Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

12-07-2009 om 22:15

Tovermiddel bij verstopping?

Een van mijn naaste familieleden zit bij tijden vreselijk verstopt (darmen). Alles gaat zeer doen, huik, onderrug. Ze heeft zeer slappe buikspieren, eigenlijk al sinds de vroege puberteit; toen merkte de huisarts al op dat ze opstond uit ligging 'als een bejaarde'.

Anderhalf jaar terug liep het zo mis dat ze van de huisarts stevige laxeermiddelen kreeg en enkele dagen alleen vloeibaar voedsel mocht eten.

Wie heeft nuttige tips?

Met volwassen kinderen kun je je niet te zeer bemoeien, maar ja, een moeder blijft een moeder he En steeds laxeermiddelen is natuurlijk geen oplossing!

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij mij hielp

Consequent 's avonds een paar lepels zemelen (havervlokken en zo) in een bakje water zetten. 's Ochtends door de yoghurt en griezelend opeten. Ik was behoorlijk verstopt, maar dit hielp na een aantal dagen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-07-2009 om 22:56

Roosvicee

Laxo drinken, veel water en rozijntjes eten. Dit helpt goed bij mijn dochter en is niet zo vies.
Mijn man zegt dat hij baat heeft bij Yakult, maar dat kan ook tussen zijn oren zitten.

Dendy

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 23:16

Movicolon

Dat is een middel wat de boel aan de gang helpt houden. Op recept. Wat ook helpt is Lactulose, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Het is echt heeeeeel vervelend, bah toch.

Tirza

Als er verder geen oorzaak is

Kan langdurig aan de lactulose/movicol/senna echt geen kwaad hoor.

Gewoon langs de huisarts zodat die uit kan sluiten dat er iets anders speelt en aan een receptje beginnen tot het goed werkt en door blijven gaan.

Meer drinken, pruimen eten, meer bewegen, lauw water op een nuchtere maag kan ook helpen.

Mariel

tonny

tonny

13-07-2009 om 09:08

Meiden, bedankt!

'k zal haar toch nog maar eens opporren langs de huisarts te gaan.

Zeer bedankt voor alle tips, ik stuur ze door!

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.