Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

busy

busy

29-09-2009 om 10:25

Vingertjes tussen het autoportier (schuldgevoel!!!)

Even mijn verhaal kwijt hoor. Ga ik vanmorgen de kinderen wegbrengen, zit zoonlief (5 jaar) met zijn vingertjes van zijn linkerhand tussen de deur, terwijl ik het autoportier dichtgooide.
Gelijk huilen natuurlijk, gekoeld met koud water en daarna een ijszak. Gelukkig is de schade beperkt!! Volgens de huisarts niets gebroken, .....maar wat heb ik een schuldgevoel!!1
Waarom heb ik niet beter opgelet???

Zoon zit in een autostoeltje aan de rechterkant van de auto, dus in principe, zou hij niet eens met zijn linkerhandje ertussen zijn gekomen. Maar even achterom kijken en nog iets tegen mama zeggen en ...te laat.

Zit nu even met een bak koffie achter de computer , bij te komen. (We waren zefs niet eens de enige vandaag, want in de wachtruimte, zat nog een kind, dat met zijn vingers tussen de auto had gezeten..en het is niet eens maandagmorgen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

29-09-2009 om 10:56

Shit happens

tja schuldgevoel hoeft niet hoor. Tuurlijk ben je geschrokken, maar het was een ongeluk. Volgende keer kijk je tien keer of alle vingers weg zijn.
Zo heb ik eens de keukendeur dichtgetrokken terwijl zoon de stijl vasthad met zijn hand. Dus zeg maar de achterkant van de deur bij de scharnieren. Ik vond de deur al zo moeilijk dichtgaan....BRULLEN! oh wat voelde ik me slecht....Herkenbaar dus.

Jacoline29

Jacoline29

29-09-2009 om 11:08

Niet schuldig voelen

Heb het ook gehad,zoon met vingers tussen de achterbak en ook met een kindje uit de bus,die achter me langs was gegaan om in te stappen,maar voorin zit en dus niet via de schuifdeur er in gaat.
Met zoonlief gelijk naar de HAP gereden,hun gebeld met mobiel en dat we er gelijk aan kwamen,geen afspraak niks gemaakt.
Schade bleef bij beide beperkt.
Gebeurd nu eenmaal op het moment zelf schrik je,moet je bijkomen,maar zet het gewoon van je af daarna,gebeurd heel veel mensen.

Hee busy

Heeel zielig voor je zoontje, maar ook voor jou!
Dat kan iedereen een keer gebeuren en iedereen heeft weleens zoiets met z'n kind gehad. Je hebt je zoontje vast heel lief getroost, nu ook jezelf troosten want jij hebt ook geleden. Lief zijn voor jezelf!

busy

busy

29-09-2009 om 14:28

Dank jullie wel!

Hoi, Dank jullie wel voor de lieve reacties, gelukkig ben ik dus niet de enige "onnozele" moeder, maar overkomt het meerderen. En wat zoonlief betreft: Ik ben hem vanmiddag op gaan halen op de fiets (nee, even niet met de auto) en hij zei:" He mam, kijk eens gaaf blauw, maar weet je mam... we hebben het er niet meer over".

Best stoer!!

Noelia

Noelia

29-09-2009 om 14:53

Ja stom he? maar niet alleen jij.

O, dat is mij ook eens overkomen. Met de kofferbak. Zijn hele hand zat er tussen en kwam er pas tussen uit toen ik de kofferbak open deed. Ik gilde het hartst hahaha. En hij had helemaal niets. Gelukkig.

Esc

Esc

29-09-2009 om 16:00

Ik heb dat een keer bij m'n moeder gedaan

We hadden net een andere auto, zo'n grote met zo'n grote hoge achterklep en ik sla 'm dicht terwijl mijn moeder er nog met haar hoofd onder staat. Beng, zo de klep tegen haar hoofd. Ik zit er nu in mijn eentje vreselijk om te lachen, maar op dat moment was het echt niet leuk. Sterkte, Busy!

