Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaginale infectie dochter?

Hallo,

Mijn dochter van 8 jaar heeft last van vaginale afscheiding. Het ruikt en en is gelig. Dagelijks spoelt ze zich met water en trekt s'ochtends en s'avonds schoon ondergoed aan. Gaat zoiets vanzelf over of zal ik met haar naar de dokter moeten? Zijn er tips om alles weer fris te krijgen en te houden?

misschien is dit bij iemand herkenbaar?

hoor graag jullie reacties

christien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

06-03-2009 om 12:44

Naar huisarts

je krijgt dan een zalfje oid en dan is het snel weg.Loop er niet mee door.

Helen

Helen

06-03-2009 om 16:26

Misschien heel naief...

... maar hoe komt een meisje van 8 aan een vaginale infectie!?! Ik zou er ook zeker mee naar de dokter gaan..

Helen

van "verkeerd" afvegen bijvoorbeeld,zodat er bacterien /gisten uit de ontlasting in contact komen met de gelachtsdelen.

Helen

Helen

07-03-2009 om 10:40

Karin*

Dank, ben blij dat ik dat nu weet. Heb ooit ergens gelezen dat afscheiding ed bij jonge meisjes alarm is tav misbruik. Zou me dus een ongeluk schrikken als mijn dochter het ineens zou hebben..

Coco

Coco

07-03-2009 om 14:10

Helen

"Heb ooit ergens gelezen dat afscheiding ed bij jonge meisjes alarm is tav misbruik"
Een vaginale schimmelinfectie wordt veroorzaakt door een schimmel die in principe al aanwezig is, maar door een verlaging van de weerstand de kans krijgt "los te breken".
Je kunt het bijvoorbeeld ook krijgen na een antibioticakuur of door overdreven hygiëne (wassen met zeep). Het is nadrukkelijk géén geslachtsziekte, dus dat het op seksueel misbruik zou wijzen is onzin (misschien wèl het "ed" onderdeel van je zin, afhankelijk van waar dat "ed" voor staat).

Christina2

Christina2

07-03-2009 om 14:43 Topicstarter

Hygiene.

Hoi,

Denk absoluut dat t door hygiene komt. Afvegen van de billen gebeurt niet altijd even goed en zeker niet op school als ze even "haast" hebben. Zou t niet vanzelf weer over kunnen gaan? Ik bedoel als t een kwestie van bijhouden is, ik bedoel goed afvegen "van voren naar achteren", zijn de bacterien dan niet na een tijdje gewoon weg?

groetjes,

christina

Coco

Coco

07-03-2009 om 16:51

Beter naar ha

Het kan vanzelf overgaan, maar dat kan behoorlijk lang duren en de klachten zijn best vervelend, terwijl de remedie vrij simpel is. Dus waarom wachten? Als het een schimmelinfectie is hoeft de HA alleen even te kijken en geen vervelend onderzoek te doen. Pas als de kuur niet aanslaat moet er een uitstrijkje worden gemaakt (want dan gaat het om een ander soort infectie).

Naar ha

Voordat ze echt last van begint te krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.