Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annelies Bon

Annelies Bon

14-01-2009 om 10:21

Verband vaccinaties en autisme vals

In de NRC van vorige week stond een column van Piet Borst over het verband tussen vaccinaties en autisme. Het blijkt dat het onderzoek in 1998 waarin dit verband werd aangetoond, vals was. De onderzoeksresultaten waarmee het verband aangetoond was, waren verzonnen. De onderzoeker kreeg geld uit een fonds van medische schadeclaimadvocaten, die 'bewijs' nodig hadden om hun claims kracht bij te zetten. Hij kreeg 800.000 dollar.

Het artikel is na te lezen op:
http://www.xs4all.nl/~bonb/annelies/artikelen/autisme.html

Annelies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

14-01-2009 om 10:30

Annelies bon? (ot)

Ben jij dezelfde Annelies Bon die hier een jaartje of 10 geleden enorm actief was mbt borstvoeding? In dat geval wat leuk dat je terug bent. Of ben je hier al die jaren geweest onder een andere naam. Niw jij bent wel een van de mensen geweest dankzij wie ik een stuk langer gevoed heb dan destijds gebruikelijk.

Ongeveer een jaar (of 2 misschien al)

is dit in de UK enorm in het nieuws geweest. De publicatie (volgens mij in the Lancet) is ook teruggetrokken.
Als je zoekt op MMR and autism kom je vast veel referenties tegen.
Hier (Engeland) bestaat op het moment veel zorg over een enorme groei in het aantal gevallen van mazelen bij wat oudere kinderen (die dus in die angstgolf over autisme niet zijn ingeent).
Dit soort berichten http://www.news24.com/News24/Technology/News/0,,2-13-1443_2451064,00.html
lees je op het moment erg veel!
s

Annelies Bon

Annelies Bon

14-01-2009 om 11:38

Klopt!

Hillary,

Dat klopt, dat ben ik en dat was ik ook Leuk, jouw reactie!

Ik ben nog wel eens op Ouders Online, maar onder een nickname. Ik schrijf erg weinig, omdat ik het erg druk heb. Bovendien is m'n rsi nog steeds niet helemaal verdwenen. Na een rustige tijd op het werk (= een drukke tijd op internet), heb ik weer wat last.

Ik schrijf onder een nick, omdat ik nu al een aantal jaren bezig ben een carrière op te bouwen. Toentertijd werkte ik niet (nou ja! Ik werkte 60 uur per week online, maar onbetaald), maar toen ik mij voorzichtig weer op de arbeidsmarkt begaf, leek het me verstandig niet meer zo'n duidelijk digitaal spoor achter te laten, temeer daar het me niet altijd meer lukte om vriendelijk en diplomatiek te zijn. Heel af en toe schoot ik uit m'n slof. Dat is menselijk, maar het is een naar idee dat de bewijzen daarvan nog jaren nadien voor het oprapen liggen.

Niet dat ik me nu slecht gedraag op OO , maar een misstap heeft minder gevolgen

Ik denk dat een enkeling hier m'n nick wel kent.

Annelies

Rembrand

Rembrand

14-01-2009 om 19:18

Annelies.

Leuk om je hier weer te zien !
Om dezelfde reden waarom jij tegenwoordig onder een nick schrijft ( ik denk dat ik wel weet welke ) doe ik dat ook. Even denken en je weet wel wie ik ben
Liefs M.

Hillary

Hillary

15-01-2009 om 09:00

Leuk ot

Ja nu weet ik het wel weer dat je destijds stopte ivm RSI, maar je was er dus nog wel. Ik weet dat een flinke RSI echt ernstig kan zijn. Dus rustig aan hoor. Maar leuk je naam even voorbij te hebben zien komen.

En daarom

post ik ook al sinds eind vorige eeuw niet onder mijn naam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.