Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

26-09-2012 om 12:27

Van koper naar mirena

Ik had hier al een tijdje geleden een draadje gestart over mijn 'zondvloed', mijn onregelmatiger en heviger wordende menstruaties. Ben nu 45. Mede door de adviezen hier heb ik dat toch eens aan mijn huisarts voorgelegd, die (net als ik) dacht aan normale overgangsverschijnselen maar me toch maar naar de gyn doorstuurde 'want andere oorzaken kan ook'. Had hier al verhalen gehoord over vleesbomen...
Gelukkig bleek dit allemaal niet zo te zijn en zit ik 'gewoon' in de overgang. Mijn huidig koperspiraaltje is begin volgend jaar 5 jaar oud en toe aan vervanging, maar de gyn raadde me aan het nu al te vervangen voor een Mirena. Zou mijn menstruatie verminderen en me zo door de overgang helpen. Zou volgens haar iets langer mogen blijven zitten, 7 jaar, tot mijn 52e, dan ben ik waarschijnlijk overal wel door heen.
Ga maar op haar advies af en laat over een week of 2 mijn koperspiraal dus vervangen door een Mirena. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen die zijn 'gewisseld' en of je er inderdaad mee door de overgang komt.. Het lijkt me namelijk zo lastig om te weten of je al gestopt bent met bloeden als je door Mirena sowieso al niet meer ongesteld wordt??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

26-09-2012 om 14:59

Is het ook

Ik ben 52, moet aan het eind van dit jaar mijn mirena verwisselen, maar moet dat dan nog? Geen idee of ik al door de overgang ben. Ik lees mee.

Inge

Inge

26-09-2012 om 18:06

Mirena-fan

Ik heb inmiddels mijn tweede Mirena. Heerlijk, ben nauwelijks nog ongesteld (bij de eerste zelfs helemaal niet), terwijl het zonder Mirena echt een bloedbad was. Ik ben nu 48 en heb m'n nieuwe Mirena nu net een paar maanden. Hoe het zit met de overgang weet ik niet, maar volgens mij moeten de klachten verminderen door het hormoon dat wordt afgegeven.

Rafelkap

Rafelkap

27-09-2012 om 09:15

Pil?

Kan je dat ding niet laten zitten en aan de pil voor deze klachten? Dan kan je evt nog van pil wisselen als het niet bevalt.

Jip

Jip

27-09-2012 om 20:12

Hier

Eerst twee keer een koperspiraal gehad. Nu al de tweede Mirena. Ik vind het heerlijk. Wordt nog wel ongesteld maar dat stelt erg weinig voor. Of je nog wel of niet menstrueert is voor iedereen verschillend. Overigens helpt de Mirena niet tegen overgangsklachten. Het helpt wel tegen de overvloedige menstruaties die tijdens de overgang kunnen voorkomen.

Arawen

Arawen

29-09-2012 om 12:01

Psies jip

Da's ook de reden dat ik over stap van koper naar Mirena. Ben benieuwd hoe het voor mij zal zijn. Aangezien jij de overstap ook hebt gemaakt: veel last gehad van spotting?

Jip

Jip

29-09-2012 om 19:49

Arawen

Ik heb nu al mijn tweede Mirena dus de overstap van koper naar Mirena is al een poos geleden. Maar ik kan me niet herinneren dat ik daar last van heb gehad. Wel is het zo dat de menstruatie niet meteen minder wordt maar langzaam aan. Vanaf ongeveer een half jaar was de menstruatie zo als ie nu nog is.

Vic

Vic

30-09-2012 om 11:02

Na alle hoeraverhalen

Houd wel goed in de gaten of je niet teveel last krijgt van de bijwerkingen. Het sluipt erin, ik werd er down van en kreeg stemmingswisselingen (plus een libido van 0, haaruitval, gewichtsverlies etc). Daarbij werd ik dan wel gewoon nog ongesteld, dat kan ook nog.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.