Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

daantje123

daantje123

01-04-2009 om 20:44

Tvt-bandje plaatsen

hoi allemaal!
Ik heb al eens eerder bij jullie gevraagd naar jullie ervaring met bekkenbodemfysiotherapie ter behandeling van stress-incontinentie.
Inmiddels ben ik een paar stappen verder en volgende week wordt er bij mij een tvt-bandje geplaatst.
Ik zie niet uit naar de operatie, maar zal heeeeel blij zijn als ik van dit ongemak verlost zal zijn!!!!
Ik ben erg benieuwd.
Maar, nu heb ik een vraagje aan de mensen die al ervaring hebben met het plaatsen van zo'n bandje: hoe voel je je de volgende dagen?
Ik loop nl. graag hard (waarbij ik dus regelmatig een natte broek heb (() en, een beetje prive, ik vrij nogal graag en vaak met mijn man.
Nou heb ik dus gelezen 6 weken geen sport en 4 weken geen sex!
Misschien staat mijn hoofd daar straks helemaal niet naar, maar weet iemand waarom dat is? Doet dat pijn, of kan dat bandje dan weer los gaan? Ik ben het gewoon helemaal vergeten te vragen....

Groetjes en vast weer bedankt voor het antwoord!

Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-04-2009 om 20:55

Niet zo positief

Een kennis van mij heeft zo'n bandje laten plaatsen. Het is haar vreselijk tegengevallen. Twee weken écht rust, en zes weken niet sporten, dat had de arts haar ook verteld. Na zes weken kon ze echter nog niet eens naar school lopen om haar kids op te halen (terwijl het toch maar 300m is). Pas na een jaar was ze pijnvrij en kon ze weer gaan sporten. Hopelijk gaat het bij jou allemaal wat makkelijker. Sterkte!

daantje123

daantje123

02-04-2009 om 16:40

Wel positieve verhalen?

IJsvogeltje, bedankt voor je reactie!
Zijn er ook nog mensen die wel iets positiefs over deze ingreep kunnen vertellen? Althans, over de gevolgen? Ik hoop namelijk dat het wel wat mee gaat vallen.....

Daan

Klaartje

Klaartje

03-04-2009 om 09:14

Ook gehad

Hier wel goede ervaring met plaatsen bandje. 1 Week thuis van werk en daarna weer gaan werken, maar wel oppassen met tillen. Sporten kan ik niet precies herinneren, maar ben volgens mij na een paar weken begonnen met wandelen en dat steeds verder opgevoerd. Ik had een folder gehad waarin stond dat je tot de eerste controle geen sex mocht hebben, maar toen bleek bij controle dat mijn arts dat achterhaald vond, en je zelf moest bekijken wat je zelf vond. Naar mijn mening had het na een week of 4 wel gekund.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik het heb laten doen, want ik verloor bij intensief nordic walken ook urine en ik vond het verschrikkelijk.
Klaartje

daantje123

daantje123

03-04-2009 om 11:19

Dank

Hoi Klaartje,

bedankt voor je reactie. Ik heb net gehoord dat ik twee weken na de ingreep een nacrontole heb en dat ik me er 'tot die tijd aan moet houden' en het dan nog eens vragen.
De reden zou infectiegevaar zijn vanwege het wondje in de vagina?
Ik zal ook zo blij zijn als het gaat helpen! Gisteravond weer wezen hardlopen, en het is zoooo vervelend!!

Groet

PS ik hoop nog wat positieve reacties te krijgen, want in mijn omgeving hoor ik toch niet allemaal goede verhalen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.