Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rosa

rosa

25-10-2016 om 14:57

Vaccinatie

Heerlijk: Lubach over vaccinatie.


https://www.youtube.com/watch?v=9bYqgp6RcPM

Ik lees hier al een tijd bijna nooit meer, maar dit was altijd een geliefd onderwerp


Woef

Woef

08-11-2016 om 11:56

Zelf betalen

Ik denk zomaar dat huisdieren die vaccinatie wel elk jaar kregen als ze (bijna) gratis waren?

En ja, natuurlijk moet de kassa van de dierenarts rinkelen, het is geen liefdadigheidsinstelling! Het is een bedrijf.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen soms zoveel dieren hebben waarvan ze de verzorging niet kunnen betalen.

Mijn kat werd ziek, ernstig ziek. Heeft 3000 euro gekost en binnen 6 mnd alsnog overleden. Je kunt in de schulden raken door dat soort ongein.

Een kennis van mij moest ook een hondje. Goed voor de gezondheid en ja, dag is het ook. Maar er moest er eentje bij..zo gezellig voor het andere hondje die toch wel veel aan het blaffen was. En dat snap ik dan niet.
In plaats van te richten op de training van de hond koop je er een geldprobleem bij.
Wat nou als ze ziek worden, aangereden enz? Maar dan wel klagen over de kosten van het onderhoud.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-11-2016 om 11:58

Meelezer

"Waarom wel met je kind maar niet met je hond? Is je hond minder belangrijk?"

Ik hoop dat je een grapje maakt, maar ik vrees het ergste...

[voor de duidelijkheid: iedereen die die vraag met 'nee' beantwoord mag van mij subiet gesteriliseerd worden]

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2016 om 11:59

Meelezer

Hond krijgt ook maar niet elk jaar. Zelfs dierenartsen komen daar nu inmiddels al wat meer op terug. Niet meer elk jaar, maar om de drie jaar. Je kunt je hond zelfs laten titteren, dat betekent dat eens in de zoveel tijd gekeken wordt of je hond nog voldoende bescherming in zijn bloed heeft. Niet laten vaccineren, wil dus niet zeggen dat je er onverschillig mee omgaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2016 om 12:03

Woef

Wat haal je een rare aannames uit mijn opmerkingen. Je springt meteen door naar dat mensen onverantwoord bezig zijn door (meerdere) huisdieren hebben als ze het niet kunnen betalen. Waarom zou niet laten vaccineren een kwestie van geld zijn? Wij zijn verzekerd voor de honden en de vaccinaties zitten daarin. Ik hou het bij mezelf, wat anderen doen weet ik niet zonder navraag te doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2016 om 12:06

Ik ga zowaar een keer met je mee. Natuurlijk is een kind belangrijker dan een hond. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar aan moet modderen met een hond. Als een hond naar de dierenarts moet en ik zit daardoor krap in de weken erna, dan kan ik niet met kind naar de Efteling. Zo is het wel. Maar als ons huis afbrandt gaat kind voor, uiteraard.

Li

Li

08-11-2016 om 12:50

wie weet krijgen honden wel autisme van vaccinaties. (grapje hoor).

Meelezer

Meelezer

08-11-2016 om 14:59

Kaaskopje

Heb je de link gelezen die ik gegeven heb? Als jouw dierenarts zegt dat het niet hoeft zou ik ook niet aandringen op een vaccinatie maar jij strooit met termen als 'belabberde vaccinaties' en 'kassa's die moeten blijven rinkelen'. Je kunt niet beide argumenten gebruiken als je je hond niet wil vaccineren. Als het medisch gezien niet nodig is, zoals dus bij Parvo en het Hondeziektevirus, om elk jaar te vaccineren dan doe je dat niet maar als jij op voorhand je dierenarts niet vertrouwt terwijl de vaccinaties al in de verzekering zitten dan begrijp ik het niet meer.

Half a twin

Half a twin

08-11-2016 om 15:11

Vissemaris en anderen

Lubach liegt volgens die mevrouw die de column schreef waar jij een link van geeft. O ja?
Lubach bedrijft Satire! Hij zoekt dingen op, op internet, tv, in de krant om een komisch stukje op te kunnen nemen in zijn show. Vreemd bij elkaar geknipte en geplakte stukjes om de lachers op zijn hand te krijgen. Hij meld nergens dat het wetenschap is en dat kan je ook niet van hem verwachten.
Ja hij doet de waarheid geweld aan! Waarom? Om mensen aan het lachen te krijgen en misschien een spiegel voor te houden. Dat mensen gaan nadenken over de manier waarop ze met een bepaald onderwerp omgaan, niks meer niks minder.
Van welke cabaretier of podiumkunstenaar dan ook verwacht ik geen wetenschappelijk onderbouwde teksten. Wie dat wel doet moet zich eens achter de oren krabben of hij zelf wel op het goede spoor zit.

