Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Poekie

Poekie

19-05-2010 om 09:21

Toch weer terug naar mirena?

Na 5 jaar een mirena gehad te hebben, heb ik na de zomer een koperspiraal laten plaatsen. Ik hoopte dat het het sexleven weer een beetje zou terugbrengen, maar dat is niet gelukt. Ik voel mij niet anders, zowiezo heb ik geen last van de cyclus.
Ik ben nu door de koperspiraal wel elke 3,5 week (ergens tussen de 22 en 27 dagen) flink ongesteld, op de topdagen moet ik regelmatig tampons checken. Daarnaast heb ik tussendoor vaak last van veel snotterige afscheiding, de afscheiding ruikt verder niet vreemd en het jeukt niet, dus ik denk niet dat het een schimmelinfectie is.
Het liefst zou ik nu weer overstappen naar de mirena. Het valt me erg tegen dat ik nu onregelmatig en snel ongesteld ben. Ik was vroeger altijd heel regelmatig op de 28 of 29 dagen. Het koperspiraal geeft me geen voordelen, met de mirena was ik na een tijdje helemaal niet meer ongesteld en had ik geen last van de afscheiding. Daarbij hoefde ik ook geen tampons te kopen. Weer overstappen betekent alleen wel dat ik bakzeil moet halen bij de dokter (die adviseerde sterk de mirena) en dat de kosten voor niks zijn gedaan. Plus weer (binnen een jaar) naar de dokter om om te wisselen en maar hopen dat de menstruatie inderdaad ook weer beter gaan of wegblijft. Omwisselen dat doe ik dan graag voor de zomervakantie.
Ik twijfel dus nog. Zijn er hier meer vrouwen die beide soorten hebben gehad en die kunnen vertellen hoe zij de verschillen hebben ervaren? En hadden jullie ook verschil in afscheiding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

19-05-2010 om 11:37

Ik lees mee

Ik heb ook een mirena en geen noemenswaardig libido meer. Ik heb dat ook altijd aan de mirena geweten. Maar als jij zegt dat het bij jou niets uitmaakte nu je de mirena niet meer hebt, ben ik ook wel benieuwd naar andere meningen. Mijn man heeft zich dit jaar laten steriliseren, en ik wilde eigenlijk de mirena laten verwijderen en niets ervoor in de plaats nemen. Ook geen pil dus.
Overigens kunnen de betablokkers die ik slik ivm hoge bloeddruk ook wel invloed hebben denk ik...moet binnenkort toch weer voor controle naar de huisarts, ik zal er eens een gesprek aan besteden.

maar goed, ik lees mee...

groet, Mamvantwee

Zeg maar dag tegen de mirena

Omdat ik met de mirena bijna elke dag licht bloedverlies had en enorme haaruitval en omdat ik anticonceptiehormonen beu was is bij mij de mirena een maand of 8 geleden verwijderd. Tot grote vreugde in alle opzichten! Haaruitval is verleden tijd. Nu normaal ongesteld, op de dag nauwkeurig. En geen bloedverlies meer tussentijds. Over libido valt ook niets te klagen. Indien alles zo blijft zoals nu, dan geen mirena of pil meer voor mij!!

Vic

Vic

19-05-2010 om 20:40

Nooit meer een mirena

Ik heb meer last dan gemak gehad van de mirena (libido van een dooie kip, stemmingswisselingen, gewichtsverlies, algehele malaise). Mijn libido was na verwijdering van de mirena direct weer terug. Toen ik een koperspiraal kreeg, paar maanden later, is dat zo gebleven. Wel heb ik de eerste maand na het inbrengen gevloeid, en daarna nog een half jaar zware menstruaties gehad. Inmiddels zit hij alweer 3 jaar en ik heb werkelijk nergens last van. Ben 'gewoon' om de 27 dagen ongesteld, max. 5 dagen en meestal heel licht.

Hermiena

Hermiena

19-05-2010 om 23:18

Nooit meer geen mirena

Met de pil had ik ook last van een behoorlijk verlaagd libido. Daarom heb ik na mijn zwangerschappen eerst een koper spiraal gehad. Wat een ellende was dat. Tijdens de heftigste dagen moest ik elke anderhalf uur mijn tampon verwisselen en dan nog was ik 9 van de 10 keer doorgelekt.
Er uit gehaald en mirena laten plaatsen. Wat een heerlijkheid! En wat kan jou het schelen wat de dokter ervan vind, volgens mijn therapeut heb je altijd het recht om op een eerdere mening terug te komen. Als jij de mirena wil lekker gaan naar de dokter. Hij heeft toch ook gelijk. Ik zie eigenlijk niet zo goed waarom je dat bakzeil halen vindt.

Hermiena

Hermiena

19-05-2010 om 23:20

Libido

en nu vergeet ik nog te melden dat mijn libido met de mirena helemaal niet minder is geworden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.