Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bijna 40

bijna 40

23-01-2012 om 09:53

Tot welke leeftijd slik je eigenlijk de pil?

Ik ben bijna 40 en slik nog steeds de pil. Eigenlijk doe ik dit vooral om niet ongesteld te worden, want ik slik door. Om niet zwanger te worden slik ik hem niet, want ik heb nauwelijk sex.
Eigenlijk heb ik geen zin meer in die pil en eigenlijk denk ik dat ik misschien ook al wat te oud word.
Maar ik wil vooral niet ongesteld worden, dus doe ik het toch maar. Wat denken jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

23-01-2012 om 10:49

Mirena

Heb je al overlegd met je huisarts wat hij/zij ervan vindt? Ik heb altijd begrepen dat naarmate je ouder wordt je een steeds grotere kans hebt op trombose e.d. als je de pil slikt. Maar hoorde onlangs van iemand van 55 die nog steeds de pil slikte om dezelfde reden als jij. Overigens kan je ook de Mirena proberen, de meeste vrouwen worden dan ook nog nauwelijks ongesteld.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-01-2012 om 14:09

Pil

Je kan rustig tot na de overgang de pil blijven slikken mits je niet rookt, geen hart- of vaatklachten hebt, hoge bloeddruk, suikerziekte, aanleg voor trombose etc.
De pil normaliseert dan de verstoorde hormoonhuishouding die voor overgangsklachten zorgt.
Wil of kan je de pil niet zo lang doorslikken zou je een Mirena kunnen proberen; deze kan ook helpen overgangsklachten te verminderen en zorgt voor lichtere menstruaties of de menstruatie blijft geheel weg.
Er zijn genoeg vrouwen die zelfs op hun 50e nog aan de pil of aan de Mirena gaan om overgangsklachten te verminderen.

Vic

Vic

23-01-2012 om 22:43

Ik hoop niet dat ik tzt de pil nodig heb want het bevalt me veel beter zonder. Ik merk trouwens dat mijn menstruatie de laatste jaren steeds lichter wordt (ondanks koperspiraal). Is dat een teken van naderende overgang? En heel erg last van mijn eisprong. Soms moet ik er zelfs een pijnstiller voor slikken ;-(

Fiorucci

Fiorucci

24-01-2012 om 11:21

Vic

Ik ben ook blij geen pil te hoeven slikken, en ben dat ook zeker niet van plan. Maar ik kan me voorstellen dat je bij zwaardere menstruaties die keuze misschien wel maakt.

bertje1

bertje1

28-01-2012 om 07:32

Niet gezond

volgens mij heb je met lang doorslikken meer kans op... ik weet niet meer. trombose?

Marie-Louise

Marie-Louise

28-01-2012 om 15:25

Leeftijd

Van mijn huisarts heb ik begrepen dat de pil gebruiken om overgangsklachten tegen te gaan en dan door te slikken tot na de overgang (hiermee bedoel ik niet dat een stopweek wordt overgeslagen, maar met stopweek en al door te slikken tot het hele overgangsgedoe voorbij zou zijn)een licht verhoogde kans geeft op borstkanker tot 10 jaar na het stoppen met de pil. Voor mij een reden om de pil daarvoor niet te gaan gebruiken.
Marie-Louise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.