Daar heb je een punt te pakken. Als vaccinatieschade zo;n enorm ding is bij mensen, waarom dan niet bij honden? Zijn de vaccins voor honden beter dan die voor mensen dan? Want je krijgt niet alleen autisme hè, volgens de echte antivaxxers kan je er nog veel meer narigheid van krijgen. Nou, dierenartsen, kom maar door met die rampenverhalen ...

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Ad Hombre

09-11-2016 om 09:47

Temet

Nou, de hond van mijn buurman heeft best autistische eigenschappen...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 09:55

Ooooh, ja, nee, nou snap ik het....

we hebben onze nieuwe konijnen laten vaccineren. Drie vaccinaties hebben ze gehad. Één standaard vaccinatie en daarna nog twee voor de agressieve konijnenziekte die heerst. Één van de beesten bleek enigszins seksueel gedesoriënteerd....is een meisje maar gedraagt zich bij vlagen als een jongen en berijdt dan de andere konijnenrassen. Dierenarts kende het fenomeen niet. Maar ik voel niet kwartje vallen: ze heeft natuurlijk enorme vaccinatieschade! Dat ik dat niet eerder bedacht heb. En de dierenarts ook niet. Tssss..

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 09:56

Hmmm konijnenrassen

moet zijn: konijnendames. Stomme autocorrect.

Teruggetrokken artikel

http://www.thevaccinereaction.org/2015/06/purdue-studies-show-vaccinated-dogs-can-develop-immune-mediated-diseases/

Een centraal artikel van Caterine O'Driscoll werd teruggetrokken van de website van de Purdue universiteit.

Aagje, geen vaccinatieschade

Je gestoorde konijn had geen vaccinatieschade maar last van verstoorde hormonenhuishouding. Hier ook zo'n konijn. Na verwijdering eierstokken was het probleem voorbij.
Wel werd het dier ieder jaar gevaccineerd. Het stierf zodoende niet aan myxomatose, maar wel aan een andere virus ( E-coli). Dat is een virus die de nieren had vernietigd. Een virus waar geen vaccinatie tegen bestaat.
Toch zijn we bij dit konijn wel blij jaarlijks geld uitgegeven te hebben aan de vaccinaties. Het vorige konijn ging namelijk een 5-dagen durende lijdensweg tegemoet agv myxomatose daar het baasje die vaccinatie niet nodig vond.
Als een dier ziek is, laten ze het niet direkt merken. Je moet ze daarom extra beschermen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 10:40

Flanagan

Het was ironisch bedoeld... had er mss een emoticon achter moeten zetten om dar duidelijk te maken.

Aagje

Li

Li

09-11-2016 om 10:55

Aagje

Volgens mij zijn konijnen niet alleen seksueel gedesoriënteerd. Ze berijden namelijk niet alleen het verkeerde geslacht, maar ook nog eens de verkeerde kant daarvan (wat meestal niet gewaardeerd wordt door het object van de liefde).

Allemaal door de vaccinaties!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 11:01

Li!

Ja, dat doet ze ook nog eens, regelmatig de verkeerde kant berijden. Verhip. En dat allemaal door vaccinaties. Wat een wereld krijgen we door vaccinaties. Come to think of it...zou het gedrag van Donald J. Trump ook te verklaren zijn door vaccinaties en vaccinatieschade --?

Aagje

Woef

Woef

09-11-2016 om 11:26

mijn buurman en offtopic Kaaskopje

heeft een shar-pei en noemt die autistisch...

Je eigen vaccinaties zitten in het pakket, waarom is het dan zo erg als ik (en een ander) dat benoemen?
En ik borduur even door in mijn eigen posting, dat mag toch, ik hoef toch niet in iemands straatje te praten?

Denk je dat die dierenarts rijk is door allerlei onnodige ingrepen/vaccinaties? Dan vertrouw je hem niet en moet je er weg. Is hij pas te vertrouwen als hij het allemaal gratis zou doen?

Je info over vaccinaties is bijna waar. De cocktail wordt uitgesteld, andere vaccinaties nog steeds jaarlijks. Een titerbepaling kost trouwens ook 30-85 euro voor een hond. Scheelt zo goed als niet met de prijzen van (cocktail)vaccinaties als je het gemiddeld neemt.
Vaccinatieschema is trouwens afhankelijk van de dierenarts, de mijne volgt een nog ander ritme. Daar is hij mee gestart bij de jongere dieren, mijn kat van 10 kwam er niet meer voor in aanmerking. Helemaal weet ik het niet, maar het begint met een booster, dus nu vaccineren en op korte termijn nog wat herhalingen en vervolgens periodes ertussen, waarbij nog steeds enkele jaarlijks gegeven worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 13:15

Woef en algemeen

Dat titeren ook geld kost laat dus zien dat mensen die dat laten doen, niet afzien van vaccinatie om het geld. Ze zien af van onnodig vaak vaccineren. Uit diverse onderzoeken blijkt dat antistoffen veel langer in het bloed blijven, dan de vaccinatiefrequentie van het schema van dierenartsen doet aannemen.

