Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maui

Maui

07-08-2009 om 11:57

"uitzakken" en pijnlijke wespensteek?

Hoi,

Gisteren ben ik aan het eind van de middag aan de buitenzijkant van mijn bovenbeen (volgens mij in de grote spier die daar loopt) geprikt door een wesp. Deed meteen erg pijn, soort stekende pijn op de prikplek zelf die het eerste half uur heeft aangehouden. Verder ontstond er vrij snel een opliggende wittige plakkaat rond de steek (ter grootte van een euro of zo), maar die was na een kwartiertje niet meer zichtbaar.

Na een uurtje of zo was er een gebied van ongeveer 10 centimeter rond de prikplek warm, rood en pijnlijk. Nu, de volgende dag, is het eigenlijk niet meer rood en ook niet zo dik, maar wel erg pijnlijk bij aanraking, alsof het een enorme blauwe plek is. Het voelt stijf en ik kan niet echt soepel lopen.

Wat ik vreemd vind is dat de ergste "blauwe plek"pijn niet bij de prikplek zelf zit, maar op een groot gebied een centimeter of 5 van die plek aan de achterkant van mijn been, richting mijn knieholte. Kan het zijn dat het gif na de prik naar die kant is uitgezakt of zo ? De prik gebeurde toen ik van het strand ging en ik moest meteen daarna 30 minuten fietsen, misschien dat het zich daardoor verspreid heeft ?

vast dank voor het meedenken,
groet,
Maui

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

07-08-2009 om 12:06

Klinkt 'normaal'

Het is wel vreemd, inderdaad, maar dit soort verschijnselen heb ik ook na een wespensteek. Ik ben twee keer mijn schouder gestoken, verschrikkelijk pijnlijk, kreeg ook zo'n witte plek, en had vervolgens twee dagen een stijve arm.

Ja,

ik ben als kind vlak naast mijn oog gestoken (gelukkig net niet er in) toen een paar vriendinnen en ik in een wespennest getrapt hadden. Dat zakte ook helemaal uit, mijn oog was een paar dagen helemaal dik. Koelen hielp het beste, verzachtte de pijn en verminderde de zwelling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.