Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

09-04-2009 om 19:09

Veel plassen, blaasontsteking?

Sinds gisteren moet ik ineens veel meer plassen. Niet normaal, ongeveer elk uur normale hoeveelheden. Volgens mij heb ik niet veel meer gedronken dan anders, en ik heb verder ook geen klachten. Zou dit een blaasontsteking kunnen zijn? Of wat zou het anders zijn? Ik heb nog niet de huisarts gebeld omdat ik het even aan wilde kijken (en toen bedacht dat het straks drie dagen weekend is).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Suiker?

Veel plassen kan een van de eerste signalen zijn van diabetes.

Wb een urineweginfectie: vaak heb je dan wel meer klachten (pijn, wat verhoging, vaak en weinig plassen, stinkende urine)je kunt dan vaak ook wel zien aan de urine (even in een schoon, doorzichtig potje plassen, dat het heel troebel is)

Verder kan je ook veel gaan plassen als je bijv. veel koffie drinkt.

Guinevere

Guinevere

09-04-2009 om 21:02

Of hormonaal

Het kan ook iets hormonaals zijn, sommige dagen lijkt het bij mij ook alsof er líters uitkomen die ik in de dagen ervoor kennelijk heb opgepot. Het klinkt niet als blaasontsteking, daarvan ga je niet méér plassen maar wel vaker, en met evt. een branderig gevoel.

Vic

Vic

10-04-2009 om 13:04

Het is weer weg

Ik heb geen idee waar het van gekomen kan zijn. Normaal gesproken merk ik wel dat ik meer plas vlak voordat ik ongesteld wordt, maar ik zit nu halverwege mijn cyclus. Misschien lag het aan die zak snoepjes die ik had gekocht voor in de auto of doordat ik iets meer koffie heb gedronken dan normaal. Nou ja, gelukkig hoef ik er niet mee naar de huisarts.

Janne

Janne

10-04-2009 om 13:44

Blaasontsteking kan wel

Ik moest een paar maanden geleden ook vaak plassen, ik had er in eerste instantie niet aan gedacht dat het een blaasontsteking kon zijn. Maar na een tijdje kreeg ik ook rug-en buikpijn, toen ben ik naar de huisarts gegaan, die heeft ook mijn urine onderzocht en ik bleek toch een fikse blaasontsteking te hebben die naar mijn nieren uitstraalde. Verder had ik geen klachten, dus geen branderig gevoel bij het plassen en aan de urine was niets te zien of te ruiken. Na een antibiotica-kuur waren alle klachten gelukkig weer verdwenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.