij bijna alles weer.
Douchen deed hij ook met een plastic zak eromheen en zn arm buiten de douche houden.
Roos

Ellen Wouters

Ellen Wouters

08-02-2009 om 22:10

Douchezak

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik vind zo'n officiele douchezak met elastische rand wel véle malen prettiger en handiger dan zelf met plastic zakken knutselen. Die 19 euro had ik er graag voor over.

Groet, Ellen

Bintje

Bintje

09-02-2009 om 09:36 Topicstarter

Dank

Bedankt voor jullie tips allemaal! Ik hik wat tegen de aanschaf van zo'n speciale zak aan vanwege de prijs en een mogelijk eenmalig gebruik. Nog even over denken.

marie

marie

09-02-2009 om 10:25

Hoe oud?

Hallo
Hoe oud is je zoon?
Toen onze dochter 5 was heeft ze haar bovenarm gebroken (twijgbreuk). Dus hele arm in het gips!
Ik heb toen niet zo moeilijk gedaan. Gewoon om de dag een schone trui aan (ze droeg die dus ook 's nachts, was toch winter).
En douchen? Gewoon niet te vaak - 1 keer in de week ofzo. Van wassen bij de wastafel word je net zo schoon. Eerst met een plastic zak en tape.
In de laatste week (ze had toen al "plastic" gips) zo'n speciale zak gekocht, omdat we toen naar Center Parcs gingen. Bleek dus een onding te zijn, alles werd toch nog vochtig/nat bij het zwemmen. Bleek achteraf geen probleem te zijn.
Maar om op je vraag terug te komen. Gewoon niet te vaak douchen/badderen. Plastic zak met tape werkt prima. Scheelt een hoop gedoe.
succes

Speciale zak

Toen zoon 20 mnd had heeft ie z'n been gebroken. Ik heb toen een zak gekocht bij de kruiswinkel (heet anders, maar ik ben even de naam kwijt). Aqua shield, die kon je vacuum trekken en hij is er bijna dagelijks (zomer) mee in bad geweest. Ging prima. En laatst had wiggieman de hand in het verband en die heeft hem ook om gehad met douchen. Volgens de verpakking kon je er ook mee zwemmen, maar dat hebben wij niet geprobeerd.

Oja op www.gipshoes.nl kun je goed zien wat er allemaal is en hoeveel het kost. En evt. bestellen natuurlijk.

Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.