Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

een keertje zo

een keertje zo

23-11-2008 om 23:20

Vaginale afscheiding

Dochter van bijna 18 heeft (volgens eigen zeggen) vrij veel vaginale afscheiding, altijd al gehad.
Zodra ze afscheiding kreeg in de pubertijd, is ze inlegkruisjes gaan dragen.(ja weet dat dat niet handig is)
Ze draagt dus inlegkruisjes, omdat ze bekant panisch wordt als er iets in haar onderbroek komt.
Dat laatste is de reden dat ze inlegkruisjes draagt overigens, ze is daar niet makkelijk in, heeft snel een gevoel van "vies zijn".

Ik weet niet of veel ook echt véél is, of dat het is zoals het hoort.
Heb niet de indruk dat ze een schimmelinfectie heeft, geurt niet, verder geen klachten.

Ze wil alleen zo graag van én de afscheiding én de inlegkruisjes af.
Dat houdt voor haar in dat de afscheiding minimaal moet zijn, anders krijgt ze dat (psychisch) niet voor elkaar om het inlegkruisje weg te laten.

Is er iets om de afscheiding minder te laten worden of heeft dit nog te maken met de pubertijd oid?

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

24-11-2008 om 09:15

Huisarts

Wat vond de huisarts ervan?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-11-2008 om 10:33

Inderdaad,

zoals Tinus zegt, naar de huisarts. Ik had heel lang redelijk wat afscheiding en ik dacht dat dat normaal was. Tot ik er een tijdje geleden achter kwam dat het een schimmel was, ik liep er al een jaar of langer mee.. Nu behandeld en nagenoeg geen afscheiding meer. Afscheiding van een schimmelinfectie geurt overigens niet, en ik had eigenlijk ook geen klachten. Groetjes.

Ik heb

rond mijn 20e een paar jaar rond gelopen met veel afscheiding, heef mij echt 2 jaar gekost om de stap naar de huisarts te maken. Het bleek geen schimmel maar een allergie te zijn.

ook even een keertje zo

ook even een keertje zo

24-11-2008 om 13:15

Hoeft niet persé

Ik herken het probleem. Heb zelf jaren met exact dezelfde verschijnselen gelopen. Ook al vanaf een jaar of 16, 17 altijd inlegkruisjes gebruikt en kwam nooit van die overmatige afscheiding af. Tot een vriendin me eens wees op een artikel waarin stond dat de inlegkruisjes juist die afscheiding in stand hielden. Ik moest dus stoppen met het gebruik van inlegkruisjes als ik van die overmatige afscheiding verlost wilde worden. Meermalen geprobeerd, maar ook meermalen toch weer gezwicht. Zo gingen er weer een paar jaar voorbij. Maar sinds zo'n 2 jaar ben ik er nu helemaal vanaf. Geen inlegkruisjes meer en na verloop van tijd (ja je moet er echt even doorheen) ook normale afscheiding. In vruchtbare dagen uiteraard ietsje meer maar toch nog normaal. De inlegkruisjes waren echt de oorzaak!
Ik denk dat de huisarts haar na onderzoek op schimmels e.d. ook dit advies geeft. Ze zou dus gewoon het niet meer gebruiken van inlegkruisjes ook even kunnen doorzetten en volhouden. Dan kan ze na verloop van een aantal weken altijd nog bij de huisarts langsgaan als het niet minder wordt. Maar echt hoor er gaat best wel een periode overheen voor het over is.

Idd huisarts

even naar laten kijken.

Inlegkruisjes

Ja, die inlegkruisjes zijn k&^%$^^! Bij ons lagen ze vroeger standaard in de kast en ik ben ze gaan gebruiken vanaf het moment dat ik ongesteld werd. Ook altijd afscheiding gehad. Na de bevalling van de 2e ben ik gestopt met het gebruik van die dingen en waarempel, de afscheiding is als sneeuw voor de zon verdwenen! Alleen tijdens de ovulatie wat doorzichtig draderig slijm, maar onnodig om hier inlegkruisjes voor te gebruiken. Het is inderdaad afkicken van die dingen....de eerste tijd vaak je slip verschonen, maar na verloop van tijd zal ze opeens merken, dat de afscheiding verdwenen is. Weg met die troep!
groetjes, Daniëlle

Wat helpt bij mij

Ik merk meteen als ik een slip draag van synthetisch spul ik heb altijd veel meer last van afscheiding dan als ik een katoenen slip draag. Inlegkruisjes eruit, schone slipjes mee, en vaak verschonen. Groet Suus

Dropke

Dropke

24-11-2008 om 19:45

Allergie

Dit is bij mij ook altijd de oorzaak als ik meer afscheiding krijg. Dan ben ik allergies voor zeer veel dingen dus dan kan het lastig zijn de daadwerkelijke oorzaak te achterhalen. Zeep, synthetisch ondergoed, wasmiddel, inlegkruisjes, maandverband, condooms. Bij anti-biotica krijg ik direct een schimmel-infectie. Het laatste is mij mij direct duidelijk omdat ik dan ook enorme jeuk krijg. Ik zou toch eerst naar de huisarts gaan.

succes ! Dropke

ook even een keertje zo

ook even een keertje zo

24-11-2008 om 20:47

Er zijn toch verder geen klachten?