Noelia

Noelia

29-09-2009 om 22:05

blooper

En dan moet ik gelijk denken aan vorige week. Mijn auto raampje stond open en aan het einde van de rit gaat echt alles automatisch. Sleutel omdraaien, raampje dicht. dit keer was het sleutel omdraaien, door het raam kijken of mijn band niet op de stoep stond en raampje dicht. Dat gaat echt niet hoor hahaha. Ik had een beetje pijn in mijn kin.

Majda

Majda

29-09-2009 om 22:08

Als kind gehad

Mijn moeder heeft de pech gehad de deur van onze Renault 4 dicht te smijten (ja, die had deuren waar echt mee gesmeten moest worden. Manlief ergert zich wild aan het feit dat ik dat met onze bolide nog steeds doe...) terwijl mijn vinger er tussen zat.

Diepe snee in mijn vinger, het bloedde als een rund. Nu is het een litteken. Waar ik mijn moeder soms nog mee plaag, als ze weer eens zegt dat ik mijn dreumeszoon moet redden die op tafel is geklommen. 'Dat onverantwoord omgaan met kinderen heb ik vast van jou,' terwijl ik met mijn vinger zwaai. Heerlijk.

Als klein meisje had ik overigens wel door dat het voor mijn moeder erger moest zijn dan voor mij. Het plagen is dus van aanmerkelijk later.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-09-2009 om 22:40

Ook eens

zoon was jarig en zou trakteren op de creche...ik til hem uit de auto, pak de traktatie en wil indertussen de deur een zet geven. Normaal gil ik altijd, handjes weg, maar die dag dus niet, dus ik geef de deur een zwiep en zoon heeft de deur vast. Die zwiept dus gezellig mee, hoppa, met zijn hand ertussen......waaaahhhhhhaaaaaaa....ja, dat deed pijn! Gauw die deur open, kind meegenomen naar binnen en daar de leidster verteld! Die heeft heel snel gekoeld en later nog Arnicazalf er op gedaan....Het viel erg mee, blauw was hij wel!

Geen vingers

Ooit had ik in de haast vergeten het riempje van de buggy van mijn toen 2-jarige zoon vast te maken. Ik wilde de buggy een stoepje oprijden en bonks, daar lag hij, op de grond. Voor een vol bushokje vol misprijzend kijkende mensen. Een dikke buil, dat was gelukkig alles. Dat was niet de enige keer dat wij Een Ongeluk Met Een Buggy hadden. Zo zat zoon er ook eens in (vastgegespt dit keer) toen een asje brak. Terwijl ik (weer) de stoep op wilde klapte de buggy helemaal in elkaar, met zoon er tussen! Hij verdween helemaal in de opgeklapte buggy! Dat was geen pijnlijke kwestie gelukkig, we hebben toen erg gelachen.
Ook voelde ik me een slechte moeder toen dochter van een jaar uit haar stoeltje van de kinderwagen kroop en eruit viel. Gelukkig in een stapel luiers, want we waren bij de drogisterij.
En tot slot ben ik een keer van de tweede tree van de trap gevallen met zoon (die is hier echt de pechvogel) op mijn arm. Hij vindt het nog een heel stoer verhaal ("toen stuiterde ik op mijn luier he mama").
Het is een wonder dat ze nog in leven zijn eigenlijk

O en noelia

Hahahahaha! Ik hoop dat het beter gaat met je kin ondertussen

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2009 om 14:25

Geen vingers maar

een heel kind, zo ongeveer. Dochter van vriendin, toen nog klein (nu volwassen). Geen auto gewend, altijd een geschutter met gordel aan-uit, jas-tas meenemen enzovoort. Ik stap vóór uit, kinderen (zij met mijn dochter) bij de achterportieren met kinderslot. Ik laat dochter aan mijn kant er uit en wil omlopen naar de andere kant, immers, bij ons is het gebruikelijk om elk aan je eigen kant uit te stappen en door haar gehannes had ik niet in de gaten dat ze was opgeschoven naar dochters' kant. Ik parkeer dochter dus veilig op de stoep, kléun het portier dicht ....... eehhhhhh.......keíhard tegen het wichie aan wat net zo haar hoofd naar buiten stak om uit te stappen. Recht in d'r snufferdje dus. Ai ai ai ai. Dát deed zeer. Brrrrr.

