Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bibo

Bibo

29-10-2008 om 16:05

"trainer voor kids" (oefenbeugel) tips?

Hallo,
Mijn dochter heeft via de orthodontist een trainer voorgeschreven gekregen. Maar ze vind het verschikkelijk om het ding te dragen! Heeft hier iemand ervaring met een trainer en misschien tips????
Alvast bedankt,
Bibo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibo

Bibo

29-10-2008 om 21:16

Ja, t4k

Het is inderdaad een t4k. De adviestijd is 1 á 2 uur per dag, en de hele nacht. Ze heeft hem pas een paar dagen, overdag is het al een drama om hem in te doen en te houden (ze vind het echt niet fijn, huilen en mopperen) 's-nachts is het tot nu toe nog helemaal niet gelukt.Ze ligt nu net in bed, en heeft hem in. Kijken of het vandaag lukt... Ik heb haar vandaag plaatjes laten zien van voor en na de behandeling, en dat motiveerde wel geloof ik!

Bibo

Bibo

30-10-2008 om 13:46

Nog niet...

Dank je voor je reactie! Gisteren is het nog niet gelukt helaas(tenminste, 's-nachts niet, overdag wel). Mijn dochter gebruikt hem om het slikken te corrigeren (duwt met haar tong tegen de tanden als ze slikt) Straks zal er volgens de ortho wel een beugel volgen, ze heeft een hele flinke overbeet

Bibo

Bibo

30-10-2008 om 21:09

*grijns*

Ik heb haar net een pet-shop poppetje belooft als ze de trainer 3 nachten gedragen heeft Ze is 8 trouwens.

Bibo

Bibo

30-10-2008 om 22:37

Jaaaaa!!!!!.

Ze slaapt! Mét trainer!!!

Pollewop

Pollewop

31-10-2008 om 12:11

Schreeuw niet te hard

onze dochter vond het ook maar een onding en het heeft ons veel moeite gekost om haar aan het verstand te brengen dat ze hem moest dragen. Ze hoefde hem alleen 's nachts in en dat deed ze met veel weerstand. Maar ´s nachts gooide ze hem in haar slaap net zo hard weer uit

Bibo

Bibo

01-11-2008 om 20:39

Uitvallen/uitduwen

Hij is er 's-nacht idd uitgevalen, maar dat is volgens onze ortho normaal in het begin, daarom moet ze hem ook overdag dragen, om haar mond te 'trainen'. Ik ben allang blij dat ze ermee gaat slapen nu, gisteren is het weer gelukt! Nog 1 keer en ze heeft haar pet-shop-diertje verdiend

Bibo

Bibo

03-11-2008 om 20:39

Gaat goed!

Het gaat ondertussen steeds beter met de trainer! De hele nacht is nog niet gelukt. Maar gisteravond heeft ze hem om 20.30 uur ingedaan, en vanmorgen vertelde ze dat ze hem om 3 uur had uitgedaan. Toen was ze even wakker, en de trainer zat helemaal niet lekker. Maar ze heeft hem dus wel 6,5 uur ingehad! en de 2 uur overdag gaan ook prima ondertussen. En het pet-shop diertje is binnen

Antje

Antje

06-11-2008 om 12:07

Gestopt

Bij mijn dochter ben ik na 3 tot 4 maanden pressen die trainer te dragen gestopt daarmee. Dochter maakte duidelijk dat het gewoon een stom vervelend ding was. De ortho hiled maar vol dat het een kwestie van gewenning was om het ding de hele nacht in te houden.
Tja, kan best, maar ergens kon ik me ook zo goed voorstellen dat het echt vervelend is zo'n (hier toch best lomp) ding in je mond te dragen.
En dan overdag om te wennen eraan, steeds het ding weer uit de mond om te kunnen praten.

We zijn ermee gestopt en hebben later toen ze eraan toe was een vaste beugel laten plaatsen. Die blokjes op de tanden, niet eruit te halen, dus geen discussies.
Gaf een weekje last, wat iedere dag weer iets minder werd. En nu, ik zie na 3 maanden al verschil. Dit werkt gewoon beter en sneller.
Voor mijn volgende aanstaande beugelbekkies geen trainer meer, we wachten op de vaste beugel. Maakt niets uit voor hoe het resultaat na de beugel zal zijn. Waarschijnlijk zal het kind de vaste beugel wel ietsjes langer moeten dragen als ze geen trainer heeft gehad.
Tja, dat geeft niets, want die ellende van de trainer hebben we dan niet.

Bibo

Bibo

08-11-2008 om 16:32

Antje

Hallo Antje,
Was de trainer jouw dochter aangeraden enkel als voorbereiding op een beugel? Of ook voor het afleren van verkeerde mondgewoontes? Mijn dochter heeft hem vooral gekregen omdat ze "tongperst" Dat houdt in dat ze haar tong tegen haar boventanden duwt als ze slikt. En waarschijnlijk duwt ze ook in haar slaap. Als ze dit niet afleert (en dat doet ze d.m.v. de trainer) zal haar overbeet alleen maar groter worden in de tijd voordat ze een beugel krijgt (en deze is nu al aanzienlijk!). En als ze dan straks een beugel krijgt, zal deze veel minder effectief zijn (kans bestaat zelfs dat het effect nihil is), simpelweg omdat ze 'terug duwt' Bij haar is het dus geen kwestie van dat ze alleen straks de beugel korter nodig heeft, het is gewoon nódig!
Met de trainer gaat het trouwens hardstikke goed! Vanmorgen om half 8 werdt ze wakker, mét de trainer nog in!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.