Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

marja

marja

27-02-2012 om 17:55

Veel last van lies

Zoonlief van 10 heeft veel pijn aan lies. Fietsen gaat niet en lopen moeizaam.
Is niet bij sporten opgelopen. Hij kan zich ook niet een bepaald moment herinneren waarop het begon.

Foto en echo gemaakt waarop niks te zien was.
Wat zou dit kunnen zijn?

Groetjes,
Marja

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overbelasting?

Geen idee hoor, maar kan het een overbelastingsblessure zijn? Daarvan merk je niet dat je hem bij/door het sporten oploopt, omdat het erin sluipt. Als de huisarts het verder niet weet, zou ik een sportmedisch arts consulteren. Of misschien eerst de fysio.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-02-2012 om 20:41

Bekkeninstabiliteit?

Of zou het een vorm van bekkeninstabiliteit kunnen zijn? Ik had tijdens m'n zwangerschap, als gevolg van een wat gammel bekken, ook veel last van m'n lies tijdens het lopen. En ik weet inmiddels dat dat niet alleen bij zwangere vrouwen voor kan komen, ook mannen kunnen het hebben.
Simpel testje: op je rug liggen en je benen om de beurt, gestrekt, een stukje optillen. Als het ene been moeizamer (pijnlijker, meer inspanning, langzamer of wat dan ook) omhoog gaat dan het andere kan dat een teken van een instabiel bekken zijn.

koentje

koentje

28-02-2012 om 11:17

Tijgeroog...

bij een jongen van 10??

Mijn zoon heeft een kleine spierscheuring in zijn lies gehad door de zijwaardse beweging van het waveboard... doet hij dat ?

Tijgeroog

Tijgeroog

28-02-2012 om 11:28

Koentje

"bij een jongen van 10??"
Nouja, als het bij volwassen mannen voor kan komen, waarom niet bij kinderen? Ik was stomverbaasd toen ik mijn fysio-groep een man ook een instabiel bekken bleek te hebben, maar de klachten waren inderdaad heel erg vergelijkbaar. (en hij sliep ook een stuk beter sinds hij een kussen tussen z'n benen legde). Een goede fysio trouwens, met veel ervaring met bekkenklachten, dus ik heb wel vertrouwen dat die diagnose klopte.
Maargoed, ik ben geen arts, ik zit ook alleen maar achter de laptop, maar ik vond het wel herkenbaar, dus de moeite van het melden waard.

"Mijn zoon heeft een kleine spierscheuring in zijn lies gehad door de zijwaardse beweging van het waveboard... doet hij dat ?"
Wat bedoel je precies met je vraag?

Heup?

De echo en foto zijn ws. gemaakt van de heup, maar je schrijft dat niet, dus is niet helemaal duidelijk. Maar heupklachten geven vaak pijn in de lies. Is daar naar gekeken?

Tijgeroog

"Mijn zoon heeft een kleine spierscheuring in zijn lies gehad door de zijwaardse beweging van het waveboard... doet hij dat ?"

Wat bedoel je precies met je vraag?
Ben Koentje niet, maar neem aan dat ze bedoelt te vragen of Marja's zoon wel eens waveboardt (voor zover dat een werkwoord is..)

Herkenning

Min zoon van 9 is sinds een paar weken van zijn liesblessure af. Hij heeft daar 1,5 jaar last van gehad en tijden niet kunnen hockeyen.
Het was een overbelasting van de lies, onstaan door naar binnen neigende voeten/enkels (daar heeft hij nu zooltjes voor) en te zwakke rompspieren. Daarvoor is hij bij de sportfysiotherapeuten van het KNVB sportmedisch centrum in behandeling geweest.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is inderdaad heel vervelend als ze belemmerd worden in hun bewegen.

groeten,
Pip

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.