Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mamvantwee

Mamvantwee

14-08-2009 om 09:23

Verzekeraar vergoedt alleen duurder medicijn?

Even iets wat ik niet snap in de groep gooien, misschien zie ik iets simpels over het hoofd.

Gisteren haalde ik mijn vervolgrecept op bij de apotheek, en blijkt dat ik mijn pillen nu van een ander merk krijg. De verzekeraar beslist dat het oude merk niet meer standaard vergoed wordt. OK, snap ik, ben ik niet zo blij mee (mijn oude pillen ken ik nu tenminste, met alle mogelijke bijwerkingen). Maar de nieuwe pillen zijn 50% duurder dan de oude: dat is toch tegen het principe van de verzekeraar? Weet iemand het antwoord?

groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

14-08-2009 om 10:16

Ja hier ook

Ja, dat herken ik. Heb hetzelfde meegemaakt een paar maanden geleden. Scheelde bij mij niet zoveel, maar toch. Ik heb een mailtje gestuurd naar de verzekering hoe dit kan en kreeg het volgende (belachelijke en onzinneige antwoord): Ja, dat kan, maar dan vraagt u maar andere medicijnen.
Huhhh? Snap ik iets niet. Ik vond het in ieder geval te absurd voor woorden, maar heb nog geen fut gehad om er verder achter aan te gaan.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-08-2009 om 11:11

Email gestuurd

Ik heb de verzekeraar ook maar een email gestuurd. Ik vind het raar: ik moet deze medicijnen toch helemaal zelf betalen omdat het allemaal nog binnen mijn eigen risico valt, maar goed, dat is toevallig bij mij zo. Maar ik betaal nu per jaar dus 50 euro meer, terwijl ik echt liever niet overstap op een ander merk.
Het liefst slik ik helemaal niets, maar daar moet ik me maar bij neerleggen, vrees ik.

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

14-08-2009 om 11:26

Krijg nou wat...

Ik kreeg direct al een antwoord terug, echt supersnel: ze zeggen dat het onlogisch is dat ik duurdere pillen meekreeg, en dat ik om het oude merk mag vragen, omdat deze verzekeraar "niet onder het preferentiebeleid valt".

Nu hoop ik dat ik die twee doosjes mag omruilen bij de apotheek...dat is wel even kapitaalvernietiging vrees ik, maar goed, ik ga het vanmiddag nog proberen.

groet, Mamvantwee

cqcq

cqcq

14-08-2009 om 21:14

Nog erger

Hier regelmatig een ander merk medicijnen omdat dan juist dat merk wel vergoed wordt door de verzekering (en dat kan per maand wisselen...). Bijna altijd zijn het niet gangbare merken, zodat de apotheek moet bestellen en het soms wel een week duurt voor het binnen is.

Wat ik nog gekker vond was trouwens dat ik voor een medicijn dat ik de eerste keer niet vergoed kreeg veel meer per tablet betaalde dan met het tweede recept toen het om onduidelijke redenen wel vergoed werd. Ik snap helemaal niets meer van de medicijnprijzen.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-08-2009 om 09:43

Voorlopig gelukt

Ik heb vrijdag alsnog mijn eigen merk pillen meegekregen, nadat ik het emailtje van de verzekeraar aan de apotheek liet lezen. Maar misschien heb ik de volgende keer weer dezelfde discussie aan de balie.

Cqcq: merk jij nog verschil tussen het ene en het andere merk medicijnen? Want dat is waar ik huiverig voor ben...bijwerkingen door andere vulstoffen ofzo.

Groet, Mamvantwee

Puck2

Puck2

17-08-2009 om 11:14

Mamvantwee

Ik heb ondertussen van diverse medicijnen al diverse "merken" gehad omdat die onder het preferentiebeleid vielen en hoewel ik best gevoelig ben voor bijwerkingen heb ik er nog nooit wat van gemerkt.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-08-2009 om 11:31

Puck

O gelukkig, dat geeft mij wat rust voor het geval dat ik toch op een gegeven moment op een ander merk over moet.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-08-2009 om 11:31

Puck

O gelukkig, dat geeft mij wat rust voor het geval dat ik toch op een gegeven moment op een ander merk over moet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.