Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vloeibaar voedsel

Mijn zoontje heeft een zware kaakoperatie ondergaan en moet nu een week vloeibaar eten. Hij lust geen soep. Heeft iemand ideeen hoe ik hem toch nog iets anders als vla en sap naar binnen kan krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien?

vruchtenhapjes (al dan niet zelf gemaakt) ?
Sterkte en beterschap in ieder geval!

Hanne.

Hanne.

08-01-2009 om 21:03

Jaaaaaren geleden

heb ik na een kaakoperatie overleefd op

-soep
-olvarit (voorde pitamientjes), kan natuurlijk ook zelf gepureerd
-milkshakes
e
gepoureerd voedsel is niet echt mijn ding, dus het eet het beste met je oge dicht, de milkshakes bevielen prima, nadeel was wel dat ik na een aantal weken duidelijk was aangekomen. Dus niet echt de gezondste optie.

Mamba

Mamba

08-01-2009 om 21:19

Shakes

Van die maaltijdvervangende shakes die mensen gebruiken om af te vallen. Je kan ook bij het ziekenhuis informeren, ik weet dat er speciale dieetvoeding van Nutricia bestaat. Allemaal vloeibaar, verschillende smaken. Het fijne is dat je zeker weet dat er in zit wat je nodig hebt. Of het lekker is is een ander verhaal .

Guinevere

Guinevere

08-01-2009 om 21:26

Soep

Als iets gepureerd, dun en hartig is, dan heet dat al snel soep. Maar lust hij het misschien wel als het iets minder dun is dan water? Je kunt ook puree-achtige gerechten maken die net zo dik zijn als vla. Dan is het wel vloeibaar maar toch geen soep. Gisteren bijvoorbeeld een smakelijke linzen"soep" gegeten, maar die was ook zo dik als vla dus eerder linzenpuree.

Eens even denken....

Hoi,

Gaat het al weer een beetje???
Er bestaan volledige warme maaltijden in instant vorm, maar ik kan even niet op de naam komen. (Ga ik morgen even vcor je achteraan)
Verder heb ik deze brochure voor de gevonden:

http://www.cze.nl/site/loader/loader.aspx?DOCUMENTID=8369bf9c-2e54-47a7-951d-a8ebbdfe8c46

Volgens mij is die Resource zo'n complete maaltijd.
Ik ken het alleen onder een andere naam. (Hoofd als een zeef)
Zal even voor je informeren of dat idd wel een beetje eetbaar is. Lijkt me ook wel belangrijk voor je knulletje!

Wens m beterschap he!

Groetjes!!!!

MaximeM

MaximeM

09-01-2009 om 00:12

Pakjes bij de apotheek

Hoi,

Ik heb bij de apotheek wel eens drinkpakjes voeding zien staan. Het lijkt een beetje op van die pakjes wicky qua model. Misschien kan je er daarvan een paar kopen naast de bouillon en vla krijgt hij dan ook wat anders binnen. Volgens mij lijkt het qua smaak een beetje op yokidrink maar er zit alles in wat je nodig hebt.

Maxime

Lietje

Lietje

09-01-2009 om 07:24

Hier

Kijk eens op de site van Sorgente, www.sorgente.nl. Informeer eens of je van de verzekering een vergoeding krijgt.
Sterkte Lietje

Rembrand

Rembrand

09-01-2009 om 09:48

Tips uit het ziekenhuis meegekregen?

Vreemd dat ze je daar geen tips hebben gegeven en wellicht ook jammer dat je er niet om gevraagd hebt.
Wat je ook kunt proberen is drinkontbijt. Toen er bij onze zoon drie kiezen waren getrokken heeft hij dat ook twee dagen gedronken. Verder kan je natuurlijk een dikke groentensoep maken en die pureren. Nog wat crème fraiche of zure room erdoor voor de broodnodige vetten en calcium ( of olijfolie ) en dan lukt het wel.
M.

Lies S.

Lies S.

09-01-2009 om 14:07 Topicstarter

Ziekenhuis

We hebben wel wat tips meegekregen uit het ziekenhuis, maar mijn zoontje is nogal een apart geval. Normaal mogen de kinderen na een dag zacht voedsel, maar mijn zoontje niet. Hij moet echt 6 dagen vloeibaar.De operatie die hij gehad heeft is zo complex, dat de professor deze maar eens per 8 jaar moet uitvoeren.
Ik heb met groete belangstelling alle site bekeken en misschien zit er iets tussen. Probleem is gewoon dat ik een ongelofelijk moeilijker eter heb. Tel daarbij op dat hij voor de OK heel ziek is geweest en kilo's heeft verloren, maakt het manneke op dit moment echt een graatpakhuis. Ikhad zelf al bedacht dat ik maar flink wat volle melkprodukten ging geven. Fristi met suiker etc. Helaas mag hij ook niet teveel zure producten, zoals fristi en danoontje, want dat lost de hechtingen te snel op.

Vera*

Vera*

09-01-2009 om 19:55

Misschien

zelf bananenyoghurt maken met veel banaan en relatief weinig yoghurt. Soms doe ik er dan uit de spuitbus wat slagroom op of erdoorheen of met kwark of met vanilleijs. Met ijs of slagroom is voor het extra lekkere. Toen ze klein waren maakte ik het ook als ze heel moe waren na een dagje uit, het vult goed en is gezond.
Toen bij mij de verstandskiezen-beginselen er onder narcose alle vier uitgehaald waren kreeg ik van iemand de tip van vanillevla met sinasappelsap. Het is dan niet te zoet en ook niet te vloeibaar.
Misschien als dat kan en je je kind kan vertrouwen daarin is iets om op te sabbelen aan snoepjes.

Bastet

Bastet

10-01-2009 om 18:27

Apotheek

Haal eens wat pakjes Fortimel,bij de apotheek.Dat is er in verschillende smaken.Voordeel is dat er veel voedingsstoffen inzitten.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.