Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Trillend ooglid

Al weken heb ik last van een trillend spiertje bij mijn ooglid.
Wat gegoogle verteld mij dat het komt door stress of oververmoeidheid.
Maar zelfs na mijn vakantie, en een week lekker uitgeslapen en ontspannen door te hebben gebracht is het nog steeds niet weg.

Hypochonder als ik ben maak ik me nou toch wel wat zorgen. Wie herkent het en wat is er aan te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Yep

ik kreeg het toen we verhuisd waren, oververmoeid en veel stress.

Als het nou na een week nog niet over is zou ik er pas mee naar de ha gaan. Het duurde bij mij (heb het nu 2x gehad) een week of 2 dat het helemaal weg was.

Mamvantwee

Mamvantwee

03-11-2008 om 13:53

Regelmatig

Inderdaad als ik moe of gestresst ben - en dat is eigenlijk vaker het geval dan ik zou willen. Wat wil je met een gezin en een baan, en permanent slaaptekort?

Niet teveel zorgen maken. Er zullen vast weer mensen reageren met allerlei aanwijzingen voor enge ziektes, maar in mijn beleving is er meestal niets aan de hand. Een beetje uitrusten en vooral goed slapen. Bij mij wordt het trillen dan met de dag minder (je ziet/voelt het dan steeds minder) tot ik op een dag constateer dat het al even verdwenen is.

En als disclaimer zeg ik natuurlijk dat als je je zorgen maakt, je langs de huisarts moet....

calien

calien

03-11-2008 om 14:28

Magnesium

Ik slik dan altijd een tijdje magnesium. Dat helpt goed. Als het trillen over is stop ik weer met slikken. Vaak al in een paar dagen.
Ik haal die pillen altijd bij de goede drogist (zo'n echte, dus niet etos, kruidvat-achtige winkels).

j@comijn

j@comijn

05-11-2008 om 16:49 Topicstarter

Inmiddels al wel een maand

terwijl ik toch echt heel goed slaap, ik zat al te denken dat mijn werk toch wat stressvoller is dan ik zou willen en zou denken.
Magnesium slik ik al jaren, maar dan voor iets anders.
Het doet geen pijn ofzo maar het is zo lastig

Mamvantwee

Mamvantwee

07-11-2008 om 14:15

Ja of tegenaan duwen

Zachtjes er tegenaan duwen, tegenkracht geven. Als het al een beetje beter gaat, leg ik hem hiermee wel eens (tijdelijk) stil.

j@comijn

j@comijn

10-11-2008 om 21:03 Topicstarter

Gaan we proberen

van de week wat stress op het werk en het trilt de hele dag.grr..
kan geen kwaad toch wat duwen en trekken.

Irritant!

Ik herken je probleem. Af en toe heb ik zo'n mega-irritant spiertje in mijn onderste ooglid dat trilt. Meestal duurt het een dag of 2 denk ik en dan is het ineens over. Die magnesium-tip houd ik ook in mijn achterhoofd!

Uh..

Hier heeft het 16 maanden getrild. Nou dacht ik geen moment dat dat iets ernstigs kon betekenen.

Maar het bleek het begin van een parese van de oogleden, het eerste symptoom van de mitochondriele ziekte die ik heb, cpeo+

Het kán dus wel minder onschuldig zijn..

Zofia

j@comijn

j@comijn

14-11-2008 om 21:53 Topicstarter

@zofia, wat is dat?? parese

Nou begin ik me toch werkelijk zorgen te maken.
Aan de andere kant lees ik overal dat het met stress te maken heeft. Nu heb ik heel eerlijk gezegd wel periodes in mijn leven meegemaakt die stressvoller waren dan dit moment. Heb wel een stressvolle periode achter de rug op het werk maar dat is nu toch wel over. Dus ik probeer maar wat rust te nemen.
ik dacht dat het misschien ook te maken heeft met het feit dat ik sinds een jaar veel meer achter de computer zit.

probeer dus gelijk van mijn computerverslaving af te komen

drukken en trekken helpt helemaal niets, wordt alleen maar erger.

J@comijn

een parese is een verlamming, maar Zofia heeft wel wat meer klachten dan alleen van haar ogen, dus als het bij jou alleen maar het trillen van het ooglid is, dan zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Meestal is het stress, je geeft zelf ook al aan dat dat speelt, daarbij zal het vele computeren misschien ook geen goed doen.

Zorgen maken over ernstige aandoeningen, maakt het vast niet veel beter Relax, ooit is het weer over!

j@comijn

j@comijn

18-11-2008 om 17:07 Topicstarter

Veel geslapen

dit weeekend en waarachtig het wordt wat minder, Ik heb een drukke periode achter de rug waar nu iig zekerheid ingekomen is. Misschien dat het nu echt minder wordt en het is elk geval een teken dat ik wat rustiger aan moet gaan doen en gewoon meer voor mezelf opkomen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.