Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hormoontje

hormoontje

24-03-2013 om 22:06

Veranderde cycluspms

ik vroeg me af of dit bij een 'veranderde hormoonwisseling door de leeftijd (44) komt of is het iets anders: heb tegenwoordig al best snel na de menstruatie de eerste pms perikelen (pijnlijke borsten). duurt heel lang. voorheen had ik dat niet. is dit normaal...? alles is wel regelmatig verder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

24-03-2013 om 22:15

Hier

Sinds een jaar een korte en onregelmatige cyclus. PMS in lichte mate, maar ook op de gekste momenten in de maand. Vroege was ik redelijk regelmatig, cyclus van 32 dagen. Nu wisselt het tussen 30 en 24 dagen. Vooral die korte maanden vind ik niks.

groet, Mamvantwee

Hier

Een stukje jonger, maar ik merk ook dat het verandert en dat vooral mijn borsten vroeg pijnlijk worden. Heel vervelend is dat.

pmsje

pmsje

25-03-2013 om 10:24

Hier

hier sinds mn 43e lichte veranderingen:
-ipv cyclus van stipt 31/32 dagen, nu 26-32 dagen
-al pijn in de buik vanaf de eisprong ipv alleen de eerste dag
-een dag bloedverlies, een dag niks, een dag doorbreken en als ik denk dat het klaar is komt er nog een dag met licht bloedverlies met bijbehorende buikpijn.
-pms komt al zo'n 10 dagen tevoren ipv in de laatste week voor de menstruatie en ik voel me er zo inzakken. Soms is het minder, soms is het eerder (vanaf eisprong soms)
Ben nu 46 dus dat duurt nu 3 jaar. Helaas nog geen overgeslagen periode gehad.

Arawen

Arawen

25-03-2013 om 12:19

En hier

45 inmiddels, en al een paar jaar een kortere cyclus. Heb het zelfs al een gepresteerd om na 2 weken al weer opnieuw ongesteld te worden.. bleeeehhhh
Daarnaast veranderde de hoeveelheid. Ik ben nooit een 'heftige bloeder' geweest, zelfs niet met koperspiraal, met een dag of 5 was het meestal wel weer gepiept. Nooit meer dan supertampons nodig gehad voor een dag of 2. Maar ook dat werd anders; na 2 a 3 dagen 'sukkelen' ging ineens de kraan open en kwam er een soort van zondvloed die door geen tampon+maandverband tegen te houden viel...
Toevallig een uitstrijkje bij de HA moeten laten doen en met haar besproken. En ja, dat wijst allemaal op het begin van de overgang. Vaak komen de periodes eerst dichter op elkaar en wordt het heftiger, voordat je gaat over slaan. En niemand weet hoe lang die tijd duurt.. Toevallig was mijn koperspiraal toch aan vervanging toe en heeft ze me een Mirena geadviseerd om die jaren door te komen. Mirene verminderd nl de menstruatie. Heb 'm nu zo'n 5 maanden en inderdaad veel minder bloedverlies (alleen wel 2 weken per maand.. maar heb goede hoop dat dat nog minder wordt met verloop van tijd). Mag 'm laten zitten tot mijn 52ste, dan hoop ik door de overgang te zijn.

pmsje

pmsje

25-03-2013 om 12:42

Arawen ot

oh jij ook! hier 2 keer gehad, ineens een enorme bloeding, schrok me de tandjes. Maar zal erbij horen dan. Ik kan niet wachten op het overslaan-gebeuren

Onna

Onna

25-03-2013 om 13:20

Ik ben net 40 en mijn cyclus was de laatste jaren altijd precies 28 dagen, nu ben ik al weer een week overtijd en ik heb al een week het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar het komt maar niet. Dit is nu al de derde cyclus dat het zo gaat en ik vind het erg vervelend dat ik niet weet wanneer het komt.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.