Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

07-04-2009 om 23:50

Twee vraagjes over waterpokken bij jeuk en vsm of poxlin?

Even twee vraagjes,ik kom net thuis van mijn werk en zie dat ons dochtertje waterpokken heeft,nu is ons zoontje er net vanaf,maar ons dochtertje is 3 en ik heb nu al een vermoeden dat die er meer aan gaat krabben als ons zoontje van 5!
(daar had ik calendulan voor van vsm),ze zeggen vaak dat het littekens geeft bij krabben(open),maarja ik en familie enz. hebben er ook geen littekens aan overgehouden,dus misschien valt het wel mee,maar er is wel kans op infecties natuurlijk,maar ik twijfel nu of ik bij ons dochtertje die calendulan moet gebruiken(had het idee dat het maar kort werkte bij ons zoontje voor verkoeling(tegen jeuk) of Poxlin coolmousse moet kopen(die is wel 14,95 euro),maarja als het helpt,wie heeft er tips/ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alba lotio

Ons jongste zoontje heeft net de waterpokken achter de rug. Ik heb bij de apotheek meteen alba lotio (zinkoxideschudsel) gehaald. Kostte 5,95 euro en er zit heel veel in, meer dan je op kunt maken binnen de twee weken dat het houdbaar is na opening.
Leek hier goed te werken tegen de jeuk. Je hoeft het er alleen de eerste dagen op te smeren, daarna drogen de korstjes al snel in. VSM heb ik bij mijn oudste gebruikt, werkt waarschijnlijk ook wel, net als de Poxlin, alleen is dat een stuk duurder.

Succes!

Chris

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

09-04-2009 om 15:32

Havermout werkt echt super goed!

echt ben ik weer met mijn havermout maar het werkt zo goed!
in een havermout bad zetten...
of havernmout in een washandje doen dat in het bad hangen tot ze goed nat zijn en dan het witte "sap"dat er van afkomt je kingdje helemaal mee insmeren...helpt echt heel goed ...vond het beter werken dan alle andere dingen die ook nog eens schreeuwend duur zijn!

Havermout inderdaad

Wij deden het in een pantykousje. Nog steeds goedkoper dan die smeersels en het hielp hier ook goed.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-04-2009 om 20:31

Mentholgel

Toen mijn dochter waterpokken had gebruikte ik mentholgel ipv poeder. Dat verkoelt heel goed en plakt nauwelijks. Iig te koop bij de etos en niet zo duur.

dendy

karin

karin

09-04-2009 om 20:32

Bedankt voor de tips schoonmoeder adviseerde mentholpoeder, maar

dank je voor de reacties,ik ga direct die havermout uitproberen!
want mijn schoonmoeder zei dat mentholpoeder ideaal is,maar de apotheek raadde dat af omdat vsm ook op opengekrabte blaasjes mocht en littekens voorkwam(moet je met candulan stoppen als er korstjes opzitten,ofgewoon 'ff erop blijven deppen?)

karin

karin

09-04-2009 om 20:36

En ons dochtertje staat zo erg onder, wie heeft dit ook gehad?

ons dochtertje van 3 staat werkelijk verschrikkelijk onder de waterpokken,overal op haar lijfje op haar gezichtje is het ook zo erg dat er maar weinig ruimte over is waar geen pokken te zien zijn,zelfs op haar rug/buik en arm/benen/billen/hoofd enz. is het verschrikkelijk
ze klaagt nu over jeuk op haar buik/rug,maar ik bn bang dat ik net als vorige nacht maar weinig slaap doordat ze er uiteraard last van heeft,het is echt zielig om te zien,moet je na het soppen van een washandje(met havermout)de pokken/huid zachtjes droogdeppen of niet?

karin

karin

09-04-2009 om 20:37

Sorry ben ik weer, ik ben bang voor littekens met zoveel pokken!

sorry laatste vraag,ik ben zo bang voor littekens omdat ze het zo erg heeft en uiteraard s'nachts gaat krabben enz...

Tirza G.

Tirza G.

09-04-2009 om 22:53

En die littekens..........

(jongeste heeft ze ook) zaten niet eens op plaatsen waar hij krabde. Hij had met 10 weken al wp, hij kón zich nog niet eens krabben. Twee hele diepe vieze plekken op zijn gezicht zijn littekens geworden, gewoon toen het korstje er spontaan afviel. Je kunt er niks aan doen, krabben maakt geen verschil. Het is de pok/put zelf die het litteken maakt, krabben maakt geen verschil. WP-littekens herken je ook altijd, ze zijn altijd hetzelfde.

Tirza

Jakiro

Jakiro

10-04-2009 om 10:03

Veel

Helaas heeft mijn dochter hele erge waterpokken gehad en ook veel littekens. In haar gezicht al gauw een stuk of 4, die denk ik nooit weg gaan en dan verspreid over haar lijfje nog een stuk of 10.
Bij haar deden ze pijn en jeukten ze niet, dus ze heeft niet gekrabt en toch zijn er littekens.
Haar waterpokken zaten ook heel diep, ik weet niet hoe ik dat moet omschrijven, maar het blaasje was heel dik en het korstje wat er later op zat, zat ook niet op haar huid, maar er in. En toen die er af vielen, had ze ook écht kratertjes.
Ik smeer littekenzalf erop, in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet, maar ik denk dat ze op haar 20e dat meisje is met dat leuke wp-litteken bij haar wenkbrouw....(brauw ??)
Mijn zoontje krabde wel veel en heeft geen enkel litteken..
Jakiro

De havermouttruc

Wij hebben dat pantykousje vol havermout alleen maar gewoon in het bad gegooid, soms ging het kind in kwestie er mee spelen. Naderhand insmeren deden we niet eens. We hebben wel droog gedept in plaats van stevig droogwrijven, wat we normaal gesproken doen. Ik hoop voor je dat het snel voorbij is, Karin.

Marjoleine

Marjoleine

13-04-2009 om 19:34

Ook helemaal onder

Onze jongste (hij was toen bijna 2) zat oko helemaal onder de waterpokken, ik denk wel 50 alleen al op zijn hoofd. De huisarts gaf toe dat hij zelden zo'n jong kind zo onder de waterpokken gezien had... Wij hebben niet veel meer gedaan dan smeren met calendulan emulsie tegen de jeuk (het was midden in de hete zomer van 2001). Hij heeft er wel wat littekentjes aan overgehouden, maar niet veel. Een paar witte vlekjes aan de binnenkant van zijn armen en achter zijn oren is alles wat er nu nog te zien is, de rest is inmiddels (hij is nu 9) helemaal weg.
Sterkte met je dochter,
Marjoleine

Havermout

Hallo,

Mijn dochter van 5 jaar zit op dit moment ook helemaal onder de waterpokken.Ik heb haar een paar keer in een bad gezet en daar spelenderwijs havermout (puur) in gedaan (met pannetjes en lepeltjes om te spelen).
Sinds ik dat een paar keer heb gedaan heeft ze geen .....bijna geen jeuk meer.Ik heb echt het idee dat dit helpt.Ik had namelijk ook Poxlin coolmouse gehaald,maar dat hielp bij mijn dochtertje niet.
Ik hoop dat het inmiddels al aan het opknappen is bij jullie dochter.sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.