De booster werd ons ook geadviseerd na de vaccinatie van de jongste. Tijdens dat bezoek kwamen we er ook samen achter dat jongste twee keer dezelfde vaccinatie had gekregen in het land van herkomst. Geen idee waarom. Maar de booster werd ons dus aangeraden, maar zo vrijblijvend dat wij niet de indruk kregen dat het een hoogst noodzakelijke toevoeging betekende. Wij hebben daar vanaf gezien. De booster voegt bescherming tegen nog paar boosdoeners toe, maar de praktijk is dat er niet aanwijsbaar veel honden zijn overleden of ernstig ziek zijn geworden door juist die boosdoeners. Zo is het ook met mensengriep. Je wordt zo goed mogelijk beschermd tegen griep, maar ze kunnen niet elke variant in zo'n vaccinatie vangen.

Hoe dan ook, wij kiezen ervoor om niet jaarlijks te vaccineren. Tot nu toe zijn onze dieren niet overleden aan ziektes die met vaccinaties te voorkomen waren geweest.

Teuntje

Teuntje

09-11-2016 om 21:36

Grappig kaaskopje

Dat argument wordt ook vaak gebruikt door mensen die hun kinderen niet laten vaccineren. 'Wij kennen geen kind dat overleden is aan mazelen, difterie, of iets anders wat in die prikken zit. Niet nodig dus.'

Flanagan

E coli is een bacterie, geen virus.

skik

Elfje65

Elfje65

09-11-2016 om 22:45

Aagje

Ons vrouwtjeskonijn berijdt ook het mannetje achterop en op zijn kop. Volgens mij is dit gewoon een teken van dominantie
Heeft m.i. niet met orientatie te maken. Het is gewoon een kenau.

Meelezer

Meelezer

09-11-2016 om 22:48

argument

Kaaskopje je gebruikt precies de argumenten die in mijn gegeven link ontkracht worden. Heb je het artikel wel gelezen?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 23:41

Aaah ja

ze is inderdaad de baas in het hok, dus dat teken van dominantie kan het zeker zijn. Maar dat komt natuurlijk toch zeker door vaccinatieschade? Toch ??

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2016 om 00:50

Teuntje

Ik geef toe dat mijn opmerking wel wat makkelijk was. Ik ben met kinderen gewoon voor vaccineren en voor dieren ook, maar door de jaren heen is wel gebleken dat dieren overgevaccineerd werden/worden. Als een stof nog werkzaam is, hoef je er niet iets overheen te vaccineren. Je ent kinderen ook niet jaarlijks tegen mazelen in, ik noem maar wat. De vaccinaties die ze als kind krijgen moeten ze hun leven lang beschermen. Als bij controle (titeren) blijkt dat een hond nog genoeg anti-stoffen in het bloed heeft, is hij ook geen risico voor zijn omgeving. Dan kun je wachten met vaccineren.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2016 om 01:55

Meelezer

Ik kom er nog op terug.

Skik,

Je hebt gelijk. Ik maakte daarnaast de vergissing dat het niet om de E. Coli ging maar om de E. Cuniculla. Ook dat is geen virus maar een kleine parasiet. Toch gaat men nu onderzoek doen naar de bleodbeelden van met E. Cuniculla besmette dieren omdat de ziekte nu zo vaak voorkomt. Van mij mogen ze een vaccin ontdekken tegen deze ziekte.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2016 om 11:37

Flanagan

"Van mij mogen ze een vaccin ontdekken tegen deze ziekte."

Even - doe ik anders nooit - muggenziften. Vaccins ontdek je niet, die *maak* je. *

(* even met uitzondering van het eerste vaccin dat wel min of meer een ontdekking was, nl. dat een koepokbesmetting - vaccin komt van vache/koe - ook beschermt tegen de echte pokken)

Haha, ( ot)

Als men een vaccin konden maken tegen muggenziften, was de wereld een stuk aangenamer.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2016 om 21:54

Flanagan

"Als men een vaccin konden maken tegen muggenziften, was de wereld een stuk aangenamer."

Als je bedoelt dat we het dan zonder dit soort forums zouden moeten stellen zou ik je gelijk moeten geven. Dit zijn alleen mogelijk dankzij het soort van muggenziften dat we wetenschap en techniek noemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.