Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hkh

hkh

06-01-2012 om 12:01

Verstopt oor

hallo,

Ik heb al 2 weken last van een verstopt oor.

Huisarts is de hele vakantie gesloten en ik ben al met neusspray en zonnenbloemolie in de weer geweest. kan ergens volgende week de boel uit laten spuiten maar heeft een van jullie huis tuin en keukenmiddeltjes die ook helpen ? iemand ervaring met die oorreiniger van Braun (geloof ik...) wij hebben allemaal last van zeer smalle gehoorgangen dus zitten minstens 1 x per jaar bij assistente om oren uit te laten spuiten.

Alvast bedankt.

HKH

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hkh

hkh

06-01-2012 om 13:09 Topicstarter

Vooral 'snachts

IS het nogal vervelend. Als ik op mijn goeie oor lig, ben ik echt doof. Dat heeft soms voordelen (door hagel en wind heen slapen) maar meer nadelen (kinderen niet horen als ze wakker worden in de nacht).

Maar goed, ik kan woensdag dus terecht, dus nog even volhouden... inderdaad mega irritant dat de huisarts iedere vakantie weg is, pffff. Maar om nou naar een vervanger te gaan, ik weet niet, dat gaat me toch iets te ver.

Fiorucci

Fiorucci

06-01-2012 om 14:27

En hier....

Ik heb twee weken een verstopt oor gehad, en nu gaat het beter. Dus de afspraak met de ha heb ik weer afgezegd, bij mij had ik de indruk dat het vooral vocht was.

Vic

Vic

06-01-2012 om 14:45

Is dat een 'ploppend' oor?

Ik heb eigenlijk altijd wel verstopte oren, en bij de piepjestest scoor ik resp. 40 en 60%. Af en toe voel ik een 'plopje' en dan hoor ik een tijdje alles heel erg hard. Hebben jullie dat ook?

hkh

hkh

06-01-2012 om 15:09 Topicstarter

Reactie

Ja, weet ik eigenlijk niet waarom geen vervanger want ik vind het wel vermoeiend en vervelend. Lijkt s-ochtends bij wakker worden wel alsof ik in een tunnel zit.

Ik denk dat het komt omdat huisarts eigenlijk meteen afspraak maakte voor over 2 weken, na zij vakantie

Dat ploppen herken ik wel ja, maar na een half uurt plopt ie ook weer terug in zijn dove stand...;-(

krin

krin

06-01-2012 om 15:22

Plop!

Ik denk dat je niet zozeer uitgespoten moet worden, maar dat je vocht achter je trommelvliezen hebt. Dat kan de ha (en de vervanger) zo zien, dan is het dof en soms ook een beetje naar binnen gestulpt (waar je pijn van kunt hebben). Ik zou er niet te lang mee doorlopen als het nu nog niet vanzelf open is gegaan, je kunt een betere spray dan de vrij verkrijgbare krijgen (plus advies om te stomen (en te stoppen met roken, mits van toepassing). Als je het laat doorzieken, wordt het alleen maar erger en zit je na een tijdje niet alleen 's ochtends in een tunnel, maar de hele dag, met allerhande interessante en intens vermoeiende brom- en piepgeluiden erbij. En moet je aan de prednison om een gat in al die prut te slaan, en ben je waarschijnlijk een lichte gehoorbeschadiging verder.
Dus. Nu genoeg redenen om toch die vervanger op te zoeken?

Vic

Vic

06-01-2012 om 15:24

Krin

Meen je dat? Ik heb al zeker 20 jaar verstopte oren, met zo nu en dan een plopje.

Serwe

Serwe

06-01-2012 om 15:26

Olijfolie of amandel olie

Ik heb ook een aantal jaar last gehad van regelmatige verstopte oren en deze ook regelmatig laten uitspuiten. Sinds ik ongeveer een keer in de week een paar drupjes olie (olijf of amandel) in mijn oor doe is het over. Ik lig dan op mijn zij zodat het echt kan inwerken en dan met een wattenstaafje voorzichtig de restjes olie er uithalen.

