Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sascha2

Sascha2

01-10-2009 om 19:47

Verwijderen oorsmeer in oren

Mijn dochter van 3 jaar heeft behoorlijk wat proppen oorsmeer in haar oor, aldus de huisarts. Ze hoort al een tijdje wat minder, is onze indruk. Vandaar dat de oren vandaag zouden worden uitgespoten. Alleen, dat ging niet, omdat mijn dochter panisch werd. Nu kreeg ik het advies om iedere ochtend wat olie in haar oren te doen en dan 's avonds met de douche proberen de proppen uit haar oren te wassen. In het eerste zie ik wel heil, maar in het tweede niet. Aan de ene kant omdat ik mijn dochter net zo ver heb, dat ze weer durft te douchen/in bad durft te gaan, aan de andere kant omdat ik niet verwacht dat onze douche de proppen daadwerkelijk weg zal spoelen.
Zijn er tips om toch op wat voor manier dan ook, het oorsmeer weg te krijgen? Zijn er alternatieve behandelingen mogelijk, behalve het uitspoelen? Iemand ervaring met een jong kind, waarbij het uitspuiten zulke problemen opleverde?
Ik hoor het graag!
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uitzuigen

Die oren kunnen gewoon bij de KNO arts uitgezogen worden. Als een kind van 3 jaar minder goed hoort lijkt mij dat een bezoekje aan de KNO arts waard. Die kunnen kijken wat er aan de hand is en als het inderdaad alleen maar oorsmeer is kunnen ze dat er daar terplekke uitzuigen. Wel blijven druppelen, dan wordt het zuigen makkelijker.

Uitspuiten is niet altijd een heel goed idee. Harde proppen kunnen tegen het trommelvlies aankomen en schade veroorzaken. Uitzuigen is toch een beetje veiliger, ook omdat de arts kan zien wat zij doet

Mariel

Jesse_1

Jesse_1

01-10-2009 om 23:38

Toch olie

Wat ik ooit eens gedaan heb bij mezelf: 's avonds olie erin en dan een watje. 's Ochtends zit dan wat opgeloste oorsmeer in het watje. Als je dit een aantal nachten herhaalt moet de oorsmeer er toch beetje bij beetje uitgaan.
Jesse

Sascha2

Sascha2

05-10-2009 om 12:21

Dank jullie!

Bedankt voor de reacties. Ik zal volgende week, als mijn eigen huisarts weer terug is, nog eens gaan en een verwijzing voor de kno-arts halen. Een paar maanden geleden zijn de neus- en keelamandelen van mijn dochter verwijderd en vlak daarvoor had de kno-arts gezien dat er achter één trommelvlies een beetje vocht zat. Ik weet niet meer achter welk oor, maar wie weet was dat het oor, waarbij het uitspuiten begon. Ik denk inderdaad dat uitzuigen beter werkt voor haar. We zullen zien, in ieder geval bedankt voor de reacties!
Sascha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.