Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

costa

costa

14-07-2009 om 18:17

Vaag.... Allerlei klachten, geen lichamelijke oorzaak, psychisch?

Een poos geleden heb ik ook een keer gepost. Ik heb al een jaar ongeveer last van de volgende klachten: nachtzweten, verhoging (ong. 37.5 - 38), keelpijn, vermoeid, niet lekker voelen. Dit allemaal niet elke dag en niet altijd even erg, ik heb zelf het idee dat het in de tweede helft van de cyclus erger is dan in de eerste helft. Door de huisarts ben ik doorgestuurd naar de internist en daar is niks uitgekomen. Vier jaar geleden heb ik Graves gehad (schildklier autoimmuun zieket) waarvoor ik medicijnen heb gehad en waarvan ik hersteld ben.
Nou ben ik wel iemand die zich snel "druk"maakt en ik heb dan ook snel lichamelijke klachten die een psychische oorzaak hebben.....Maar toch, dit lijkt me niet psychisch, is er iemnd die deze klachten toevallig herkent?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

14-07-2009 om 22:44

Kijk eens op

www.stichtingb12tekort.nl

en misschien dat jejezelf erin herkent?
het kannatuurlijk van alles zijn...maar juist omdat je omschrijft dat het vage klachten zijn en
artsen niks vinden zou ik eens kijken...
b12 tekort kan een scala van gevolgen hebben...

Graves

kan terug komen. zijn je schildklierwaarden nog recentelijk getest?

Fem (@)

Fem (@)

15-07-2009 om 09:21

Psychosomatische klachten

Oftewel lichamelijke klachten die oorspronkelijk psychisch van aard zijn. Dat kan. Daarbij is het niet zo dat de klachten ingebeeld zijn. De lichamelijke klachten zijn dan een reactie op psychische problemen. Zelfs keelpijn kan een gevolg zijn van bijvoorbeeld een verkeerde manier van ademhalen. Maar of dat bij jou het geval is, daar heb ik natuurlijk geen idee van.
Sterkte!
Groetjes Femke

costa

costa

15-07-2009 om 09:57

Labwaarden

Zowel m'n schildklier- als vit. B12 is recentelijk geprikt, en daarbij nog van alles. (lever- en nierfuncties, algeheel bloedbeeld, pfeiffer cmv) Alles was goed.
Ik ga zelf dan ook wel denken dat alle klachten psychosomatisch zijn, maar het gekke is dat ik als ik me gewoon goed voel eigenlijk niet zo bezig ben met m'n gezondheid. Pas als ik "iets" voel ga ik me zorgen maken (soms wel eens te veel, ben wel een hypochondertje).
Ik "durf"ook niet zo goed naar de huisarts, ik voel me zo'n zeurpiet terwijl mijn huisarts best begripvol is en inderdaad zoals femke schrijft al eens gezegd heeft dat mijn klachten wel echt zijn, maar een lichamelijke oorzaak wordt niet gevonden.....zucht.....
Volgende week gaan we op vakantie, ben benieuwd of het dan beter zal gaa.

Tinus_p

Tinus_p

15-07-2009 om 10:52

Wat dingen

costa:
"Zowel m'n schildklier- als vit. B12 is recentelijk geprikt, en daarbij nog van alles. (lever- en nierfuncties, algeheel bloedbeeld, pfeiffer cmv) Alles was goed."
Wat waren je waardes voor TSH en FT4? Wat is er indertijd aan de Graves gedaan?
Is er gekeken naar andere autoimmuunziektes? Reuma, sjogren?

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

15-07-2009 om 15:31

Costa

wat waren je b12 waardes dan?
want bij mij zei de arts ook dat ik binnen de grens van juiste waardes zat .
Ik had 245!
130 is al de laagste grens zeg maar van normale waardes.

maar ook laag normale waardes kunnen toch klachten geven van tekort!!Ik heb neurologische klachten zoals uitvals verschijnselen duizelingen,gevoel van burn out zijn ,depressies enz!
daarom ben ik eens gaan lezen op de site van b12tekort en heb de arts dat onder de neus gedrukt.

check echt je b12 waardes en lees je goed in op de website van b12 tekort voordat je afgaat op wat je arts je gezegd hebt! ook artsen zijn maar mensen en kunnen fouten maken!
wat bij b12 tekort helaas erg veel voorkomt!!
doordat ze zich blindstaren op de referentie waardes

sterkte!!!

costa

costa

15-07-2009 om 22:40

Tinus en evy

Mmmmm....ik ben doktersassistente (weliswaar nu even niet praktizerend) en als patiënt ben ik volgens mij erg onmondig.
De internist zei dat alle uitslagen "goed"waren en op dat moment vind ik dat dan prima en vraag niet verder.
Ik ben voor de Graves behandeld met medicijnen, eerst strumazol maar daar bleek ik niet tegen te kunnen (mijn leukocyten werden niet meer aan gemaakt) en daarna iets anders waar ik naam ff van kwijt ben. Ik heb zo'n twee jaar medicijnene geslikt. M'n klachten nu lijken overigens niet op toen. Op andere autoimmuunziektes is niet gecontroleerd.
Ook de waarde van de vit B12 weet ik dus niet. Ik denk dat ik die uitsalgen eens ga opvragen bij het ziekenhuis.
Bedankt wel voor het meedenken.

costa

costa

16-07-2009 om 09:10

Verhoging

Wat ik trouwens ook zo raar vind van alle artsen: ik voel regelmatig "warm", heb het idee dat ik verhoging heb, net als bij een flinke verkoudheid of zo. Mijn temperatuur is dan ook inderdaad hoger dan normaal bij mij, zo'n 37.5 tot maximaal 38. Maar dat is volgens de artsen normaal....Terwijl ik me duidelijk anders voel! Geen speld tussen te krijgen, heel frustrerend! Vind ik zo vreemd! Paar jaar geleden voor het laatst echt griep gehad en bij 38.5 lig ik gevloerd in bed, mijn man ging met 38.5 aan het werk...ik bedoel maar dat is toch heel wisselend per mens?

annano

annano

17-07-2009 om 11:52

Gas

oftewel, groep A streptokokken. Ben je daar op getest? Niet veel voorkomend maar kan wel deze klachten geven. Ik kan het weten helaas. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.