Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Irene

Irene

25-08-2009 om 12:20

Update koortsstuip

n.a.v. de atypische koortsstuip die onze 2 jarige zoon tijdens de vakantie in Griekenland heeft gehad zijn we gister bij de kinderneuroloog geweest. Gelukkig was zijn e.e.g. helemaal goed. Er is geen reden voor verder onderzoek, het is nu gewoon afwachten of het ooit nog eens gebeurt. En mocht hij weer een aanval krijgen die langer dan 5 minuten duurt dan hebben we nu stesolid in huis en moeten we sowieso meteen een ambulance bellen, is het advies. Hopelijk zal het nooit meer nodig zijn!
Heel interessant was wat de neuroloog vertelde over koortststuipen en wat ik een ieder hier die er ooit mee te maken heeft (gehad) niet wil onthouden: volgens de nieuwste inzichten heeft de hoogte van de koorts en ook het snel stijgen of dalen van de temperatuur niets te maken met het ontstaan van stuipen, maar worden stuipen vervoorzaakt door interleukines (een soort boodschapper stofje dat bij een infectie door de witte bloedcellen wordt gemaakt). Het laag houden van de lichaamstemperatuur d.m.v. paracetamol ter voorkoming van stuipen (vaak het advies wat gegeven wordt) is dus overbodig!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

25-08-2009 om 14:02

Mja

Wat fijn dat zijn EEg goed is! Ik zet toch vraagtekens bij zijn opmerking,omdat mijn jongens altijd weer stuipen kregen bij het stijgen van hun temperatuur....
Groetjes,bastet

tonny

tonny

25-08-2009 om 19:37

Mooi!

Wat fijn dat z'n EEG goed was! Dat is vast een geruststelling!

Tonny

reina

reina

25-08-2009 om 19:58

Fijn!

Fijn dat de EEG okee was, een hele geruststelling!

Asa Torell

Asa Torell

25-08-2009 om 21:03

A propos bastet

Hoe gaat het eigenlijk met jouw oudste? Is er nog iets uit het onderzoek gekomen na zijn valpartij dit voorjaar?

Bastet

Bastet

26-08-2009 om 07:27

Asa

Het gaat goed met hem.De neuroloog wil geen medicatie geven,aangezien het bij dit ene insult is gebleven.Er was op de EEG wel lichte epileptische activiteit te zien,dus de aanleg is er zeker.We vermoeden dat hij bij die val toch op zijn hoofd terecht is gekomen,en hij een lichte hersenschudding heeft gehad.Hij heeft een paar maanden goed last gehad van concentratieproblemen,slecht tegen drukte kunnen,veel slapen,etc.
Ik zit weer wat rustiger,maar ben steeds blij als ik hem weer gezond thuis zie komen..
Groetjes,bastet

Asa Torell

Asa Torell

27-08-2009 om 09:02

Bastet (ot)

Dat is nog een flinke klap geweest dan! Hm, ik kan me voorstellen dat je erg blij bent elke keer als hij weer heel thuis komt, ik voel met je mee.

Bastet

Bastet

27-08-2009 om 10:52

Asa (ot)

Ja,hij kreeg een insult op de fiets,dus heeft ie een flinke klap gemaakt,zag een getuige.Ik ben heel blij dat hij zich niet in het verkeer bevond....
Dank voor je interesse en medeleven!

Asa Torell

Asa Torell

27-08-2009 om 20:37

Bastet (weer ot)

Precies, ik had het destijds gelezen toen het gebeurde... maar dat ie nog maanden last had gehad, dat vond ik toch wel weer extra heftig klinken. Fijn dat dat dus voorbij is!
Sorry Irene voor het inbreken op jouw draadje!

Bastet

Bastet

28-08-2009 om 14:37

Asa (ot)

Dankje,ik ben daar ook heel blij mee,zeker nu hij havo 4 en havo 5 in één jaar wil gaan voltooien...dat zou lastig worden met die problemen als concentratieproblemen en dergelijke.En natuurlijk ben ik daar zowiezo blij mee!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.