Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verband pseudokroep - reflux

Afgelopen nacht had Judithzoon (bijna zes, downsyndroom) weer eens een pseudokroepaanval. Hij heeft het al vaker heftig gehad, paar maal in het ziekenhuis ervoor beland voor o.a. zuurstof. We hebben nu met de kinnderafdeling bepaalde afspraken namelijk eerst grote dosis medicijnen geven en als het niet helpt niet de HAP bellen maar de kinderafdeling. Goed dit gebeurde dus allemaal en ik werd keurig binnen 5 minuten door de kinderarts van dienst gebeld om te overleggen. Deze kinderarts is voor ons nieuw, ken hem wel van de afdeling maar nog nooit medisch contact mee gehad. Hij legde het verband tussen eventueel reflux en een pseudokroep aanval en vroeg of wij het eens met onze eigen kinderarts willen bespreken. Ik had hier nog nooit van gehoord en kom met google niet veel verder. Daarom mijn vraag of iemand hier iets over weet.
Overigens het is dit keer geen ziekenhuisopname geworden, Judithzoon is vandaag lekker thuis gebleven en doet nu een middagdut (nou ja, hij ligt momenteel alle liedjes te zingen...)
Judith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

19-02-2009 om 14:43

Mogelijk

Nou weet ik niks van reflux af, maar de oprispingen kunnen de luchtwegen, stembanden prikkelen. En dan kan iets als pseudo-kroep ontstaan, of astma.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.