Tirza

ayla

ayla

02-10-2009 om 15:39

Ook hier

dochter met haar vingers tussen de deur aan de scharnier kant, auuww dat deed pijn. manlief die dat presteerde heeft zich nog heel lang schuldig gevoeld.

het is hem ook al eens gelukt de auto op mijn voet te parkeren. Ik was de jongste in de auto aan het zetten, het was winter dus om de verwarming aan te zetten start hij de auto alvast. Die stond in de versnelling en schiet daardoor wat naar voren bovenop mijn voet. Ik heb nog nooit zo hard gegild. GA VAN MIJN VOET AF!!! het duurde ook nog even voordat hij in de gaten had wat er gebeurt was en de auto van mijn voet liet rollen. Tjee dat deed pas echt pijn.

busy

busy

02-10-2009 om 18:34

Clo je spant de kroon hoor.

Wat zit een ongelukje toch in een klein hoekje (of klein autootje). Als ik al jullie "blunderverhalen" lees, kan ik er eigenlijk wel om lachen.
Maar Clo jij spant de kroon hoor!

Rafelkap

Rafelkap

02-10-2009 om 19:35

Ahum

Paar keer de dubbele kinderwagen, met baby en peuter, zomaar vergeten op de rem te zetten. Een keer voor de deur van de schoenwinkel schoot de wagen ineens de straat op. Er kwam niets aan gelukkig. Zoontjes vonden het wel amusant, ik niet Nog wel eens (niet de straat op) maar dat weet ik niet meer, verdrongen zeker

Om het compleet te maken

Draagt meneer Clo hier nog een anekdote aan. Jaaaren geleden was hij dochter aan het douchen, ze was toen anderhalf. Hij had het water gevoeld, het was aangenaam warm. Toch begon ze opeens te huilen en te huilen. Meneer Clo zei nog dat dat niet nodig was, het water was toch lekker warm? Eh, nee dus. Achter hem in de keuken van ons toenmalig flatje was ondertussen het minigeisertje uitgeslagen en het water was ijskoud geworden.....

-Wendy-

-Wendy-

02-10-2009 om 22:32

Trap

Als ik er weer aan denk voel ik me weer schuldig...

Toen mijn dochter acht maanden was, is ze van de trap gevallen omdat ik het hekje niet had dichtgedaan. Of eigenlijk wel, maar ik was vergeten dat ik het weer open had gedaan om de kat erdoor te laten. Ik hoorde iets de naar beneden bonken, vroeg me af wat het was en het volgende moment hoorde ik mijn dochter (gelukkig!) brullen. Ze heeft ruim een maand met een blauw oog rondgekropen...

Ohhh erg

het verhaal van Clo lezende: dat heb ik ook een keer gehad. Dochter onder de douche gezet. Eerst gevoeld of het warm was en ja hoor. Dochter eronder ... huilen ... nou stel je niet zo aan ... bleek de ketel in een paar seconde stuk en was het water dus ook ijskoud, maar kwamen we pas na ettelijke minuten achter waardoor dochter het ijskoud had gekregen. Ahhhh, haar maar goed warm gewreven met een handdoek.

kaatje66

kaatje66

04-10-2009 om 12:01

Hier ook

Onze dochter zat met haar vinger tussen de autodeur. Notabene op haar verjaardag. Had wat kinderen uitgenodigd om tussen de middag te eten. Ze gooide de deur dicht en riep toen naar mij. Mama doe de deur weer even open, mijn vinger zit ertussen. TOen deed het nog geen pijn, maar toen de deur open was dus wel. Gekoeld, zalf erop en weer naar school. 's avonds feest en daar zat een zielig hoopje kind. Pijnstilling gegeven, iedereen dacht dat het wel meeviel. Volgende dag toch maar naar de dokter gegaan en naar het ziekenhuis. Het was gebroken. En wij maar denken dat het meeviel en dat ze wat flinker moest zijn. Wat voelden wij ons schuldig.
Ze heeft een weekje met een spalk gelopen en het is weer goed gekomen.
groetjes Kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.