Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fiegel

Fiegel

21-06-2009 om 21:50

Uitslag na het zwemmen

Mijn zoontje heeft na het zwemmen in één bepaald zwembad altijd uitslag op vooral zijn buik, en ook een klein beetje op zijn armen en benen. Het jeukt wat, en tijdens en na het douchen doet het echt zeer. Na een paar dagen is het weer weggetrokken.

Nu is dit zwembad nogal in trek om met kinderfeestjes te gaan zwemmen. Maarja, zoon heeft dan dus altijd die uitslag achteraf (tijdens het zwemmen heeft hij er geen last van). Zou ik hem van te voren in kunnen smeren met iets (zinkzalf of vaseline ofzo), om te zorgen dat die uitslag niet op komt zetten? Of helpt dat niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2009 om 22:50

Dochters hadden dit ook

Het zal toch met het chloor te maken hebben neem ik aan. Wij hebben het geluk dicht bij de zee te wonen. Mijn jongste dochter gaan liever naar het strand dan naar het zwembad.

Fiegel

Fiegel

21-06-2009 om 23:00

Zee

Ja wij wonen ook dicht bij zee, veel lekkerder inderdaad. Maarja, als je uitgenodigd wordt voor een zwemfeestje in een zwembad zeg je als kind toch ook geen "nee" hè? Blijkbaar is de samenstelling van het water in dit zwembad anders dan in andere zwembaden? Want in andere baden heeft hij er geen last van.

Ik heb het zwembad trouwens ook gemaild, met de vraag of ze dit kennen en of het water wel helemaal goed is. Ik had nl. even zitten googelen en kwam uit bij zwemmersjeuk. Dat komt voor in open water maar er is ook al eens een zwembad om gesloten.

Fiegel

Fiegel

21-06-2009 om 23:03

Ow...

Ik heb ook nog even op afbeeldingen bij zwemmersjeuk gegoogeld en dat ziet er toch anders uit. Zwemmersjeuk betsaat blijkbaar uit grote bulten, bij mijn zoontje zijn het heel veel kleine bultjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2009 om 00:21

Kleine bultjes inderdaad

Bij mijn dochter zat het vooral op de buik. De enkele keer dat ze gaat zwemmen neemt ze het maar voor lief, maar fijn is anders.
Ik ben wel benieuwd of het helpt als je je zoontje ingesmeerd hebt en wat je er voor gebruikt. Dat kan ik altijd weer als tip doorgeven aan mijn dochter.

Insmeren

Ik zou ook vooraf de beruchtje plekjes invetten met vaseline of purol o.i.d. Voor na het douchen zou je Cardiflor van vsm kunnen proberen. Dit helpt bij zoon altijd heel goed. Hij heeft eczeem en daardoor een hele gevoelige huid. Zwemmen in chloor staat bij ons garant voor bultjes en jeuk. Cardiflor verzacht en houdt de huid soepel, wellicht werkt het bij jullie ook.
Wat ook een lekkere creme is Dermalex, dit werkt super bij een droge huid. Ik denk namelijk dat de bultjes reactie met name droge huid is door het chloor.
Succes!

marie

marie

22-06-2009 om 10:26

Spelmateriaal?

Hallo
onze dochter krijgt zulke uitslag van de combinatie buitenwater en opblaasbare zwembanden e.d. Blijkbaar reageert ze op dat plastic.
Misschien krijgt je zoontje het van het op zijn buik op de matten klimmen/liggen in het zwembad?
groetjes

Fiegel

Fiegel

22-06-2009 om 10:32

Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties!

Vanmorgen was er al een mailtje van het zwembad. Ze hebben gecheckt hoe het water was zaterdagmiddag en dat was allemaal prima. Verder denkt de directeur van het zwembad dat het inderdaad komt door spelmateriaal waardoor de huid lichtje beschadigd raakt. In combinatie met chloor levert dat dan die bultjes op. Toch vreemd dat mijn zoontje er in andere zwembaden geen last van heeft. Misschien hebben die beter materiaal ofzo?

Verder schrijft hij dat vooraf insmeren niet zal helpen, omdat dat snel wegschuurt. Maar misschien scheelt het als ik mijn zoontje thuis al insmeer zodat het goed intrekt en niet snel wegschuurt. Ik ga het gewoon de volgende keer proberen. En dan inderdaad na het douchen meteen insmeren met cardiflor oid. Eens kijken hoe het dan gaat.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-06-2009 om 14:32

Bultjes

Mijn zoontje heeft dat ook na het zwemmen maakt niet uit in welk zwembad. Hij heeft een zeer droge, eczematische huid en ik smeer hem voor het zwemmen helemaal in met een vette creme zoals RoC Enydrial Balm en na het zwemmen met Vaseline Cetomacrogol (huisarts). Je zou idd ook Weleda Calendula kunnen proberen maar check wel eerst even of je zoontje daar niet allergisch voor is, zoals de mijne.

Materialen

Kurken en armvleugels zijn ook bekende op het gebied voor irritatie.
Maar dat zie ik in je verhaal niet terug.
Als zwemjuf zag ik veel kids die eerst idd met vasaline werden ingesmeerd. Ook kinderen die een reactie hadden op de kurk, die hadden standaard een t shirtje aan om huidcontact te voorkomen.
Spel materiaal is natuurlijk dus ook zo'n bron.
Vasaline of andere genoemde cremes zijn prima alternatief.
Gr. Rymcke

Fiegel

Fiegel

25-06-2009 om 19:26

Bedankt

Bedankt voor de laatste reacties. Mijn zoontje heeft geen last van eczeem of op een andere manier een probleemhuid. Kan me wel voorstellen dat je kind dan wel flink reageert op spelmaterialen + chloorwater!

En die vaseline ga ik echt de volgende keer proberen. Kurken en armvleugels zijn hier niet meer nodig, zoon is 10 en heeft zwemvaardigheid 2. Maar ik kan het me ook niet herinneren van toen hij klein was, dat hij daar een reactie van kreeg.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-06-2009 om 23:46

Mmmmm

hij had het al een keer eerder, maar nu ook weer, na het zwemmen allemaal pukkels op de huid....zit even te denken, maar volgens mij heeft hij geen spelmaterialen gebruikt bij het zwemmen....toch iets in het water? Zoon is hypergevoelig, zou het kunnen dat smeersels van anderen in het water komen en hij daarop reageert? Buitenbad is natuurlijk ook open en misschien dat sommigen van buiten naar binnen gaan....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.