Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Verwijderen pleisterrestjes huid

Onze zoon van 5 heeft een erg gevoelige huid. Op de een of andere manier blijft alles er ook veel meer aan vast zitten. Vorige week heeft hij (tijdens operatie) van die plakkers op zijn borst gehad, en nu nog steeds zitten daar van die randen 'lijm'rest. Hij is al een paar keer in bad geweest, ik heb het met olie geprobeerd weg te halen, maar het gaat dus niet weg.
Onder de plakker was de huid ook helemaal rood en geïrriteerd, maar dat was na een dag of 4 gelukkig over.
Laatst had hij een wondje op zijn hand waar ik zo'n anti-allergie pleister (zo'n witte, beetje gaasachtig) op had geplakt en die wilde er helemaal niet meer af! Ik heb de losse stukjes afgeknipt en de rest is er in de loop van de tijd stukje bij beetje afgesleten.
Mijn man stelde voor het met WD40 (soort multifunctionele roestverwijderaar/smeermiddel) te proberen, maar dat lijkt mij nou ook weer niet zo'n goed plan, toch? Wat werkt wel??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

14-11-2012 om 09:58

Wasbenzine

Hier worden restjes pleister altijd weggehaald met een beetje wasbenzine. Stinkt maar werkt als een tierelier. Daarna een de huid even invetten en ondanks de gevoelige huid geen problemen meer.

Die witte pleisters vind ik overigens prut. Die blijven ook bij mij veel te goed zitten. Ik gebruik nu meestal van die hele goedkope, plastic achtige pleisters. Dat gaat op de een of andere manier wel goed.

Afslijten en pleisterspray

Mijn vader heeft een heel gevoelige huid. Pleisters plakken is buitengewoon niet-handig, want bij het lostrekken krijgt hij dan een nieuw, zij het oppervlakkig wondje. Als er toch eens een pleister gebruikt moet worden om bijvoorbeeld iets vast te zetten, dan gebruiken ze leukopor oid en lijmresten laat hij verder maar gewoon afslijten. Als er niet beslist iets anders vastgeplakt hoeft te worden, gebruikt hij meestal pleisterspray.

Guinevere

Guinevere

14-11-2012 om 11:25

Ja, leukopor

Voor de volgende keer zou ik inderdaad leukopor-tape gebruiken. Hebben ze in het ziekenhuis ook heus. Je kunt daar ook zelf "pleisters" van maken met een stukje van een papieren zakdoekje in het midden geplakt. Wij gebruiken hier zelden kant-en-klare pleisters omdat we die leukopor oneindig veel prettiger vinden.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-11-2012 om 14:57

Pleisters

Leukopor en Hansaplast Sensitive zijn goede pleisters voor de gevoelige huid. Pleisters/lijmresten verwijderen gaat moeiteloos met babyolie of een washandje met warm water; even laten weken.

Jippox

Jippox

14-11-2012 om 19:15 Topicstarter

Elisa, en anderen

"Pleisters/lijmresten verwijderen gaat moeiteloos met babyolie of een washandje met warm water"
Nou nee, niet dus. Dat helpt hier nou juist allemaal niks. En ik heb die Hansaplast Sensitive, maar die laten dus nooit meer los.
Ik ga die Leukopor de volgende keer eens proberen. Pleisterspray heb ik ooit in een ver verleden wel eens in huis gehad maar vond ik niet zo'n succes. Eigenlijk alleen geschikt voor wondjes waar je toch al niet echt een pleister op hoeft te plakken (en ik ben erg voor geen pleisters tenzij het echt niet anders kan).
Nu ik erover denk is het natuurlijk ook niet perse erg om de restjes maar gewoon weg te laten slijten...
Dank voor de tips in ieder geval!

Of luiertape

Hier goede ervaringen met luiertape, nog over uit kraampakketten. Ik vermoed dat het precies hetzelfde is als leukopor en ik vermoed ook dat het goedkoper is dan leukopor (merk Natalis, Etos verkoopt dat merk ook, dus wellicht ook luiertape).

Restjes pleisterplak haal ik hier ook weg met wasbenzine of terpentine, en ik heb ook wel eens lampolie gebruikt. Mocht je stickerverwijderaar hebben dan lukt dat ongetwijfeld ook. Kortom: vluchtige troep op oliebasis, van het soort dat je niet met gezondheid associeert, dat moet je hebben

groeten,

Temet

Gevoelige huid

Van een bevriend schminker weet ik ook dat je zeker bij een gevoelige huid het best de zaak zoveel mogelijk met rust kunt laten. Niet boenen, niet allerlei middeltjes gaan gebruiken, laat maar gewoon slijten, juist omdat die huid toch al zo gevoelig is.

mijk

mijk

16-11-2012 om 10:15

Ik gebruik

als het nodig is sporttapeverwijderaar. Is in ieder geval voor huid bedoelt....

Mijk

Jippox

Jippox

16-11-2012 om 14:30 Topicstarter

Mijk

Dat kende ik nog niet. Maar klinkt wel toepasselijk. Ben wel benieuwd wat er in zit.

GS

GS

17-11-2012 om 23:06

Babyolie

met een watje erop doen, even in laten werken en met het watje veeg je de resten er zo af.

GS

GS

17-11-2012 om 23:08

Of toch niet ...

tsja, blijken er dus veel meer reacties te zijn, die al weg waren gehaald omdat de draad kennelijk al wat ouder is. Babyolie werkt dus niet. hmm laat je het lang genoeg inwerken?

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

18-11-2012 om 09:22

Lampenolie

als je de pleister insmeert met lampenolie en dan nog een paar minuten laat zitten kun je hem zo verwijderen zonder plakresten oid. werkt ook heel goed met verwijderen van sporttape
Tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.