Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vingertopjes vervellen

De laatste 2-3 weken heeft mijn zoontje (7 jr) last van vervellende vingertopjes. Hij zegt dat het jeukt.

Hij zit ook te pulken aan die velletjes en trekt er soms hele lappen af (ieeeeeeeeeeuw). Misschien vermeldenswaardig: heeft ook last (gehad) van voetschimmel. En in het verleden soms van eczeem en wintertenen.

Iemand een idee voordat ik wéér op een holletje naar de dokter ga?

Groet, Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Was het niet roodvonk of zo? Waar je achteraf opvallend vervellende handen en voeten van kreeg? Of kinkhoest? Nee, volgens mij was het roodvonk. Google maar eens. Is je zoon een paar weken terug ziek(jes) geweest? Dan zou dat het best eens kunnen zijn...

Ingrid

Fonneke

Fonneke

31-08-2011 om 09:09

Ik had vroeger als kind ook af en toe last van vervellende vingertoppen. Bij mij gebeurde dat als ik bepaalde soorten zeep gebruikte. Als ik de afwas deed met Dreft ging het altijd fout. Maar er waren meer soorten zeep waar ik niet tegen kon. Ik kan me niet meer herinneren of het jeukte.
Vervellen als reactie op voetschimmel heb ik ook wel gehad. Maar dan vervelden bij mij niet alleen de vingertoppen, maar overal op handen en vingers plekjes.

LindaJ

LindaJ

31-08-2011 om 09:48 Topicstarter

Toch de schimmel - denk ik

Dank voor jullie reacties.

Roodvonk kan het niet geweest zijn; hij is niet ziek geweest. En volgens mij is het ook geen reactie op een zeep, want d'r is geen nieuwe zeep in huis verschenen.

Het meest logisch lijkt het mij een reactie op de voetschimmel te zijn. Klinkt echt hetzelfde, blaasjes en vervellen, over hele hand (maar de vingertoppen vallen het meest op). Ik wist niet dat dat er ook nog bij kon komen zeg.

Dus toch maar even naar huisarts, want dit gaat volgens mij niet vanzelf over op korte termijn. Die voetschimmel krijgen we d'r ook niet 100% onder.

Nogmaals dank, groetjes Linda

Wel vanzelf

bij mij ging het altijd wel vanzelf over. Mijn moeder (arts) vond het zinloos om bij zoiets te behandelen. Benieuwd wat jouw ha doet.. Vlg mijn moeder was het idd gewoon een schimmel.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2011 om 10:45

Roodvonk (gale)

Wordt dat echt zo erg? Slik, dan staat me nog wat te wachten, de komende weken (en ze is nu al zo zielig)

LindaJ

LindaJ

31-08-2011 om 11:31 Topicstarter

@rode beuk

Gaat het echt vanzelf weg? Tja... dan zou ik er ook voor kiezen om het maar even aan te zien. Maar zoon vindt het vervelend, en het ziet er akelig uit.

Weet niet wat ha zou doen, ligt er aan wie we treffen in de praktijk. Maar ik herken de (algemene) tendens bij artsen wel: niet te snel behandelen, gaat van zelf wel over. Met behandeling hooguit enkele dagen sneller.

Ik kijk het nog even aan. Als zoon aangeeft toch naar huisarts te willen, maak ik alsnog een afspraak.

Nee single lady

..dit heeft niets met de nagels te maken. Als het is wat ik een paar keer heb gehad. Dit is puur dat je huid op een rare manier aan het vervellen slaat. Echt dat je denkt waar gaat dit heen... en dan is het alweer over.

@Linda: ja, ik geloof dat dit zo'n aandoening is van een week zonder behandeling en met behandeling zeven dagen. Alweer: als het hetzelfde is. (de week is spreekwoordelijk, was altijd wel een paar weken zoet)

Heeft hij ook rode vlekjes gehad?

Dan kan het behalve roodvonk ook een Coxsackie virus zijn. Mijn zoontje van bijna 1 heeft dit. 1 dagje koorts (39 graden) en op handen en voeten (beetje bij de mond) rode vlekjes. Het Coxsackie virus kan dan de hand, mond en voetziekte veroorzaken. Google maar eens!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.