Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

13-01-2009 om 11:31

Verschil huisstof en huisstofmijt

Ons zootnje is afgelopen week geprikt voor een allergietest. Nu zag ik op het formulier staan dat hij getest wordt voor huisstof maar niet voor huisstofmijt. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-01-2009 om 11:52

Verschil

Huisstof is gewoon stof dat overal in huis ligt en ronddwarrelt.
Huisstofmijt is een heel klein spinachtig beestje, dat met het blote oog nauwelijks zichtbaar is. Het leeft in huisstof en houdt van een vochtige omgeving. Het voedt zich met huidschilfers van mensen en dieren. De huisstofmijt bevindt zich vooral in matrassen, kussens, pluche knuffelbeesten, gestoffeerd meubilair, stoffen vloerbedekking en op beschimmelde muren.
Groetjes, Minet

Tineke

Tineke

13-01-2009 om 11:55

Beestje

Huisstofmijten zijn minibeestjes die houden van lekker vochtig en warm. Stof is een ideaal plekje om hele kolonies huisstofmijten te vestigen. Maar huisstofmijte komt ook voor zonder stof: in bed, velours gordijnen, etc. Hoe gladder het oppervlak, hoe minder er voorkomen.
Huisstof is een verzameling van allerlei viezigheid, in Nederland zal daar vrijwel altijd huisstofmijt in zitten, in het hooggebergte komt stof voor zonder mijt, omdat daar de huisstofmijt niet kan leven.
Huisstofmijtallergie komt heel veel voor, en zit in iedere standaardtest, het lijkt me stug dat daar niet op getest wordt.

ayla

ayla

13-01-2009 om 13:31

Zag het echt staan

Hij krijgt de overall test en als die positief is dan gaan ze verder testen. En bij het verder testen stond aangekruist, Huisstof, dieren, grassen en koemelk. Verder niets. Maar bij huisstofmijt stond geen kruisje

Ik vroeg me eigenlijk ook al af waarom ze niet meteen op al het denkbare testen

Tinus_p

Tinus_p

13-01-2009 om 13:53

Daarom niet

Ayla:
"Ik vroeg me eigenlijk ook al af waarom ze niet meteen op al het denkbare testen"
1. Geld.
2. Heel veel bloed nodig.

ayla

ayla

13-01-2009 om 13:57

Tinus

dat dacht ik ook maar op een site over allergieen staat dat ze met 1 buisje ongeveer 100 allergietesten kunnen doen.

Was jammer genoeg niet zo brutaal om zelf bij de rest ook nog een kruisje te zetten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.