Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

09-05-2009 om 18:51

Vies oortje peuter

Het ene oor van mijn jongste is al een hele tijd erg vies, een grote bruine prop. Ik heb nog nooit zijn oren schoongemaakt, met wattenstaafjes schijnt niet zo goed te zijn. Maar wat is wijsheid? Naar de huisarts? (maar uitspuiten lijkt me wel heel zielig) Of zelf middeltje kopen bij de apotheek om zijn oor schoon te maken? Of laten zitten? (ik weet niet zeker of hij minder goed hoort, andere oor lijkt schoner)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

09-05-2009 om 19:32

Zonnebloemolie

Zonnebloemolie er in druppelen. Het vuil weekt dan los.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-05-2009 om 20:06

Babyolie

dat ruikt lekkerder!

Rafelkap

Rafelkap

10-05-2009 om 17:46

Ok.

zal het proberen. Wij hebben geen zonnebloemolie in huis, wel olijfolie maar dat lijkt me wat al te vreemd om in oren te gieten. Ik koop wel een flesje babyolie.

Rafelkap

Rafelkap

10-05-2009 om 17:46

Bedankt!

nogmaals

Juist olijfolie!

Je mag gewoon olijfolie er in druppelen hoor. Ruikt tenminste wat lekkerder dan zonnebloemolie en doet het ook gewoon. Je kan het hier in Engeland zelfs in speciale flesjes voor je oren kopen.

Mariel

Rafelkap

Rafelkap

11-05-2009 om 10:40

Dank mariel!

ok, doe ik olijfolie!

Lisa

Lisa

11-05-2009 om 15:42

Beetje uitkijken

.. want het kan ook een loopoor zijn, dan heeft een kind een ooronsteking gehad en loopt het vuil nu via een gaatje in het trommelvlies (spontaan ontstaan) naar buiten. Dat vuil lijkt heel erg op gewoon oorsmeer. Mijn zoontje heeft dat momenteel. Volgens mij moet je daar geen olie etc in gooien maar gewoon wachten tot het vanzelf schoner wordt. Je kan wel schelp zelf schoon maken natuurlijk. Ik zou even bellen met de huisarts als ik jou was, zodat het niet mis gaat.

Groetjes Lisa

Sascha2

Sascha2

13-05-2009 om 12:06

Pipetje

Bij de apotheek kun je van die pipetjes krijgen, waarmee je de olie makkelijk in het oortje kunt druppelen zonder dat alles vies wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.