Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Poekie

Poekie

17-08-2009 om 18:03

Van mirena naar koperspiraal

Zoals eerder in een draadje gemeld wil ik over van Mirena naar koperspiraal. Ik belde dus vanmorgen de dokter over hoe ik dat moet aanpakken (moet ik eerst een afspraak maken , of eerst spiraal halen en dan afspraak maken). Wat denk je dat de assistente zegt?
"Ik weet niet of er nog wel koperspiraaltjes bestaan (en in de Mirena zit ook koper)". Ik mag morgen terug bellen voor het antwoord, want ze gaat het eerst navragen!
Ik meen toch dat ik hier bij OO van diverse mensen heb gelezen over een gewoon spiraal. En wat betreft de mensen die niet tegen de hormonen van Mirena kunnen?
Mijn mond viel open van verbazing! Blijkbaar ben ik bij deze praktijk dus de enige.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

17-08-2009 om 18:46

Dan

moet de assistente nodig naar de nascholing
Heel vreemd, het is heel normaal. Heb je de mirena door de huisarts laten zetten? Als ze daar zo weinig ervaring mee hebben zou ik het liever door een gynaecoloog laten doen.

Mijn ervaring was goed, na mirena een koperspiraaltje! Geen hormonen meer, iets langer ongesteld dan anders maar niet extreem.

Koperspiraal

Ik heb ook na de Mirena een koperspiraaltje laten zetten. Helaas kwam deze er 3 weken geleden met de eerste menstruatie uit...
Maar goed, ik ga gewoon voor een nieuwe ronde koperspiraaltje. Deze keer laat ik hem wel door een gyn zetten ipv huisarts. Gyn kan gelijk een echo maken om te checken of de spiraal goed zit.
Overigens, google maar eens op MultiLoad en geef die tip ook aan de assistente

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.