Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marleen

Marleen

26-09-2008 om 09:59

Verlate reactie op whiplash, bestaat dat?

Hoi,
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oorzaak voor de hevige vermoeidheidsklachten en minder hevige pijnklachten die ik sinds anderhalf jaar heb. Tot voor kort had ik er nooit aan gedacht dat de aanrijding die ik kort voor deze periode heb gehad de aanleiding zou kunnen zijn. Ik zal even uitleggen wat er gebeurd is, in december 2006 werd ik aangereden van achteren. Niet met hele hoge snelheid, maar het was wel een behoorlijke klap, andere auto was total loss. Ik had die avond en de daarop volgende dagen verschrikkeljik nekpijn, kon niet meer bewegen. Maar met rust en pijstillers werd dat gauw minder. Wel hield ik in de maanden daarna dat mijn nekwervels heel snel scheef schoten, ik moest steeds weer naar de fysio. Na een maand of 2 werd ik steeds vermoeider, kreeg last van handen en voeten, soms moeite met lopen tot ik op 1 april compleet instortte. Ik kon niks meer, alleen maar slapen, maanden lang. Mijn nek bleef regelmatig scheef schieten en werd dan door de kraker weer rechtgezet. Ik ben me in de loop van de tijd wel beter gaan voelen, maar helemaal goed werd het nooit, en vooral lichamelijke inspanning leidt tot acute vermoeidheid, als ik iets til ben ik gelijk moe. Verder heb ik constant pijn ter hoogte van mijn onderste rib, bij de minste inspanning wordt dit erger. Alles is al onderzocht, maar er is nooit een oorzaak voor mijn klachten gevonden door een internist. Maar nu ging ik met die pijn naar mijn manueel therapeut en volgens hem komt die pijn vanuit de wervels midden in mijn rug. Toen ben ik s wat gaan lezen, en las dat je na een aanrijding vaak eerst last van je nek krijgt en later alsnog (vage) klachten kunt krijgen die komen vanuit de lagere ruggewervels. Ik heb niet eerder aan de aanrijding/whiplash gedacht, maar vraag me nu toch af of dat kan? En wie heeft daar verstand van, welke arts bedoel ik? Tot nu werd er gedacht aan een virus, maar dat was het toch niet, en ik ben bang dat de diagnose nu richting CVS gaat. Ik hoop dat iemand hier iets van weet, alvast bedankt, groetjes, Marleen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wendy2

Wendy2

26-09-2008 om 21:44

Wel wat herkenning

Hoi Marleen,

Ik herken wel wat in jouw verhaal, maar gelukkig niet zo heftig. Ik heb ook een auto ongeluk gehad en sindsdien regelmatig problemen met mijn wervels, RSI etc. Ik ben er inmiddels achter dat ik altijd al hypermobiel ben geweest en dat het ongeluk (en mijn bevallingen) dat hebben verergerd. Ik heb zelf heel veel baat bij behandeling door een osteopaat in combinatie met Ceasartherapie om mijn spieren te versterken. Door pijnklachten en scheefstand ben ik steeds meer mijn houding gaan aanpassen om minder te voelen. gevolg is overbelasting. Bij mij werden een aantal klachten, o.a. in mijn hand veroorzaakt door rib-wervelverbindingen die scheef zaten. Misschien kan jouw manueel therapeut ook verder kijken dan alleen je wervels?

Groetjes,

Wendy

koentje

koentje

26-09-2008 om 23:02

Marleen,

Heftig verhaal zeg! Ik vind het duidelijk dat het gewoon van die klapper komt. Het is helemaal niet vreemd dat de vermoeidheidsklachten later komen. Dit kan ook zo lijken omdat je na een bepaalde tijd ook de verwachting hebt dat het beter gaat en je in het begin meer accepteert dat het pijn doet en lastig is.
Ik ben zelf aan mijn nek geopereerd en na het herstel van ongeveer 6 weken, heb ik nog heel lang vermoeidheidsklachten gehouden. Die nu overigens, zodra ik weer even een stijve nek heb, na enkele dagen terugkomen.
Sorry, wat is CVS?

Marleen

Marleen

27-09-2008 om 13:09

Cvs

Hoi,
CVS is chronisch vermoeidheidssyndroom. Ook niet iets waar je op zit te wachten zeg maar. Er hoort nog een lijst van aanvullende klachten bij die ik niet allemaal heb, en ik heb zel fook niet het idee dat ik het heb, maar de term is al wel gevallen bij de internist. Omdat ze niet weten wat ik heb.
Ik ga dinsdag naar de huisarts om de evt. andere mogelijkheden bespreken. Maar ja, stel dat de moeheid van die aanrijding komt, wat kun je er dan aan doen?
Groetjes, Marleen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.