Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Update tongriempje en urineweginfectie

We zijn gisteren bij de kinderarts geweest voor de lange lijst aan klachten.

Het tongriempje, alhoewel kort, vindt de kinderarts niet zo kort dat hij er iets aan wil doen. Vooral omdat meneer de 1e 3 maanden wel enorm goed aankwam (een keer in 3 dagen kwam hij een pond aan; daar doet hij nu 3 maanden over).

Wel worden we doorverwezen naar spraaktherapie, omdat er wellicht iets niet lekker loopt met de mondmotoriek (?) en ook een dietiste om de calorien die zoon naar binnen krijgt te maximaliseren. En zoon moet ook aan extra ijzer.

We wachten op een afspraak voor een nier echo, om te kijken of er geen schade is. En ook moet hij tot de uitslag van de echo aan een lage dosis antibiotica elke dag om - als er toch iets niet goed zit - nierschade te beperken. En nog een keer urine checken omdat het mooi zou zijn als we een keer een 'all clear' hebben.

Verder had hij laatst een enorm hevige allergische reactie van iets wat hij 'gegeten' had. Ik vermoed ei? Dus daar hebben we vandaag weer een afspraak bij de huisarts voor.

Ik grapte vandaag nog met mijn man dat het maar goed is dat zoon niet met het bonnetje kwam, anders had ik hem allang teruggebracht voor mijn geld terug

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

08-06-2012 om 14:11

Tongriempje

Wat een gezeur he, met die tongriempjes. Hier 3 jongens met z'n tongriempje. Bij de eerste was het niet opgevallen maar de borstvoeding was een ramp. Na een week dus van ellende gestopt. Bij kind 2 (deze kwam in het ziekenhuis) zagen de artsen gelijk dat het tongriempje te kort was. Maar wat dat inhield werd mij niet verteld. Wel na 7 weken bij kinderarts geweest maar die vond het niet nodig om er wat aan te doen. Ik was natuurlijk ook al lang weer gestopt met de borstvoeding, wist ik veel dat het daar van kwam. Bij de derde gaf ik bij de verloskundige al aan dat ik bij een kort tongriempje niet eens aan borstvoeding ging beginnen omdat het toch alleen maar ellende opleverd. Waarop ze zei: maar dat kunnen we toch even knippen? Dus toen nr. 3 werd geboren heeft de verloskundige binnen een uur naar de bevalling het tongriempje doorgeknipt. Mannetje heeft er niets van gemerkt en is nu dus de enige met een normale tong. Middelste heeft trouwens ook logopedie gehad maar weet niet of dat echt met het tongriempje te maken had.

Mondmotoriek

Met een gekliefd tongriempje zullen die oefeningen voor de mondmotoriek waarschijnlijk meer aanslaan.

Dat goed aankomen in de eerste drie maanden kan heel goed komen doordat jij zoveel melk had dat hij zijn tong nauwelijks hoefde te gebruiken...

Petal

Ik sluit me aan bij Dirksmama. Je kinderarts heeft duidelijk geen kaas gegeten van de effecten van korte tongriempjes. Wellicht toch een keer een LK bellen om te weten te komen waar je meer medewerking krijgt bij het klieven ?
G

Poppy

Poppy

10-06-2012 om 07:11 Topicstarter

Tongriempje

Hmm ik weet het niet meer hoor. De health visitor, soort CB persoon, vond het te kort. Beide de HA en de KA vonden hem niet zo kort dat er iets aan gedaan moest worden.

Als ik voel dan is er maar een klein stukje los maar hij kan wel zijn tong aardig ver uitsteken. En bv heeft nooit pijn gedaan en loopt goed. Het kan wel kloppen dat ik deze keer veel meer melk heb, mijn borsten zijn nog steeds 4 maten groter dan voor de zwangerschap en meneer stopt meestal met drinken terwijl de melk nog gewoon goed komt.

Wat is een LK? Zou de speech therapist hier ook iets over kunnen zeggen?

Ik heb geloof ik 2 foto's waar je een klein beetje zijn tong kan zien dus die zal ik naar je emailen Galaxias, mits ik je email kan vinden.

Lk is (bij jullie) lactation consultant

Uitsteken is niet het enige wat je moet beoordelen. Het is ook van belang of hij zijn tong goed omhoog kan heffen. (richting gehemelte).
G

Tirza G.

Tirza G.

11-06-2012 om 13:34

Waar woon je, petal?

VS of GB?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

11-06-2012 om 20:58

De bekendste tong-tie-knippers komen uit GB Misschien dat ze je hier nog kunnen helpen:
http://www.laleche.org.uk/

Tirza

Poppy

Poppy

12-06-2012 om 10:29 Topicstarter

Galaxias en tirza

Galaxias, ik kan je email adres niet vinden, kan je mij ajb mailen op [email protected]? Dan stuur ik een foto van het manneke.

Tirza, dank je. Ik heb even gegoogled en heb iemand gevonden in mijn woonplaats die prive consulten doet en zelfs de tongue tie kan knippen maar daar is mijn zoon denk ik al te groot voor. Ik zal eens emailen.

Petal

Ik mail je straks even.
Als je die persoon kunt mailen of ze het tongriempje kan klieven en hij is er te oud voor om het zonder narcose te doen, dan kan ze je vast wel doorverwijzen naar iemand die het onder narcose (of plaatelijke verdoving) doet.
G

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.