Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Struisvogel

Struisvogel

16-06-2009 om 22:03

Vieze broeken en pinda

Enige tijd geleden las ik op het forum een verhaal over het oplossen van vieze broeken door het weglaten van pindaolie????? Ik heb hier duidelijk de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt en kan de discussie ook niet in het archief terugvinden....
Wie weet nog precies hoe het zat?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

17-06-2009 om 08:14

Ja pelle

daar ben ik ook zo benieuwd naar, ik had ook al in mijn hoofd om die vraag hier nog eens te stellen.
Als al die broekpoepende kinderen van hun probleem af zijn door het weglaten van dat bepaalde vetzuur (beheenzuur meen ik) dan is dat een grote ontdekking. Hoe het zou kunnen is nog duister dan, want de theorieën die werden geopperd (verlamming/verdoving van sluitspier, lekken van olie) kloppen niet. Dat moet nog een mooi onderzoek worden.
Struisvogel, in dat draadje wordt ook iets gezegd over de rol van een bekken-FT bij dit probleem. Het gaat dan om het oefenen van het terugkrijgen van het gevoel in dat gebied en de signalen weer kunnen oppikken.
o.t. voor Pelle: hoe doe je dat om een link te geven naar een archiefdraad? Ik kan prima een draad opzoeken, maar als ik via de adresbalk kopiëeren/plakken wil doen dan komt alleen algemene forum naar boven. Dat is het dus niet. Wil je mij inwijden in deze kunst?
Kari

Primavera

Primavera

17-06-2009 om 16:48

Cursus oudes-online linkjes kopieren voor gevorderden

1) Zoek het betreffende berichtje en draad op in het forum met of zonder frames.
2) Klik met je rechter muisknop op de onderstreepte link van het betreffende berichtje en zoek in het menu "copieer link" of iets dergelijks. Staat bij mij in IE8 onder knippen, copieren en boven plakken.
3) Haal uit de link het stukje van urskey=1234'nummers'567&
4) Om de link in te korten kun je ook template='nummer'& ('nummer' is in de link van Pelle 4, maar kan ook een ander nummer zijn) weghalen en zoek='zoekterm'& ('zoekterm' is bijv. pindaolie)en ook zonder forumsel='nummer' werkt de link prima.
Alles behalve actueel=0&archief=1& voor berichtjes in het archief en actueel=1&archief=0& voor actuele berichtjes (degene die 0 is kan eventueel weggelaten worden) het tread nummer (thread=13487&, het forumnummer (forum=32& en het berichtnummer(post=2150098) kan weg.
Je houdt dus over http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?actueel=0&archief=1&thread=13487&forum=32&post=2150098
5) In de meeste browsers werkt de link van OO ook als je alleen het forum en post specificeert, dus: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?forum=32&post=2150098
Groetjes Primavera

Struisvogel

Struisvogel

17-06-2009 om 21:13

Bedankt pelle

voor de link. Precies de discussie die ik zocht.

Kari1

Kari1

17-06-2009 om 21:23

En bedankt pelle

voor de cursus. Klikken met rechts, en dan openen in nieuw venster doet hier de truc. (Openen in nieuw tabblad hoort volgens man in een modernere exploreruitvoering dan wij hebben, zal best).
Meuh, Primavera...zo gevorderd ben ik niet...gelukkig gaat het op de Pelle-manier prima.
Kari

Lollita

Lollita

18-06-2009 om 11:38

Hier een moeder met verhaal!

Mijn dochter had ook steeds "ongelukjes" toen ik die discussie las. Wij hebben haar eetpatroon aangepast en het is erg succesvol!!! Ik kan me nu zelfs niet meer heugen wanneer ze een vieze onderbroek had... Het is voor ons dus uitermate succesvol geweest.

In het begin werd de pindakaas erg gemist. Ook veel snoep viel voor haar af. Dit hebben we dan vervangen door iets anders. Ook qua bereiding moet je dus opletten. Maar het is prima te doen!

Ik zou je dus zeker aanraden het te gaan proberen want heel ingewikkeld is het niet. Succes en ik hoop dat het bij jullie net zo succesvol is! Wij zijn deze week begonnen om weer wat pinda's te introduceren en het lijkt goed te blijven gaan. Ze eet nu 1 boterham met pindakaas per dag en dit is al een week goed gegaan. Hopelijk kan ze dus met mate pindaolie gebruiken!

Groeten,
Lollita

Struisvogel

Struisvogel

19-06-2009 om 18:55

Begonnen

Vanaf gisteren proberen we het onder het motto baat het niet dan schaadt het niet. Toevallig of niet gisteren miniem streepje en vandaag schone broek. Alles met niet gespecificeerde plantaardige olie/plantaardig vet laat ik achterwege. Weet iemand hoe het zit met palmolie?
Alleen al het idee dat je concreet iets kunt proberen is waardevol. Mijn dochter leest mee de etiketten .... ze wil er duidelijk ook vanaf.

Kwartje

Nu ik dit nog eens lees valt er bij mij een kwartje.
Vorige week had ik een erg onprettige ervaring terwijl ik bij een restaurant in de rij stond voor een wc. Gelukkig had ik een langere tuniek aan over een legging anders had ik helemaal voor gek gestaan.
De avond daarvoor had ik een gerecht met veel pinda's gegeten (iets wat ik normaal nooit doe, i.v.m. pinda-allergie zoon komen pinda;s zelden het huis in).

mareld

mareld

24-06-2009 om 11:34

Hier....

maakt het weinig uit, wel of geen pinda. Volgens dochter scheelt het wel, maar ik merk er niks van (lees: ze heeft net zo veel vieze broeken als eerst). Wij zijn er achter dat als ik maar regelmatig opmerk dat de broeken de laatste tijd weer erg vies zijn, dat ze er dan op let en ze schoonhoudt! Dus ze kán het wel, maar het is nog geen automatisme. Vanaf volgende week gaan we weer naar fysio.....

Toen ik 3 was

Daarna nooit meer. Maar ik heb al zeker tien jaar geen pindasaus in grote hoeveelheden op...

mareld

mareld

25-06-2009 om 19:21

Satésaus

Gisteren heeft dochter voor het eerst sinds het vorige draadje (hoelang is dat geleden, een half jaar?) weer iets met flink wat pinda op: satésaus. En nog geen verschil gemerkt.
Volgens mij is het voor haar meer een kwestie van oefenen en er aan denken om schoon te blijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.