Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marleen

Marleen

27-11-2008 om 12:18

Veel last van mijn maag

Hoi,
Ik heb al heel lang last van mijn maag. Twee jaar geleden kreeg ik heftige krampen, ben zelf naar de eh geweest, maar na maagzuurremmers ging het beter. Een tijd later werd ik ziek, heb maanden op bed gelegen, oververmoeid en weer last van mij maag. Ik voelde steeds een band bovenin mijn buik, en kreeg extra last met tillen en inspanning. Weer wat opgeknapt, maar na een hele drukke periode weer ziek geworden, heel moe en weer last van mijn maag. Maar nu werd de pijn steeds erger, sloeg ook door naar mijn rug, ik lag er wakker van, niet te oden. Alsof er steeds naalden in prikten. Nu heeft het ziekenhuis een bloedtest gedaan op helicobacter, en dat is het niet. Ik had dat wel gehoopt, want het zou een heleboel verklaren, maar nee dus. Wat kan het nou wel zijn? Als ik geen maagzuurremmers en pijnstillers neem is het echt niet te doen. En met die medicijnen voel ik me over het geheel beter, dus ook minder moe en ik kan weer dingen tillen en zo. Ik snap het verband niet meer, heb 9 december een afspraak met een internist, maar heeft iemand van jullie nog een idee?
Groetjes, Marleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

27-11-2008 om 12:23

Vervelend!

hoi, vervelend en goed dat je nu doorverwezen bent! Het kan natuurlijk van alles zijn en ik ben geen arts, maar denk ook eens aan: slechte darmwerking, stress en galstenen. succes en schrijf na 9dec. nog eens!

Galstenen

was ook mijn eerste gedachte toen ik je verhaal las Marleen. Vooral omdat je het hebt over het gevoel van een band om je maag. Is daarop gecontroleerd?
Ik heb het ruim 6 jaar geleden gehad maar kreeg ook in eerste instantie medicijnen tegen maagzuur voorgeschreven. Pas een paar maanden later, toen de medicijnen niet hielpen en ik bij de huisarts aangaf aan galstenen te denken kreeg ik hier een echo voor en is (gelukkig heel snel, kon mijn 5 maanden oude baby amper oppakken) mijn galblaas verwijderd.
Suc6!

Marleen

Marleen

27-11-2008 om 14:34

Echo

Hoi,

Ik heb twee maanden geleden een echo gehad, en daar was niks op te zien, dus ik denk niet dat het galstenen zijn. Wat ik wel opvallend vind is dat ik normaal prikkelbare darm heb (ik verdraag heel veel dingen niet, geen vet, suiker, koolzuur, cacao, theine, caffeine) en dat ik met die maagmedicijnen ook veel minder last van mijn darmen heb. Ik heb al een paar keer snoep gegeten en een keer taart, normaal moet ik dat bezuren, maar nu niet. Ik zit in een traject met de internist, maar twijfel wel of ik niet beter naar een maag-darmarts kan gaan. Aan de andere kant denk ik ook vaak, is het 'gewoon' stress. Maar ja, ik heb wel erg veel pijn, en er is wel echt iets met mijn maag aan de hand. Ik hoop dit echt uit te zoeken. gelukkig heb ik gauw vakantie, zodat ik in ieder geval kan uitproberen of dat wat helpt.
Marleen

Allergie

heb je al een keer een uitgebreide allergietest gedaan ? Het is sowieso goed om eens te zien waar je minder goed tegen kan. Ik bleek voor tal van zaken allergisch/gevoelig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.