Waarom roept iedereen toch direct dat ze naar de huisarts moet? Ze heeft toch verder helemaal geen klachten? En het is bekend dat je van inlegkruisjes overmatige afscheiding krijgt. Waarom dan een huisarts consulteren? Als ze verder geen klachten heeft (geen jeuk, geurtjes, buikpijn of wat dan ook) dan kan ze het allerbeste gewoon eerst stoppen met die inlegkruisjes. Als haar klachten dan na verloop van tijd aanblijven, dan is het tijd om naar de huisarts te stappen. Als ze nu gaat en verteld dat ze inlegkruisjes gebruikt, zal hij als goede huisarts, ook zeggen dat ze eerst maar eens moet stoppen met het gebruik van de inlegkruisjes, want het is algemeen bekend dat die dingen de zuurgraad verstoren en zorgen voor een prima klimaat voor gisten en bepaalde bacterien die extra afscheiding kunnen veroorzaken. Een diagnose schimmelinfectie, door de HA gegeven, zal bestreden worden met een middeltje. Daarna is het eventjes weg maar het komt geheid terug als je door blijft gaan met het gebruik van inlegkruisjes. Ze moet dus gewoon stoppen met die dingen. Daar heeft ze de huisarts eigenlijk helemaal niet bij nodig als je het mij vraagt.

Inge M

Inge M

24-11-2008 om 21:31

Tissues

Bij afscheiding kunnen ongeparfurmeerde tissues ook heel prettig zijn (of zacht toiletpapier). Dat wissel je gewoon elke keer bij toiletbezoek.
Het geeft volgens mij niet dezelfde bezwaren als inlegkruisjes (en wel dezelfde voordelen als katoenen inlegkruisjes)

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-11-2008 om 22:43

Natuurlijk

moet ze stoppen met de inlegkruisjes. En inderdaad, als het niet overgaat naar de dokter. Ze kan ook nu naar de dokter gaan om uit te sluiten of het een schimmel is, dan weet ze dat. Nogmaals; het enige wat ik merkte van mijn schimmel was meer afscheiding, verder geen klachten. Denk je dat ze echt stopt met de inlegkruisjes, als ze zich zo naar voelt zonder zoals je schrijft? Nou ja, ze zal wel moeten om de vicieuze cirkel te doorbreken. Groetjes.

tonny

tonny

24-11-2008 om 23:02

Gewoon of vies

ik heb zo 't gevoel dat je dochter een heel overspannen gevoel van 'vies' heeft. En da's lastig natuurlijk, ze zou een normaler beeld moeten kunnen hebben van hoe een vrouwenlichaam werkt. Normale afscheiding - daar is niks vies aan.

Heb op de leeftijd die jouw dochter heeft jaren met twee slips over elkaar gelopen. Dat hielp afdoende.

Sterkte ermee en pas naar de dokter als het zonder inlegkruisjes niet opknapt.

tonny

Guinevere

Guinevere

25-11-2008 om 10:28

Toiletpapier

Ik heb daar vroeger ook een jaartje erg last van gehad. Ik pakte altijd een prop toiletpapier, maakte die wat smaller en veegde de boel zo aan de binnenkant schoon. Twee keer per dag. Na een paar maanden was het helemaal over en is nooit meer teruggekomen. En idd, stoppen met die inlegkruisjes.

Inwendige onderzoeken

oh ik heb afgelopen 3,5 jaar zo ontzettend vaak met de beentjes in de lucht gelegen en dan er allemaal koppen bij bij die meekeken, artsen in opleidingen zijn nog her ergste.

Ook vanochtend nog, inwendige echo. Echt dat gaat daar aan de lopende band dus je hoeft je ook niet te generen als je bij de ha bent, die doet dat dus ook dagelijks

juno

juno

25-11-2008 om 18:02

Wassen

Als je dochter een viesneus is dan wast ze zich misschien te goed daar beneden. Gebruikt ze bv. zeep als ze zich daar wast?

Mooi

dan weet je straks (man wat duurt dat lang zeg !) wat er nu precies aan de hand is.

tonny

tonny

08-12-2008 om 16:54

Ha, da's mooi!

misschien gaat ze zich ook minder 'vies' voelen nu ze weet dat er niets aan de hand is.

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.