Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pandia

pandia

07-11-2009 om 13:12

Vinger verbrand

net bezig met een lijmpistool, wil met mn domme hoofd een druppel wegvegen en brand me aan de lijm. Normaal gaat dat wel goed, maar nu blijft mn vinger branden/schrijnen als een schaafwond. Zit al 20 minuten in een kopje water, maar steeds als ik mn vinger eruit wil halen lukt het me niet om hem langer dan 10-20 sec uit het water te houden, dan begint het het schrijnen weer. Het is donkerroze, alsof je net hard geknepen bent en wat gezwollen, ik zie (nog) geen blaar. Wat kan ik nog meer doen? Brandzalf heb ik ff niet in huis, dat kan straks wel gehaald worden, alleen nu even niet. Blijven koelen maar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

07-11-2009 om 13:30

Pandia

Ja, en ook even de huisarts bellen volgens mij. Vingertop is overigens een gevoelige plek...

Sterkte met de pijn!

Puck2

Puck2

09-11-2009 om 10:12

Fout?

Volgens mij is het advies bij brandwonden nog steeds alleen koelen en daarna schoon en droog houden. Nooit zelf gaan smeren met zalfjes etc.

Pluk53

Pluk53

09-11-2009 om 13:36

Oorlelletje

als ik mijn vingertopje verbrand, dan "koel" ik het door mijn oorlelletje beet te pakken. Dat helpt om de "brand" af te voeren; is namelijk goed doorbloed.
Maar dan moet de lijmdruppel er eerst vanaf zijn .

Starry Night

Starry Night

09-11-2009 om 15:49

Oei

"En wat doe ik instinctief, breng die vinger naar mn mond en plak vast aan mn lip."
Nee nee nee, ik zal niet lachen Ben blij dat het beter gaat.

Starry Night

Starry Night

09-11-2009 om 22:27

Hahahaha!

Ja, nou maak je het er zelf naar, nu zie ik het definitief voor me

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.