Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tussentijdse bloedingen, andere pil?

ik ben nu bijna op het eind van mijn 3e strip cerazette (minipil), in overleg met de huisarts probeer ik deze nu met als doel dat ik niet meer ongesteld wordt. Als anticonceptie gebruik ik hem niet. Tussentijdse bloedingen in het begin is normaal, maar nu na 3 maanden af en aan bloedingen word ik er wel zat van.

Ik zit nu te twijfelen, een herhalingsrecept vragen en kijken of die tussentijdse bloedingen minder gaan worden of toch een andere optie proberen. Er blijft nog de nieuwe prikpil, de oude prikpil of een hormoonspriraal over.

Op zich voel ik mij sinds ik de cerazette slik beter, geen zware pms gevoelens, maar ik heb dus wel elke 2 weken een paar dagen echt bloedverlies (niet een beetje maar dus echt ongesteld een dag of 3,4).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

31-03-2010 om 09:41

Ook gehad

Ik heb het ook gehad. De eerste 3 maanden zou het volgens mijn HA normaal zijn, als het daarna bleef moest ik terug komen en overleggen voor wat anders.

Helaas bleek mijn HA op dat moment op vakantie dus heb ik wat langer doorgeslikt. En opeens was het over. Nu heb ik (met de zelfde pil) nooit meer tussentijds bloedverlies

Door slikken

Ik heb de pil ook achter elkaar geslikt niet voor anti conceptie maar omdat ik door hormoonverandering elke maand rond de menstruatie migraine kreeg. Ik stopte dus tussentijds niet maar nam gewoon de pil achter elkaar door. De tussenbloedingen heb ik de eerste maanden ook gehad. Trouwens ik heb de Mirena spiraal en soms ook bloedingen, minder erg als menstruatie maar toch , soms een paar maanden niets en soms meer een par keer een tussenbloeding.
Prikpil zit mij teveel hormoon in een keer in en als je er niet tegen kunt dan zit je daar toch 3 maanden mee in je lijf. Ook wil ik niet om de 3 maanden laten prikken in mijn bil nog wel.Ik heb ook een longembolie gehad en dan is de prikpil niet verstandig.Ik zou nnog even volhouden met de pil en anders met de huisarts overleggen.

Manda Rijn

Manda Rijn

31-03-2010 om 10:59 Topicstarter

Dank

ok ik ga gewoon nog 2 strippen doen, misschien houdt het op inderdaad. Ik zal zo eens bellen.

Ook gehad

Hield niet op, en ben toen overgestapt op microgynon, naar volle tevredenheid.

Ik ook

Die heb ik ook 20 jaar gebruikt, nooit problemen mee gehad.

ayla

ayla

01-04-2010 om 08:43

Ik ook

maar dan met de microgynon, continu bloedingen en om de 2 weken migraine. Ben nog voor een echo naar het zh geweest maar er was niets raars. Volgens de gyn die de echo deed (kon de goede man toevallig nog van ons IVF verleden) waren de hormonen van de ICSI en andere behandelingen waarschijnlijk erg zwaar en kan ik daarom nu niet meer goed tegen de hormonen van de pil. Ik ben met de pil gestopt en alle problemen waren binnen een maand weg. geen tussenbloedingen meer en ookd e migraine is ene stuk minder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.