Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verkouden: smaak + reuk weg

Goh da's echt vervelend! Ik heb al 3 dagen geen smaak of reuk meer. Alleen als ik even heel hard m'n neus ophaal en via neus weer uitadem (voor zover mogelijk), heb ik 2 sec. iets van een smaak ik m'n mond. Ik mis het zo, de geur van de alledaagse dingen. De kleinste details, zoals het bolletje van m'n baby en de geur van de creche die aan 't eind van de dag in haar kleertjes zit, de koffie die man 's ochtends zet...niets ruik ik meer. Heb vanmiddag vlees gemarineerd en 't was astig in te schatten of ik er genoeg knoflook in had gedaan... Vooral vanavond baal ik want we eten Grieks en dat vind het allerlekkerste wat er bestaat! Maar is dat nou normaal, zo lang geen reuk/smaak? Ik heb 't bijna nooit (soms bij verkoudheid) en zeker nooit langer dan een dagdeel. Daarbij is m'n neus niet constant verstopt. Hoe lang kan dit nog aanhouden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxx

Maxx

15-03-2010 om 19:19

Laten checken door ha

Het kan zijn dat je een bijholte of voorhoofdsholte ontsteking hebt. Daar kun je langdurig reukverlies door krijgen. (ik heb ervaring)
Ik kreeg er een speciale neusspray voor en na een week kon ik weer ruiken.
Succes!
Maxx

Puck

Puck

16-03-2010 om 10:48

Wat is nu 3 dagen

Als ik flink verkouden ben dan ben ik heel vaak smaak en reuk in meer of mindere mate kwijt. Ik zou daar niet zo van balen zoals jij doet, hoort er gewoon bij. Na een weekje is het meestal wel weer over.

Puck

Puck

16-03-2010 om 10:50

Ha ha zwelgje

Ik lees net in HTK dat je de cupcakes lekker vond. Dan proef je tenminste nog iets.. Of je dacht dat ze lekker waren, vonden anderen ze ook lekker

3 dagen is nog niet zo lang

Ik herken het, smaak- en reukvermogen weg bij verkoudheid/voorhoofdsholteontsteking. Ik heb een hele goede neus, dus net als jij vind ik het altijd verschrikkelijk als dit gebeurt. Je weet pas hoe belangrijk geur is als je een tijdje niks ruikt. Het is ook heel vervelend om niet te weten of je zelf stinkt

Maar goed, drie dagen is nog niet eens zo lang. Ik heb ooit bijna twee weken niks kunnen ruiken en proeven door een voorhoofdsholteontsteking (neus zat niet dicht). Hopelijk gaat het bij jou snel weer over en kun je gauw weer genieten van alle lekkere geuren om je heen.

Chris

Zwelgje

Zwelgje

16-03-2010 om 12:47 Topicstarter

Helaas, puck

Heb wel geproefd en proefde dat het iets zoet was maar meer ook niet De rest van de familie vond het verrukkelijk.
Tandpasta bijvoorbeeld, je proeft dat het fris is maar de echte pepermuntsmaak ontbreekt. Of het branderige gevoelop je tong van peper, zonder pepersmaak.

Puck

Puck

16-03-2010 om 13:08

Tja, hoort erbij

Tja, in dat geval zit er niets anders op dan te wachten tot het weer over gaat. En maak het jezelf dan niet te moeilijk door er vreselijk van te balen want daar verander je het toch niet mee, maar troost je met de gedachte dat het er gewoon bijhoort en dat het ook weer over gaat.

jds

jds

16-03-2010 om 13:41

Al bij de ha geweest?

Vroeg me af of je al bij huisarts was geweest?
Niet dat dit nu al nodig is. Heb zelf een keer zo 3 weken rondgelopen. En omdat ik blijkbaar een zeer slechte adem begon te krijgen (wat ik zelf natuurlijk niet rook) en 'nasaal' bleef klinken, zonder dat ik verkouden was toch maar naar huisarts gegaan.
Antibioticakuurtje en stomen hielpen me toen binnen 3 dagen ervan af. En je wil niet weten voor voor bagger er allemaal uit kwam....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.