Ik heb zelf een verstopt oor een keer 'ontstopt' door weken lang twee keer per dag een paar drupjes olijfolie in het oor te doen. Na ongeveer 6 weken was het oor inderdaad weer 'ontstopt'. Maar dat duurde dus wel heel lang.

krin

krin

06-01-2012 om 15:44

Vic

Tja, het zal niet bij iedereen zo gaan, maar ik rommel er nu ruim een jaar mee, en het werd echt steeds erger. Zodra ik een beetje verkouden word, is het weer bal. Waarschijnlijk doen bij mij ook wat holtes mee, trouwens. Het baart mij zorgen omdat doofheid bij mij in de familie zit, en ik het eigenlijk nog wel tot mijn 65ste wil uitzingen zonder hoorapparaat.
Het zal vast niet bij iedereen zo gaan, en als jij al 20 jaar op dezelfde manier doorloopt, zal het vast zo'n vaart niet lopen. Al kan een middenoorontsteking (die je niet altijd hoeft te voelen) wel degelijk uiteindelijk voor gehoorschade zorgen, ja. Hou het dus toch maar in de gaten (was je alweer gestopt met roken?

Vic

Vic

06-01-2012 om 15:58

Volgens mij

Volgens mij hoor ik nu al slecht genoeg om een hoorapparaat te 'mogen', maar ik red me er prima mee. Het is alleen wat lastig als mensen heel onverwachte dingen zeggen omdat ik dan niet kan raden wat ze zeggen.
Tja, dat roken ;-( Bijna.

hkh

hkh

06-01-2012 om 16:20 Topicstarter

Krin en vic

Krin, dat roken zou wel een hoop verklaren maar dat doe ik nu al 4 weken niet meer. Wel een beetje zuur dat ik daarna dan een verstopt krijg . laten we het er maar op houden dat mijn lichaam dan met een schoonmaak actie is begonnen.. En ik ga dan toch maar maandag naar vervanger indien mogelijk. Je kan er maar vanaf zijn, ik voel geen pijn maar het is wel heel vervelend.

pooh bear

pooh bear

06-01-2012 om 20:35

Hier

Ik loop nu al bijna 2 weken met een oorontsteking. Soms doet het zeer maar meestal zit mijn oor alleen maar dicht. En snacht kan ik niet op mijn ontstoken oor liggen Erg irritant als ik me neus snuit of gaapt dan ploot hij een paar keer achterelkaar open en dicht. Afgelopen maandag ben ik ermee naar de huisarts geweest (ik kreeg een huisarts in opleiding ) ik heb een andere neuspray gekregen daarmee zou het binnen een week over moeten zijn.
Dus ik heb nog een paar dagen en dan ga ik gewoon weer terug.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Egel

Egel

06-01-2012 om 23:32

Goede tip van p

Die tip van P (met harde straal van douche dagelijks in beide oren spuiten) is echt een uitstekende. Ik moest ongeveer eens per jaar oren laten uitspuiten en toen vroeg ik aan de huisarts of ik het kon voorkomen: ja, op die manier dus (werkt misschien niet altijd of bij iedereen, maar wel vaak dus!). Bij mij werkt het nu ook al jaren.
Maar eerst moeten je oren weer schoon zijn natuurlijk. De tip is van toepassing voor daarna!
Groeten, Egel

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2012 om 09:07

Hier kijkt eerst de arts, het kan een prop zijn maar ook vocht. En dan helpt uitspuiten niet.

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2012 om 11:13

Nee, hier ging het andersom maar dat komt ook omdat ik zelf het verschil voel tussen prop en vocht.

hkh

hkh

12-01-2012 om 12:34 Topicstarter

Ontstopt

Ik ben gisteren naar de HA geweest, kon niet eerder, ook niet bij vervanger. Het was inderdaad verstopt, geen vocht achter trommelvlies. Wat een rotzooi kan er uit die oren komen zeg. Maar in ieder geval hoor ik alles weer, blij mee dus...

bedankt voor de reacties.

HKH

krin

krin

12-01-2012 om 23:12

Fijn

dat het makkelijk opgelost kon worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.