Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leandra

Leandra

09-04-2010 om 17:10

Uitslag uitstrijkje, hoe snel?

Hoi,

Ik heb vanmiddag een uitstrijkje laten maken bij de huisarts en ik ben best wel ongerust. Ik ben begin december voor het laatst ongesteld geweest. Dit ging heel raar; plotseling verloor ik veel bloed (moest zelfs douchen) en daarna gewone menstruatie. Daarna niet meer ongesteld geweest. Ben bij de huisarts geweest (niet zwanger uiteraard) en die wilde afwachten. Heb eerder diagnose vervroegde overgang gehad wat spontaan oploste, vandaar. Had nu de laatste weken jeuk en wat buikpijn. Ongesteld gevoel, maar er gebeurde niets. Nu afgelopen week wat roodachtige afscheiding wat rook. vanmorgen dus uitstrijkje laten maken. Baarmoedermond was geirrteerd. Nu ben ik best wel ongerust als ik Google. Moet je niet doen natuurlijk. Nu moet ik 2 weken op de uitslag wachten. Vind ik erg lang. een collega van mij vertelde dat toen haar uitstrijkje mis was, ze al bnnen een week uitslag had. Zijn er heir meer mensen met ervaring?Heb 4 jaar geleden mijn laatste uitstrijkje gehad en ik word binnenkort 39.

groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gertrudis

Gertrudis

10-04-2010 om 13:44

Uitstrijkje

Dat klinkt als onderzoek naar bmk, zullen ook andere zaken worden onderzocht? Een gewone schimmel- of bacteriële infectie kan ook rare klachten geven als onregelmatige cyclus, tussentijds bloedverlies, lichte buikpijn. Dat hoorde ik zelf nog nooit en ook de ha kwam niet verder dan bloedprikken op overgang want daar leek het wel wat op en ik word 40.

Ik heb net drie maanden die klachten gehad en werd ook behoorlijk ongerust. De gyn dacht richting Gardnerella en met 2 g (in één keer) Flagyl was ik van mijn klachten verlost. Daar zat ik al die tijd over te tobben, zat al te denken hoe erg het zou zijn voor de kinderen, zonder moeder - jaja, ik draaf soms een beetje door in mijn hoofd Er werd slijm opgestuurd voor onderzoek naar Chlamydia e.d. maar dat was allemaal negatief, voor de diagnose ging ze vooral op mijn klachten af en afspraak was dat als het niet beter was na de kuur we zouden verderzoeken, ik mocht dezelfde avond de Flagyl nemen, zonder op de resultaten te wachten.

Dus het kan vrij onschuldig zijn en makkelijk op te lossen. Ik hoop dat het ook bij jou zo simpel is!

Beterschap.

Leandra

Leandra

10-04-2010 om 21:14

Reactie

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet eigenlijk niet wat onderzocht wordt met het uitstrijkje. Ik ging eigenlijk alleen uit van hetzelfde als bij het bevolkingsonderzoek. Ik heb een kleine 4 jaar geleden nog een uitstrijkje gehad. Ik heb ook vaak bekkenkramp zoals met ongsteld, pijn in mijn lies, dat soort fratsen. Ik zie mijn kinderen idd ook al zonder kinderen. Stom he? Ik denk ook nog aan een baarmoederinfectie. Dat heb ik keer eerder gehad, maar was toe nel pijnkijker. Ik hoop dat het meevalt. Als ik volgende week niets hoor, heb ik goede hoop.

Groetjes Leandra

Puck

Puck

17-04-2010 om 17:18

Als het fout is hoor je het meestal snel

Leandra, uit mijn omgeving weet ik ook dat je bij een afwijkend uitstrijkje vaak heel snel bericht hebt, soms zelfs al dezelfde dag. In geval van een uitstrijkje is geen bericht meestal goed bericht.

Biene M.

Biene M.

17-04-2010 om 18:10

Helaas puck

Ik heb drie weken gewacht om te horen dat het pap 3b was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.