Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

regendruppeltje

regendruppeltje

02-05-2010 om 14:27

Vakantie maar niet blij...

Tja, lang getwijfeld in welke rubriek dit past,
maar toch maar voor deze gekozen.

Wat wil het geval.
Na een paar zeer vermoeiende en drukke maanden op het werk (onderwijs) nu heerlijk 2 weken vrij, samen met mijn 3 kinderen. Erg naar uitgekeken!
Echter, ik voel me nu al voor de derde dag vreselijk:
Moe, weinig energie, een hoofd vol snot (hooikoorts of gewoon ziek?) en kom tot weinig.
Huis ligt vol met klusjes waaraan ik hoopte te kunnen werken deze dagen maar ik kom tot minder dan ik hoopte.
Heb daardoor een rusteloos gevoel, kan ook niet lekker met een boek wegkruipen, te moe om te lezen en rommel maar wat aan.
Komt bij dat ik heel erg niet tegen dit weer kan!
Ik snak zoooooo naar wat zon.
Ben jaloers op alle collega's die een weekje naar de zon
hebben geboekt, bij ons ging dat niet vanwege het werk van manlief.

Ach, ik denk dat het een combi van factoren is:
de vermoeidheid van de afgelopen maanden waar ik nu aan toe kan geven, het weer, de hooikoorts. Daarnaast had ik de afgelopen maanden nauwelijks tijd voor sociale contacten met als gevolg dat de vakantie me aanstaart vol met lege dagen....ga uiteraard met de kidneren wel wat ondernemen.

Wta ik van jullie verwacht?
herkenning, tips en troost!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

02-05-2010 om 14:35

Zon...

tja, volgens mij wordt het nog mooier weer, dat zal schelen. Ik stel voor: doe eens lekker 3 dagen NIETS; ga vroeg naar bed, kijk een filmpje; laat de kinderen lekker spelen (dat lukt toch wel zonder mama?) en ga bijv. een keer alleen zwemmen. Daarna kun je misschien een dagje lekker doorwerken en nog wat leuks doen! Het is nooit handig als je uitgeput de vakantie begint.. succes!

regendruppeltje

regendruppeltje

02-05-2010 om 14:42

Bertje1

Hoi,
Nou ik hou me al drie dagen redelijk koest hoor,
ben gisterenmiddag in bed gekropen met tv en laptop en manlief heeft alles overgenomen.
Vandaag is hij met de kidneren weg zodat ik heerlijk het huis voor me alleen heb.
Ik doe wel wat klusjes hier en daar omdat me dat rust geeft, kan de concentratie voor een boek niet opbrengen en heb ook minder last van mijn verstopte holtes als ik in beweging blijf...

Bedankt voor je reactie!

Sluit me aan bij bertje

..al dacht ik meer aan de hele vakantie niets doen.

Gewoon mooi lijstje met alle klussen maken, dagje laten liggen en zo nodig aanvullen....

En dan weggooien!

je hebt nu even behoefte aan niets en hoe sneller je daaraan toegeeft des te beter!

Yta Chalne

Yta Chalne

02-05-2010 om 15:40

Ik herken het Beetje anders, maar ik heb ivm onderzoeken wat medicatie tijdelijk stopgezet en precies in de vakantie blijkt de grens bereikt en kan ik, tja, niks eigenlijk. Beetje koortsig en ziek rondstrompelen...Sneu voor de kinderen, en voor mezelf, en een bijna paniekerig gevoel dat ik dan straks helemaal geen vakantie heb gehad.
Als ik jou was zou ik via bungalows.nl nog gauw een weekend of midweek boeken voor een prikje naar een park-met-zwembad. Hebben de kinderen toch lekker vakantie en blijft het voor jezelf goed te overzien. Hoef je niet steeds iets te ondernemen voor je vakantiegevoel.

reina

reina

02-05-2010 om 16:15

Regendruppeltje

Jammer! Ik weet niet hoe lang je kinders vrij zijn ( hier hebben de meeste bao-scholen 2 weken vrij), kun je niet alsnog iets boeken voor jou en je kinders alleen?

regendruppeltje

regendruppeltje

02-05-2010 om 23:06

Hoihoi

Dank jullie wel voor de reacties.
Eigenlijk vind ik op zich die klusjes niet zo erg,
want het geeft me ook wel weer een voldaan gevoel
als het gebeurd is...
Ik baalde er gewoon van dat ik lichamelijk niet fit was.
En dan ook nog dat K*Tweer!
Ach inmiddels gaat het weer wat beter,
en de regen is gestopt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.