Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

13-10-2012 om 15:34

Virus op evenwichtsorgaan

vorig jaar heb ik dit voor het eerst gehad. Was ik van het ene op het andere moment zo duizelig dat ik me nauwelijks kon omdraaien in bed. Dat maakt me dan misselijk. Kan ik allen maar plat liggen in bed en alleen met ondersteuning naar de w.c. waar ik dan vooroverhang over een wasmand....
Vorig jaar is de huisarts bij me geweest en zei dat dit het waarschijnlijk was.
Nu heb ik dit gister weer gehad.Het voelde precies hetzelfde dus ga ik ervan uit dat dat het weer is. Bijna precies een jaar later. Het was iets minder heftig maar ben er nog goed beroerd van. Ik ben nog steeds duizelig, als ik op blijf word ik misselijk en wil ik eigenlijk allleen maar liggen. Ik vind het zo opvallend dat het vorig jaar volgens mij ook in de griepperiode gebeurde. De griep, die ik overigens nooit krijg. Nou ja, nooit... meestal niet. Wel dat ik ook verkouden ben. Maar zou het bij mij op mijn evenwichtsorgaan slaan of zo? Is dat nu mijn zwakke plek? Hebben anderen hier ervaring mee of verstand van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

13-10-2012 om 17:32

Nou ja

In zoverre: je evenwichtsorgaan zit in je oor. En dat kan best onder druk komen te staan bij een verkoudheid ofzo.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

13-10-2012 om 18:25

Hier in onze omgeving liggen veel mensen plat die hard ziek zijn....

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2012 om 23:10

Een

griepepidemie duurt eventjes. En zal toch érgens moeten beginnen. En ja, voor sommige mensen is de inenting te laat.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2012 om 00:00

Koentje

Wat vervelend dat je het weer hebt. Een collega van me hoorde ik er ook over. Sterkte.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2012 om 00:12

Grappig

Alsof griep netjes wacht P
Hier waren twee zieken vorige week. Roefel had geen griep volgens mij, dat leek meer op 'buikgriep'. Van dochter leek het er wel op: zware hoofdpijn, misselijk, vreselijke spierpijn en koorts boven de 40 graden. Dochter is afgevallen door gebrek aan eetlust. Ik weet niet of het normaal is bij griep als je na een week alweer redelijk normaal functioneert, maar dat lukte bij allebei wel weer.

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2012 om 10:40

Tja

Ik denk dat een virus zich weinig aantrekt van schema's.

Tirza G.

Tirza G.

14-10-2012 om 13:41

Tja

Dat denk en vind jij allemaal, maar misschien is het wel niet zo. 'Ze' doen misschien wel niet wat jij denkt, net zoals een virus zich ook niet altijd alles aantrekt wat-ie geacht wordt te doen of te laten. En net zoals mensen ook maar te pas en te onpas roepen dat iets griep is, o o o, wat fout en stout.
De grote griepmeting had tot vorig jaar Vogel-producten als sponsor. Daar denk ik ook wat van. Tja.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2012 om 14:52

Tja p

Als mensen eerst hard ziek worden en als complicatie een longontsteking krijgen, is er mijn inziens meer aan de hand dan een flinke verkoudheid. Maar ja, het is de huisarts maar die dat zegt...

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2012 om 20:43

Ehm gale

Koentje begint erover in haar bericht..)

Bellefleur

Bellefleur

14-10-2012 om 21:27

Koentje,

herkenbaar. heb het ook. Wordt in de loop der jaren beter. De fysiotherapeut kan je helpen met de epleymanoeuvre. En verder, zorg dat je niet te moe wordt. Vermoeidheiden verkoudheid maken het erger.

Ook gehad

Koentje,

Ik heb een jaar of 3-4 geleden een virus op mijn evenwichtsorgaan gehad. Omdat ik er te lang mee doorliep (oftewel, over mijn grenzen bleef gaan, te weinig sliep, te veel drukte en stress) heb ik er uiteindelijk een jaar of twee last van gehad. Nu is alles weer goed. Maar ik merk wel dat het, zoals jij ook zegt, mijn zwakke plek is. Als ik niet voldoende slaap of het heel druk heb merk ik gewoon dat ik er weer last van heb.
Die duizeligheid en misselijkheid is echt enorm allesoverheersend en vermoeiend. Bij jou kan het (denk ik met mijn lekenverstand) inderdaad weer een griep zijn die op je evenwichtsorgaan is geslagen. Maar het zou ook kunnen dat het net als bij mij je zwakke plek is geworden. Hoe dan ook, ik raad je aan om rustig aan te doen en na te gaan of je niet te veel hebt gedaan de laatste tijd. De epleymanoeuvre is trouwens voor mensen met BPPD. Dat is iets met korreltjes /steentjes die van zijn plek zijn. Ik leerde bij de fysio dat ik vooral in beweging moet blijven, ook als je duizelig bent. Je wilt alleen maar stil liggen, maar je moet blijven bewegen, en je hoofd blijven draaien. Ik wens echt niemand toe om er twee jaar mee rond te lopen. Succes!

Bellefleur

Bellefleur

15-10-2012 om 09:30

Bppd komt door virus

Je hebt drie manieren om BPPD te krijgen: door een trauma (klap op het hoofd), door ouderdom, én door een virus. Dat virus beschadigt je evenwichtsorgaan, waardoor de korreltjes er in losraken. Daardoor kun je je zo beroerd voelen. In de loop van de tijd komen die korreltjes weer op z'n plek. Door bewegen. Om dat te versnellen heb je ondermeer de Epleymanoeuvre. Het helpt enorm. Ik vergelijk het vaak met zo'n spelletje waarbij je piepkleine balletjes op de goede plek moet krijgen door het doosje te bewegen. Of een flipperkast.
De behandeling die ik van de fysiotherapeut kreeg, was misschien een minuut of tien. Daarna moest ik een kwartier stil blijven zitten. De ochtend er na voelde ik me veel beter. Dus, bel je fysiotherapeut of hij de Epleymanoeuvre kent, en gaan!

Evt

ook wat cinnarizine (primatour) slikken voor de klachten, helpt ook, oefeningen kun je ook zelf doen


http://www.youtube.com/watch?v=H3X4O51YDNo

jeltje

jeltje

16-10-2012 om 21:58

Sterkte!

Sterkte! Ik voel met je mee.
Ik heb 15 jaar geleden een jaar of 5 het syndroom van Meniere gehad; een aandoening aan het evenwichtsorgaan. Ik was zo gelukkig er uiteindelijk overheen te groeien. Maar ach, wat voelde ik me allesoverheersend rot tijdens die aanvallen. Iedere beweging leidde dan tot braken, iedere oogopslag zelfs. Kruipend met een prullenbakje voor m'n neus naar de wc. Uiteindelijk een keer per week, ruim 2 dagen.

Kortom; sterkte en doe rustig aan!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

koentje

koentje

17-10-2012 om 12:04

Jeltje...

mijn moeder had dit. Daarom was ik bang dat dat het bij mij ook was... Heel naar inderdaad!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.